Milánóban is irodát nyit az Aliz

Milánóban is irodát nyit az Aliz
2022. 06. 20., 20:37

Magyarország IT szektorának egyik legkevésbé ismert sikertörténete az Aliz, pedig júniusban már a harmadik külföldi irodáját nyitja meg, ezúttal Milánóban. A felhős technológiákkal foglalkozó vállalat az olaszországi terjeszkedés révén a dél-európai és a közel-keleti piacokon kíván erősíteni a már jól működő Dél-Kelet Ázsia és a DACH régió mellett. A vállalat központja Budapesten található, emellett irodával rendelkezik Szingapúrban és Berlinben. Árbevétele 2021-ben 46,7 százalékkal nőtt az előző évhez képest, megközelítve a 4 milliárd forintot, 2022-es árbevétele pedig várhatóan meghaladja a 6,8 milliárd forintot.

Az Aliz története 2010-ben indult, az informatikai szakemberekből álló alapítói kör már akkor óriási kiugrási lehetőséget látott a gazdaság és a vállalatok digitalizációra való felkészítésében. A cég Dél-Kelet Ázsia, valamint a DACH régió meghatározó technológiai szolgáltatójává vált, nem kis részben annak a stratégiai döntésüknek köszönhetően, hogy magyar vállalatként elsőként szerezzék meg a Google Cloud rendkívül összetett prémium partneri státuszát. A leggyorsabban növekvő felhőszolgáltató az Aliz tevékenységét a 2019-es év átütő ázsiai partnere kitüntetéssel ismerte el (Breakthrough Partner of the Year – Asia Pacific).

„Az alkalmazásfejlesztés, az adatplatformok egységesítése, a Machine Learning és a felhőbe költözéssel járó infrastrukturális beruházások iránti igény drámaian megnőtt az elmúlt években. A technológia fejlődése, a globális gazdasági folyamatok és a pandémia óriási lendületet adott ennek a szektornak. Az Aliz emellett a Google Cloud platform mélyreható ismeretének köszönhetően tudott évről évre 40-60 százalékos árbevétel növekedést elérni. Az idei év első félévében az egy évvel korábbihoz képest már 50 százalék feletti a bővülés, így minden jel szerint elérjük a tervezett 6,8 milliárd forint árbevételt 2022 végére” – mondta Szatmári Tamás, az Aliz cégvezetője.

A 2022-es évre várható eredmény alakulásában kiemelt szerepe van az új olaszországi iroda megnyitásának. A milánói operáció elsődleges funkciója az értékesítés támogatása és az ügyfelekkel való kapcsolattartás a Dél-Európában és Közel-Keleten működő vállalatokkal, míg a működést a budapesti központból támogatják. Ez pedig a budapesti iroda bővülését jelenti. A tervek szerint az idei év végére 120 főre bővül az Aliz, 2023-ban pedig 170 fős csapatot szeretne felépíteni a vállalat.

A nemzetközi tapasztalatok alapján a felhő alapú technológiák fejlődésével és terjedésével nemcsak a komplex vállalati architektúrák felhőbe költöztetése jelent sürgető kihívást a vállalatok számára.

„A gazdaság szereplői sok tekintetben most ismerkednek az adatokban rejlő lehetőségekkel. Elképesztő mennyiségű adat keletkezik, és aki képes ezeket elemezni, olyan jövőbeli trendekre nyer rálátást, amik alapvetően befolyásolják a vállalkozása piaci helyzetét és eredményességét. A technológia előnyeit pedig a startupoktól az óriásvállalatokig bármilyen szektorban fel lehet használni. Ezért a Machine Learningre épülő üzleti megoldásokban óriási potenciál van, amelyek az adatvezérelt döntések meghozatalát és végső soron az adatvagyon monetizálását is segítik a vállalatoknak. Az Aliz idejekorán lépett be erre a piacra, komplex szakmai tudásunk és évtizedes szolgáltatói tapasztalatunk mellett ezek a trendek alapozzák meg az Aliz nemzetközi sikereit. A folyamatos megújulásban hiszünk, ezen szemlélet mentén nyitottuk új irodánkat, és bővítjük portfóliónkat az üzemeltetési üzletággal” – tette hozzá Szatmári Tamás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS