Lökést ad az okosotthon-piac bővülésének a home office

2020. 12. 16., 16:15

A home office terjedésével felpörögtek a lakásfelújítások, ezen belül bővült az otthonukba intelligens megoldásokat választók száma, amelyet a következő két évben a felújításokhoz nyújtott állami támogatások tovább növelhetnek; a magyar piac a következő négy évben több mint duplájára nőhet – olvasható az okosmegoldásokat kínáló magyar startup, a Chameleon Smart Home Zrt. közleményében.

A Chameleon alapítója, Szarvas Péter azt emelte ki, hogy a pandémia az ingatlanfejlesztés irányait is befolyásolja: a lakásoknak hosszú távon otthoni irodáknak is kell lenniük; a társasházakban megnő az igény a közösségi funkciók beépítésére, és az irodaházak tervezésénél is új igények jelentkeznek, mindezek pedig az automatizált intelligens épületek irányába terelik az építőipari ágazatot.

A Chameleon megbízásából, az újgenerációs online piacelemező cég, a D-TAG által végzett reprezentatív kutatásából kiderült, hogy mérhetően nőtt az okosotthonokkal kapcsolatos posztok és hozzászólások száma a közösségi médiában és az online felületeken, ami előrejelzi a kereslet várható bővülését.

Magyarországon a smarthome-piac az idei 66 millió dollárról a következő négy évben több mint a duplájára emelkedhet, ami több mint 10 százalékponttal növelheti az okosotthon-penetrációt. A globális smarthome-piac mérete a tavalyi 74 milliárd dollárról, idén 91 milliárdra nő, jövőre várhatóan 113 milliárd dollárt ér el, és 2023-ra 153 milliárd dollárra emelkedik, ami 15 százalékos éves növekedésnek felel meg.

A magyarországi bővülési ütem ennél is gyorsabb: éves 20,4 százalékos növekedéssel 2024-re  a piac 138 millió dollárra nőhet. A smarthome-penetráció globálisan a háztartások 9 százalékáról 19 százalékra emelkedhet a következő négy évben, míg Magyarországon 4 százalékról 14 százalékra, ami rendkívüli lehetőséget jelent ingatlanfejlesztőknek és szerelőknek egyaránt - hangsúlyozta Szarvas Péter.

Dancsházy Csaba, a D-TAG elemzési igazgatója kifejtette, hogy több mint 1 millió 250 ezer közösségi médiahasználó és több mint 1,6 millió dokumentum (online interakció, internetes tartalomcsere) adatait elemezték.  A kutatás alapján az online felületeken a járvány első és második hulláma alatt is megnőttek a lakásvásárlási, építkezési, felújítási tervek, amelyek az okosotthon-megoldásoknak is bővülő piacot jelentettek.

Az otthoni munkavégzés alatt egyre fontosabbak lesznek a kényelmi és biztonsági automatizált megoldások: a smarthome-beszélgetések 65,9 százalékában jelentek meg a kulcstémák. Az intelligens megoldások közül a leggyakrabban említett a biztonság és a távoli hozzáférés témája volt (21,9 százalék), a második helyen áll a szórakozás (11,4 százalék), a harmadik pedig a világítás (9,8 százalék), az árazás pedig csak a negyedik helyet érte el.

A március és szeptember közötti posztokat, hozzászólásokat, dokumentumokat és azok elérhetőségét elemezve megállapították, hogy márciusban volt a csúcs, majd folyamatos csökkenés után szeptemberben ismét emelkedett a téma megjelenése a közösségi oldalakon.

A D-TAG kutatása rávilágított arra is, hogy a legnegatívabb téma a kiberbiztonság volt, azon belül is a legnagyobb félelmet az okozza, hogy a rendszer feltörhető, és kompromittáló adatok  kerülhetnek illetéktelen kézbe.

Szarvas Péter szerint a kutatás alapján a gyártók megfelelő kommunikációs stratégiákat alkothatnak az aggályok megszüntetésére, az alkalmazott megoldások biztonságosságának bizonyítására, és megismertethetik a fogyasztókat a jövő megoldásival is, hiszen az okosmegoldásoknak a technológiával együtt kell fejlődniük a lakás több évtizedes időtartama alatt. Azt is kiemelte: a kiberbiztonság elsőrendű szempont, ezért a Chameleon ügyel rá, hogy a bankokhoz hasonló titkosítást használjanak a kommunikációhoz, hogy minden érzékeny információ rejtve és biztonságban legyen.

Az ingatlanokba világújdonságként rendszerfüggetlen okosmegoldásokat kidolgozó és telepítő magyar startup, a Chameleon Smart Home Zrt., az elmúlt pár évben megötszörözte, 2,5 milliárd forint fölé növelte cégértékét, árbevétele a járványügyi korlátozások ellenére 30 százalékkal, 200 millió forintra bővülhet idén. A cég a tervek szerint 2022-ben a tőzsdére is belép. A 2019-ben 8 munkavállalót foglalkoztató vállalkozás alkalmazottainak száma mára 24-re emelkedett. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-10 22:10:00
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS