A teljes német főút- és autópálya hálózat is bekerült az UTA üzemanyag- és útdíjszolgáltató egységes útdíjfizetési rendszerébe. A bővítéssel immár 9 európai ország közel 74 ezer kilométernyi úthálózatán elegendő mindössze egyetlen útdíjfizetési fedélzeti egységet használnia a magyar kamionos és buszos cégeknek.
Az UTA üzemanyag- és útdíjszolgáltató Európában elsőként tavaly áprilisban vezetett be digitális, interoperábilis útdíjfizetési megoldást. Az Európai Elektronikus Útdíjfizetési Rendszer (EETS) irányelvnek megfelelő az UTA One útdíjfizetési rendszerrel feleslegessé vált, hogy a tehergépjárműveken minden országra külön-külön fedélzeti egységet kelljen használni az útdíjak elszámolásához.
Az UTA rendszerével a magyar fuvarozók utólag, egy számlán fizethetik az Ausztriában, Lengyelországban, Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Portugáliában és immár Németországban keletkező útdíjaikat. Az egységes rendszer így már 9 európai országban, Németország 53.000 kilométer hosszúságú díjköteles úthálózatával együtt, mintegy 74.000 kilométer díjköteles útszakaszt fed le.
„Németország az egyik legfontosabb cél- és tranzitország a nyugat-európai fuvarfeladatokat teljesítő magyar fuvarozók számára. Azzal, hogy a német úthálózat is bekerült a rendszerbe, tovább egyszerűsödnek a hazai fuvarozók és szállítmányozók útdíjelszámolási és adóvisszatérítési feladatai” – mondta Réthy Kinga, az UTA Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
„Ebbe a rendszerbe tervezzük a teljes magyar úthálózat bevonását is, még tovább csökkentve a magyar fuvarozók adminisztrációs terheit” – tette hozzá a szakember.
Magyarországon mintegy 19.000 közúti teher- és árufuvarozással, valamint személyszállítással foglalkozó vállalkozás működik. Az UTA nemzetközi szerviz- és üzemanyagkártya-szolgáltató adatai szerint e vállalkozások 40 százaléka, mintegy 7.600 cég teljesít nemzetközi fuvarfeladatokat.
Az UTA számításai szerint egy átlagos, tíz, 40 tonnás kamionból álló flottával rendelkező vállalkozás, amelynek gépjárművei havonta autónként közel 10.000 kilométert futnak, a kártya használatával évente nagyjából 14.000 euró (az üzemanyagból kb. 12.300 euró, az útdíjból kb. 1.100 euró), azaz 4.250.000 forint megtakarítást is realizálhat. Ez az éves üzemanyag és útdíj költségeinek közel 3 százalékát jelenti.
Kovács Antal szerint nem elég, ha valaki jól tud dekantálni.
Az együttműködési megállapodást Kádár Andrea Beatrix, az OAH elnöke, valamint a Magyar Honvédség részéről Veres József ezredes, az MH Sodró László 102. Vegyiharc Ezred ezredparancsnoka írta alá.