A Nielsen Közönségmérés megvizsgálta a televíziós reklámokkal kapcsolatos változásokat 2019 és 2020 első 35 hete között. Az elemzés szerint a piac még augusztusra sem érte utol magát.
2019 első 35 hetében 211 358 079 másodpercnyi reklám került képernyőre, 2020 ugyanilyen időszakában 187 850 718, ami 11,1 százalékos csökkenést jelent – írja a Kreatív Online.
2019 első 35 hetében 9 259 765 darab hirdetés jelent meg, 2020 ugyanilyen időszakában 8 127 623 darab. Utóbbi 1 132 142-vel kevesebb, ez 12,2 százalékos csökkenést jelent. A 2020 márciusában elinduló csökkenés egyértelműen a koronavírus okozta helyzetnek tulajdonítható.
A 13-35. hét közötti időszakban a 2020-as érték alacsonyabb, mint a megelőző évben. A márciusban elindult csökkenés a 19. héten megállt, majd onnantól nagyjából négyhetes egységenként, vagyis hozzávetőleg havonta egyre feljebb emelkedett.
A 2019-es egész év hirdetésszám szerint öt legnagyobb szektora a „Gyógytermékek”, a „Kereskedelem” az „Élelmiszer” a „Szépségápolás” és a „Pénzintézetek”, amelyek együtt 75 százalékot tesznek ki a megjelenésszámból.
Ezen szektorok 2019-2020 első 35 hetében a „Gyógytermékek” hirdetésszáma 10 százalékot nőtt, a „Kereskedelem” 11,7 százalékot, az „Élelmiszer” 30,9 százalékot, a „Szépségápolás” 9 százalékot, a „Pénzintézetek” 38,6 százalékot csökkent.
A lista nemcsak a borszakma számára remek visszajelzés a jelenlegi borpiaci kínálat minőségét illetően, hanem kiváló iránymutatás az érdeklődő, minőségi borfogyasztásra nyitott fogyasztóknak is.
2024. szeptember 16. és 20. között tartják Bécsben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség közgyűlésének 68., éves rendes ülését, amelyet követően 17–18-án tudományos fórumot is tartanak az élelmezésbiztonságról.