Lökést ad az okosotthon-piac bővülésének a home office

2020. 12. 16., 16:15

A home office terjedésével felpörögtek a lakásfelújítások, ezen belül bővült az otthonukba intelligens megoldásokat választók száma, amelyet a következő két évben a felújításokhoz nyújtott állami támogatások tovább növelhetnek; a magyar piac a következő négy évben több mint duplájára nőhet – olvasható az okosmegoldásokat kínáló magyar startup, a Chameleon Smart Home Zrt. közleményében.

A Chameleon alapítója, Szarvas Péter azt emelte ki, hogy a pandémia az ingatlanfejlesztés irányait is befolyásolja: a lakásoknak hosszú távon otthoni irodáknak is kell lenniük; a társasházakban megnő az igény a közösségi funkciók beépítésére, és az irodaházak tervezésénél is új igények jelentkeznek, mindezek pedig az automatizált intelligens épületek irányába terelik az építőipari ágazatot.

A Chameleon megbízásából, az újgenerációs online piacelemező cég, a D-TAG által végzett reprezentatív kutatásából kiderült, hogy mérhetően nőtt az okosotthonokkal kapcsolatos posztok és hozzászólások száma a közösségi médiában és az online felületeken, ami előrejelzi a kereslet várható bővülését.

Magyarországon a smarthome-piac az idei 66 millió dollárról a következő négy évben több mint a duplájára emelkedhet, ami több mint 10 százalékponttal növelheti az okosotthon-penetrációt. A globális smarthome-piac mérete a tavalyi 74 milliárd dollárról, idén 91 milliárdra nő, jövőre várhatóan 113 milliárd dollárt ér el, és 2023-ra 153 milliárd dollárra emelkedik, ami 15 százalékos éves növekedésnek felel meg.

A magyarországi bővülési ütem ennél is gyorsabb: éves 20,4 százalékos növekedéssel 2024-re  a piac 138 millió dollárra nőhet. A smarthome-penetráció globálisan a háztartások 9 százalékáról 19 százalékra emelkedhet a következő négy évben, míg Magyarországon 4 százalékról 14 százalékra, ami rendkívüli lehetőséget jelent ingatlanfejlesztőknek és szerelőknek egyaránt - hangsúlyozta Szarvas Péter.

Dancsházy Csaba, a D-TAG elemzési igazgatója kifejtette, hogy több mint 1 millió 250 ezer közösségi médiahasználó és több mint 1,6 millió dokumentum (online interakció, internetes tartalomcsere) adatait elemezték.  A kutatás alapján az online felületeken a járvány első és második hulláma alatt is megnőttek a lakásvásárlási, építkezési, felújítási tervek, amelyek az okosotthon-megoldásoknak is bővülő piacot jelentettek.

Az otthoni munkavégzés alatt egyre fontosabbak lesznek a kényelmi és biztonsági automatizált megoldások: a smarthome-beszélgetések 65,9 százalékában jelentek meg a kulcstémák. Az intelligens megoldások közül a leggyakrabban említett a biztonság és a távoli hozzáférés témája volt (21,9 százalék), a második helyen áll a szórakozás (11,4 százalék), a harmadik pedig a világítás (9,8 százalék), az árazás pedig csak a negyedik helyet érte el.

A március és szeptember közötti posztokat, hozzászólásokat, dokumentumokat és azok elérhetőségét elemezve megállapították, hogy márciusban volt a csúcs, majd folyamatos csökkenés után szeptemberben ismét emelkedett a téma megjelenése a közösségi oldalakon.

A D-TAG kutatása rávilágított arra is, hogy a legnegatívabb téma a kiberbiztonság volt, azon belül is a legnagyobb félelmet az okozza, hogy a rendszer feltörhető, és kompromittáló adatok  kerülhetnek illetéktelen kézbe.

Szarvas Péter szerint a kutatás alapján a gyártók megfelelő kommunikációs stratégiákat alkothatnak az aggályok megszüntetésére, az alkalmazott megoldások biztonságosságának bizonyítására, és megismertethetik a fogyasztókat a jövő megoldásival is, hiszen az okosmegoldásoknak a technológiával együtt kell fejlődniük a lakás több évtizedes időtartama alatt. Azt is kiemelte: a kiberbiztonság elsőrendű szempont, ezért a Chameleon ügyel rá, hogy a bankokhoz hasonló titkosítást használjanak a kommunikációhoz, hogy minden érzékeny információ rejtve és biztonságban legyen.

Az ingatlanokba világújdonságként rendszerfüggetlen okosmegoldásokat kidolgozó és telepítő magyar startup, a Chameleon Smart Home Zrt., az elmúlt pár évben megötszörözte, 2,5 milliárd forint fölé növelte cégértékét, árbevétele a járványügyi korlátozások ellenére 30 százalékkal, 200 millió forintra bővülhet idén. A cég a tervek szerint 2022-ben a tőzsdére is belép. A 2019-ben 8 munkavállalót foglalkoztató vállalkozás alkalmazottainak száma mára 24-re emelkedett. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-30 15:11:00
Az szja-bevallási tervezetet mindenképpen érdemes átnézni, szükség esetén módosítani. A jóvá nem hagyott tervezet – az egyéni vállalkozók, a mezőgazdasági őstermelők és az áfás magánszemélyek tervezetének kivételével – május 22-ével automatikusan bevallássá válik – figyelmeztet a NAV.
2023-03-30 14:41:00
A munkavállalók és képviselőik egyértelmű és teljes körű tájékoztatásra jogosultak az egyéni és az átlagos bérszintekről, nemek szerinti bontásban. A munkaszerződésekben nem lehet megtiltani, hogy egy adott munkavállaló nyilvánosságra hozza, mennyit keres, illetve mások fizetéséről tájékozódjon.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 03. 26., 23:45
epizód: 2023 / 3   |   hossz: 19:51
Mi kerül akár több tízmillió forintba egy nagy teljesítményű hangsugárzón és miben különbözik a hagyományos értelemben vett hangfalaktól? Hogyan lehetséges, hogy nem vastagabb egy faliképnél, mégis úgy szólaltat meg analóg és digitális zenét, mint semmi más? A világhír felé haladó márka sztoriját Kiss Imre, a Popori Acoustics értékesítési és marketingvezetője mutatja be.
Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

A szervezők célja, hogy összehozzák a kenyér szerelmeseit, hogy kicserélhessék tapasztalataikat, hogy visszaemeljék a köztudatba az igazi kenyérsütés fogalmát, készítésének változatait, eredeti ízeit.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS