Még egyszerűbben fizethetnek útdíjat a magyar fuvarozók Európában

2019. 05. 06., 17:15

A teljes német főút- és autópálya hálózat is bekerült az UTA üzemanyag- és útdíjszolgáltató egységes útdíjfizetési rendszerébe. A bővítéssel immár 9 európai ország közel 74 ezer kilométernyi úthálózatán elegendő mindössze egyetlen útdíjfizetési fedélzeti egységet használnia a magyar kamionos és buszos cégeknek.

Az UTA üzemanyag- és útdíjszolgáltató Európában elsőként tavaly áprilisban vezetett be digitális, interoperábilis útdíjfizetési megoldást. Az Európai Elektronikus Útdíjfizetési Rendszer (EETS) irányelvnek megfelelő az UTA One útdíjfizetési rendszerrel feleslegessé vált, hogy a tehergépjárműveken minden országra külön-külön fedélzeti egységet kelljen használni az útdíjak elszámolásához.

Az UTA rendszerével a magyar fuvarozók utólag, egy számlán fizethetik az Ausztriában, Lengyelországban, Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Portugáliában és immár Németországban keletkező útdíjaikat. Az egységes rendszer így már 9 európai országban, Németország 53.000 kilométer hosszúságú díjköteles úthálózatával együtt, mintegy 74.000 kilométer díjköteles útszakaszt fed le.

„Németország az egyik legfontosabb cél- és tranzitország a nyugat-európai fuvarfeladatokat teljesítő magyar fuvarozók számára. Azzal, hogy a német úthálózat is bekerült a rendszerbe, tovább egyszerűsödnek a hazai fuvarozók és szállítmányozók útdíjelszámolási és adóvisszatérítési feladatai” – mondta Réthy Kinga, az UTA Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

„Ebbe a rendszerbe tervezzük a teljes magyar úthálózat bevonását is, még tovább csökkentve a magyar fuvarozók adminisztrációs terheit” – tette hozzá a szakember.

Magyarországon mintegy 19.000 közúti teher- és árufuvarozással, valamint személyszállítással foglalkozó vállalkozás működik. Az UTA nemzetközi szerviz- és üzemanyagkártya-szolgáltató adatai szerint e vállalkozások 40 százaléka, mintegy 7.600 cég teljesít nemzetközi fuvarfeladatokat.

Az UTA számításai szerint egy átlagos, tíz, 40 tonnás kamionból álló flottával rendelkező vállalkozás, amelynek gépjárművei havonta autónként közel 10.000 kilométert futnak, a kártya használatával évente nagyjából 14.000 euró (az üzemanyagból kb. 12.300 euró, az útdíjból kb. 1.100 euró), azaz 4.250.000 forint megtakarítást is realizálhat. Ez az éves üzemanyag és útdíj költségeinek közel 3 százalékát jelenti.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 30., 16:10
Küldetésünk alapja, hogy a létrehozott üzleti kultúra utánunk is fennmarad. Ezt bontjuk le 5 éves periódusokra, melyeket éves terveken keresztül valósítunk meg – mondta az Üzletemnek Avidor András nemzetközi franchise és networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.
2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.
2022-12-05 15:13:56
Az energiaárak rendkívüli növekedése, a rekordmagas infláció és az általános gazdasági bizonytalanság szinte minden szektoron nyomot hagy. Míg a munkaerőpiacon egyelőre nem tapasztalni jelentős változásokat, kérdés, hogy ez meddig maradhat így.
2022-12-05 14:13:00
December 2-án az EU három intézménye és több mint 500 európai polgár közösen értékelte az Európa jövőjéről szóló konferencia eredményeképp hozott intézkedéseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS