Maximum negyedévben gondolkodnak a kkv-k

2023. 01. 30., 10:22

A tervezhetetlenség vált normálissá a beszállítói együttműködések, az ajánlatadás és az értékesítés szempontjából a hazai kkv-k életében – derül ki az egyik legnagyobb, hazai alapítású tréningcég összefoglalójából.

Az évente 120 cég közel 2000 értékesítőjét képző magyar tréningcég, a Comline Budapest jelenlegi ügyfélállományánál azt tapasztalja, hogy az éves tervezés negyedéves időtávra szűkült azoknál a vállalatoknál is, ahol a korábbi évek árbevételei nem adnak okot az aggodalomra.

„Ha mernek is negyedévnél távolabbi tervezésbe belevágni a hazai vállalatok, a számokkal akkor is kesztyűs kézzel bánnak, folyamatosan figyelik a statisztikai mutatókat, elemzik a költségeket, fedezetet, kintlévőségeket” mondta Nagy Béla, a Comline Budapest tulajdonosa és vezető trénere.

A pandémia helyét sokváltozós káosz veszi át

A pandémia utáni gyógyulási szakasz még zajlik, azonban a hazai kkv-k ezt nem tudják teljesen kifeküdni. Ennek a legfőbb oka, hogy egy sokváltozós válság vette kezdetét, amely pedig elindított egy komolyabb, globális átrendeződést. A káosz érzékelhető az ellátási hiány és pénzügyi instabilitás formájában, amelyekhez a megoldás sokszor külföldről érkezik.

„Van például az ukrán mezőgazdasági piacon tevékenykedő partnerünk, akinek a háborús helyzet miatt élesen stratégiát kellett váltania, ha meg akarta érni vállalkozásával 2023-at. Sikerült neki olyan finanszírozási megoldásokat kidolgozni, olyan új tevékenységeket integrálni a cégbe, amivel képes volt megtartani a munkatársakat, kiszolgálni a piaci igényeket és közben fizetőképes maradni és eredményesen gazdálkodni” – tette hozzá Nagy Béla.

Régi árakkal új struktúrában

A klasszikus értékesítési módszerek már nem biztos, hogy alkalmazhatóak lesznek idén. Bár az áremelést szinte már megszokták a kkv-k, a régi árakkal még mindig lehet nyerni, ha csomagban gondolkodnak az értékesítők, azaz tavalyi áron előre lekötött, akár negyedéves, féléves szolgáltatási szerződést kínálnak.

„A csomagajánlat a szolgáltatói szektorban működő struktúra lehet, azonban sok múlik azon, hogy milyen a partner globális helyzete” – mondta a szakértő.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 20., 16:40
Nem jellemezte magas cégfluktuáció a faipari szektort 2022-ben, alapvetően stagnált az itt működő cégek száma. Az egyéni vállalkozók köre tavaly közel 100 fővel tovább csökkent. A jövő rövidtávon várhatóan nem hoz jelentős kiugrást, 2023-ban csökkenő cégszámmal érdemes számolni – írja elemzésében az Opten.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-21 19:13:00
Ha Önnek van a feltételeknek megfelelő, eladó kutyája és részt kíván venni a NAV április hónapban tervezett kutyavásárán, akkor 2023. április 12-ig küldjön előzetes ajánlatot!

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.
2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  Rovathírek: GUSTO

Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS