Már idén milliárdos üzletté nőheti ki magát a női élsport

Már idén milliárdos üzletté nőheti ki magát a női élsport
2024. 04. 26., 18:10

A női élsportból származó bevételek 2024-ben léphetik át előszőr az 1 milliárd dolláros határt. A TMT Predictions 2024 kutatása szerint a piac teljes bevétele elérheti az 1,28 milliárd dollárt, amely így 300 százalékkal haladja meg a 2021-es prognózis értéket.

A szurkolók, a műsorszolgáltatók és a kereskedelmi partnerek érdeklődése a női élsport bevételeinek gyors növekedéséhez vezet. A Deloitte előrejelzése szerint 2024-ben a női élsportba irányuló teljes összeg 55 százalékát, mintegy 696 millió dollárt a kereskedelmi bevételek tesznek ki, ezt követik 27 százalékos részarányú, összesen 340 millió dollárt kitevő televíziós és a 240 millió dolláros meccsnapi bevételek, amelyek a teljes összeg 18 százalékát jelentik.

A korábbihoz mért meredek emelkedés elsősorban a kereskedelmi bevételek erőteljes növekedésének köszönhető, ezt követik a közvetítésből származó és a meccsnapi bevételek. Az előrejelzések szerint a legnagyobb földrajzi piacok Észak-Amerika (670 millió USD, 52 százalék) és Európa (181 millió USD, 14 százalék), míg a két legértékesebb sportág a labdarúgás (555 millió USD, 43 százalék) és a kosárlabda (354 millió USD, 28 százalék) lesz.

„Az egymilliárd dolláros bevételi határ átlépése várhatóan jelentős lesz, különösen az elmúlt években élsport terén tapasztalható gazdasági nehézségekre való tekintettel. Arra számítunk, hogy a csapatok és ligák értéke tovább növekszik, illetve több klub értéke is várhatóan meghaladja a 100 millió dollárt 2024-ben, mindez jól jelzi a női élsportban rejlő potenciált és az azt hajtó lendületet. A befektetők számára csábító lehet a lehetőség, hogy más élsportokhoz képest szerényebb összegért be tudnak szállni egy ilyen növekvő ágazatba” – mondta Fazekas István, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának tanácsadója.

Az új és a már meglévő befektetői körök finanszírozása a női élsportok fokozottabb professzionalizálódását és kereskedelmi hasznosítását eredményezi majd, ami látványosabb játékhoz, megnövekedett nézői érdeklődéshez, és így potenciálisan magasabb befektetési hozamhoz vezethet.

A női élsportra pozitív fényt vetett a 2023-as, több mint 570 millió dollár bevételt hozó FIFA Női Világbajnokság sokrétű sikere. Az ehhez hasonló globális versenyek, mint az amerikai női professzionális golfszövetség (Ladies Professional Golf Association, LPGA) turnéja és a Női Tenisz Szövetség (Women's Tennis Association, WTA) turnéja várhatóan 425 millió USD (33 százalék) értékkel járulnak hozzá az előrejelzett összértékhez.

„A női és a férfi élsport három fő bevételi kategóriája (meccsnap, közvetítés és kereskedelmi bevételek) megegyezik, de a Deloitte elemzése szerint a női sport fejlődésének jelenlegi szakaszában a kereskedelmi bevételek jelentik a legnagyobb bevételi forrást, míg a férfiaknál a bevételek elsődlegesen a közvetítési jogok értékesítéséből származnak. A kereskedelmi bevételek közé tartoznak a klubszponzorációs és partnerségi megállapodások, a központi szponzorációs bevételek, a kiskereskedelmi és a merchandising-értékesítés, a licencelés, valamint minden egyéb, nem a játéknapra vagy közvetítésre vonatkozó bevétel” – mondta Zaránd Miklós, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának partnere.

A szponzoráció értéke a női élsportban 2024-ben valószínűleg gyorsan emelkedhet. Egy tanulmány szerint egy vállalati szponzor által a női sportban elköltött minden egyes dollár több mint hét dollár ügyfélértéket generál az adott szervezet számára. Az amerikai női professzionális golfszövetség egyes szponzorai akár 400 százalékos médiaérték-megtérülésről számoltak be befektetésük kapcsán. 2019. és 2023. között az LPGA megduplázta a szponzori listáján szereplő aktív márkák számát, és a szponzorok száma 2023 júniusában először lépte át az 1000-et.

A TMT Predictions kutatás alapján a 2027-es FIFA Női Világbajnokság szponzorációs bevételei felülmúlhatják a 2023-as 300 millió dollárt, ami döntően annak köszönhető, hogy a FIFA és a globális márkák kimondottan a női labdarúgásnak szentelt szponzorációs stratégiákat alkalmaznak, az új kereskedelmi partnerek pedig ki fogják használni ezeket a lehetőségeket. Az új megközelítés már az előző világbajnokságon is megmutatkozott, ahol a FIFA új kereskedelmi partnerségi struktúrájában a márkák kifejezetten a női labdarúgásra vonatkozó szponzori megállapodásokat tudtak kötni. Ezzel a FIFA 30 partnert szerzett a tornára, ami 150százalék-os növekedést jelentett a 2019-es szponzori kiadásokhoz képest.

„A női sportszervezetek és sportolók szponzorait gyakran vonzza az a lehetőség, hogy márkájukat az „empowerment”, és a nemek közötti egyenlőség témáival kapcsolhatják össze: adatok támasztják alá, hogy a fogyasztók 29százalék-a kedvezőbben vélekedik azokról a vállalatokról vagy márkákról, amelyek női sportot támogatnak, ez 12százalék-kal magasabb, mint a férfi sportot támogató kampányok esetében” – mondta Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.

Összességében elmondható, hogy a sportszponzorációs kiadások egyre inkább a női sportok felé tolódnak el, ezt támasztja alá az is, hogy a versenyszponzorációs bevételek meredek emelkedésére lehet számítani, továbbá növekednek a női sportolók szponzorációs bevételei is, így a női sportolók évente akár több millió dollárt kereshetnek.

Az előrejelzések szerint 2024-ben a női élsport második számú bevételi forrása a közvetítési bevételek lesznek, miközben a női élsportok a legnagyobb stadionokba költöznek, egyre több főműsoridős sávot kapnak, és így könnyebben elérhetők lesznek mind az alkalmi nézők, mind az elkötelezett rajongók számára.

A Deloitte teljes tanulmánya a női élsport jövőjéről ITT érhető el.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-11-15 15:15:34
Tavasziné Kemencsik Gabriellát, a Tavaszi és Társa Kft. ügyvezetőjét, a salgótarjáni Tavaszi Cukrászda üzemeltetőjét országos Év Vállalkozója Díjjal ismerte el a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) 2025-ben.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS