Nincsenek elnyomva a nők? Csak merni kell vállalkozni!

2019. 01. 24., 08:00

A legfrissebb kutatások szerint Magyarországon a női vállalkozások aránya 28.1 százalék, vagyis alig minden harmadik üzlet tulajdonosa vagy vezetője nő.

A száz leggazdagabb magyar között még mindig csak férfiak szerepelnek, pedig a nőknek is ugyanolyan lehetőségeik vannak egy vállalkozás fellendítésére. Mihalcsek Noémi, a Golden Events Rendezvényszervő és Menedzsment Iroda ügyvezetője szerint a nők egyáltalán nincsenek elnyomásban, csak a tettek mezejére kell lépni.

Magyarország világviszonylatban a 12. helyen áll a női vállalkozók arányát tekintve, de jelentősen több céget irányítanak a férfiak a nőknél. Ennek az oka több összetevős, de tévhit, hogy a nőknek nehezebb beindítaniuk egy vállalkozást.

Nagyon sokszor lehet hallani, hogy a nőket elnyomják az élet minden területén, de a vállalkozói szférában ez biztosan nincs így. Mihalcsek Noémi meggyőződése, hogy a nők egyre inkább nyomulnak előre, és ha valaki kitartó, annak meg is lesz az eredménye.

Tudnék rengeteg példát sorolni, amikor a nők egy adott területen jobban teljesítenek, mint a férfiak. Központi probléma az a beidegződés, hogy a nő attól nő, hogy ott van mellette a férfi. Az egyensúlyt persze fenn kell tartani, de a nők képesek egy sikeres vállalkozás vezetésére, ha megtalálják az útjukat – magyarázta a szakember.

Mint mondta, nem feministának kell lenni, hanem szívvel-lélekkel csinálni azt, amihez kedvünk van. Amikor valaki mindent beletesz a munkába, akkor nyert ügye van, a befektetett energia idővel biztosan megtérül.

Segítséget kérni persze nem szégyen. Mihalcsek Noémi mentorként átsegíti a kezdeti nehézségeken a vállalkozó nőket.

A kis- és középvállalkozói szektorban segítem a nőket a kezdetektől és fogom a kezüket egészen addig, míg ténylegesen nem tudnak a saját lábukra állni. Szeretném őket átsegíteni a nehézségeken, legyen szó szülés utáni időszakról, vagy ha egyszerűen csak váltani szeretnének. Sokan jönnek el, hogy ötletet kapjanak, inspirációt szerezzenek. Ha kell, hatszor leülök valakivel, hogy átbeszéljük a teendőket – fogalmazott a menedzser.

Mihalcsek Noémi a Business Flow networking szervezet Women in Flow üzleti klubjának elnökeként idén 36 rendezvényt koordinál, de mellette már két alkalommal szervezte meg a Sokoldalú Nő konferenciát a női közösségnek.

A teltházas eseményeken mindig a nőket helyezi középpontba, a meghívott előadókat pedig rendre úgy válogatja, hogy hasznos információt tudjanak átadni a hallgatóságnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS