Nevet vált és megújul az IFKA

2024. 03. 12., 12:10

Átalakulva és újjászervezve, Magyar Gazdaságfejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft. (MGFÜ) néven segíti a kis és közepes vállalkozásokat a Nemzetgazdasági Minisztérium háttérintézménye – jelentette be Nagy Márton miniszter.

Az egykori IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. névváltása új lendületet jelez a vállalkozások támogatásában; az intézmény a kormányzati kkv-stratégia intézkedéseit hajtja végre. Ennek megfelelően ösztönözni fogja a vállalkozások értékteremtő képességét, termelékenységét, exportképességét, valamint biztosítja a működésükhöz szükséges keretet és forrásokat – mondta Nagy.

Uniós forrásokból rendelkezésre állnak az MGFÜ kiírásaihoz szükséges források, 6 programjára összesen csaknem 8 milliárd forint jut. A vállalkozások számíthatnak beszállítófejlesztési programra, fenntarthatósági és energiahatékonysági célú (ESG) fejlesztési hozzájárulásokra, megújulást ösztönző és nemzedékváltást segítő támogatásokra, a Modern Mintaüzem Program folytatására, a vali.hu vállalkozói információs portál fejlesztésére. Az MGFÜ a kivitelre termelő társaságokat fejlesztő-támogató szolgáltatásokkal is segíteni fogja, az ESG-törvény alapján pedig felkészíti a vállalkozásokat az ehhez kapcsolódó kötelezettségeik teljesítésére, ESG-tanácsadókat képez és akkreditálja az oktató intézményeiket.

Szabados Richárd ügyvezető hozzátette, hogy ernyőszervezetként fogják koordinálni a vállalkozásfejlesztési tevékenységeket, hogy minél hatékonyabban segíthessék a kkv-kat a hozzáadott értékük növelésében, a beruházásaikban, a versenyképesség és a vállalati kultúra fejlődésében. Hozzátette, hogy az MGFÜ a vállalkozásokkal partnerségen alapuló kapcsolatra törekszik, és együttműködik minden gazdasági szereplővel, amely vállalkozásfejlesztéssel foglalkozik.

Az első megállapodásokat már megkötötték, a Vállalkozók Országos Szervezete (VOSZ) és a KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. után a Magyar Fejlesztési Bank és az Eximbank következhet. Az ügyfelek a közeljövőben egyszerűsített, egykapus kiszolgálásra számíthatnak a vali.-hu-n, amely a tavaly létrehozott forrástérkép után többek között logisztikai és ipari parkok térképes szolgáltatásával bővülhet hamarosan, később pedig digitális hiteligénylő is helyet kaphat a felületen. (MTI)

Fotó: MTI/Soós Lajos

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-13 18:50:00
A klímagázokról szóló 2024. évi LXXXVII. törvényben foglalt módosítások hatálybalépésével megváltozik az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer. Az energiahatékonyságról szóló törvény módosításai az EKR kötelezettjei számára megemelik a végső felhasználók körében elérendő megtakarítás mértékét, érintik az energetikai auditra kötelezettek körét és előírják a hitelesített energia-megtakarítások közzététel előtti, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal általi előzetes ellenőrzését is. A vállalatokat érintő legfontosabb változásokat a Deloitte Legal ügyvédjei vették számba.
2025-01-13 09:10:00
Kulcsszerepet játszhatnak a munkahelyi barátságok a dolgozók elégedettségében, mentális egészségében, elkötelezettségében; ötből négy alkalmazott szerint nagyon fontos, hogy jóban legyen valakivel a cégnél – állapítja meg Friends at Work felmérésében a KPMG.
2025-01-10 22:10:00
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS