Kovács Patrik: Novemberben ismét megrendezzük a Fiatal Vállalkozók Hetét

Kovács Patrik: Novemberben ismét megrendezzük a Fiatal Vállalkozók Hetét
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 06. 25., 10:00

A fiatalok számára Magyarországon és Európában is változatlanul a munkaerőpiaci elhelyezkedés az egyik legnagyobb kihívás. A KKV szektorban több feladat áll előttünk, hogy a vállalkozások fennmaradását és a koronavírus-járvány miatti válság utáni megerősödését támogassuk – mondta az Üzletemnek Kovács Patrik, a FIVOSZ elnöke, a VOSZ társelnöke.

Sok céget, vállalkozót megviselt a világjárvány. Milyen jelzéseket kaptak a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége vállalkozásaitól tavaly tavasz óta? 

– A járvány minden KKV-t megviselt a világban, az OECD fiatal vállalkozókkal történt kutatása szerint 90 százalékuk megérezte a COVID által okozott válságot. Ugyanakkor láttunk sok jó példát – főleg a fiatal vállalkozók életében –, akik gyorsan tudtak reagálni és valamilyen online megoldással vagy ötlettel piacot is tudtak nyerni. Egyébként a KKV-k 70 százaléka bevezetett valamilyen online megoldást a vírusjárvány alatt. Sokan ezt a kényszer hatására tették, de tény, hogy ez a folyamat óriásit lendített a KKV szektor évek óta halogatott digitalizációján. A kisvállalkozásoknál amúgy is fontos a digitalizáció, mivel sokat tud segíteni a hatékonyság növelésben. Most a fiatalok számára a munkaerőpiaci elhelyezkedés az egyik nagy kihívás, ismét növekednek az ifjúsági munkanélküliség számai a világban. Ugyanakkor itthon azt látom, hogy a cégek még mindig sok mindenkit alkalmaznak és jó lehetőségek vannak elhelyezkedni.

 – A FIVOSZ-nak egyik kimondott erőssége a kapcsolatépítés. A járvány idején hogyan dolgoztak, milyen volt az online üzleti élet?

– A járvány alatt sok üzleti és akár személyes szokás átalakult. Sok cégvezető megtanulta digitális eszközökkel irányítani vállalkozását, szervezni a munkát. Talán az elsők közt reagáltuk le a folyamatokat és bevetettünk egy komoly eszközparkot a tagjaink segítésére, aminek eleme volt többek között a krízistanácsadás, podcast sorozat, online konferenciák és tapasztalatcserék. Elindítottuk a BusinessFlixet is, ahol üzleti tartalmú videókat és előadásokat nézhetnek a tagjaink, komoly vállalkozóktól tanulhatnak. Ezeknek nagyon pozitívan fogadtatása volt, azt láttuk, hogy a legkritikusabb területeken tudtunk segíteni. 

Hogyan látják a válság utáni bizniszlehetőségeket az OECD-nél? 

– A KKV szektorban több feladat is előttünk áll, hogy a vállalkozások fennmaradását és válság utáni megerősödését támogassuk. Az OECD Gazdasági Tanácsadó Testületének KKV bizottságaként egy 8 területből álló kormányzati ajánláscsomagot mutattunk be júniusban az Elnökségem alatt. Ez iránymutatást ad az OECD tagállamoknak, hogy milyen eszközökkel és irányokba kell segíteni a vállalkozókat. Kiemelt terület a finanszírozáshoz jutás, az átállás a digitális és zöld technológiákra, az önfoglalkoztatás és az ifjúsági vállalkozásfejlesztés, az adminisztrációs terhek csökkentése és digitalizálása, a kisvállalkozások beszállítói láncok újra szerveződésében betöltött szerepe és az innovatív gondolkodás, valamint a tudás és készségek megfelelő elsajátítása.  

Az ajánláscsomag IDE KATTINTVA tölthető le.

Fontos hír még, hogy az OECD-n belül hatalmas változás történt, a KKV munkacsoportot önálló, kiemelt munkabizottsággá szervezte a nemzetközi szervezet legfőbb testülete, így a KKV-k még kiemeltebb szerephez jutnak. Az OECD 2021. július 28-tól tartja meg a Mikro, Kis-és Közepes Vállalatok Hetét, melynek programjai az alábbi linken érhetők el.

Most elsősorban miben tudja segíteni a magyarországi és a határon túli magyar vállalkozásokat a FIVOSZ? 

– Szerencsére a tagság stabil és aktív, sok új lehetőséget tudunk hozni nemzetközi fronton. A tagok számára belépéskor továbbra is elérhetőek az ingyenes tanácsadások, amelyek nagy népszerűségnek örvendenek és komoly segítségnek bizonyulnak. Most viszont, hogy végre újra lehet fizikai rendezvényeket tartani, nagyon ki van mindenki éhezve a találkozókra. Noha jól működtek az online konferenciák, és egyre több vállalkozó tart személyes megbeszélés helyett online meetingeket, az igazi barátságok, bizalmi kapcsolatok még mindig a személyes találkozások alkalmával alakulnak ki. A mi szerepünk most az, hogy információkat és lehetőségeket juttassunk el a vállalkozóknak és megteremtsük a lehetőséget, hogy újra személyesen is tudjanak találkozni. Ezért is szervezzük meg július 8-án a nagysikerű Garden Party-nkat, amelyre már lehet regisztrálni a fivosz.hu-n.

A JEUNE-nek (az európai fiatal vállalkozói szövetségének) komoly újraszervezését végeztük el tavaly, közel 50 új vezető tisztségviselő került a különböző szakbizottságok élére. Ezek remek fiatal szakemberek Európa minden tájáról. Mivel a szervezet tiszteletbeli elnöke vagyok, a FIVOSZ aktívan tudja a hálózatot a fiatalok szolgálatába állítani.

A VOSZ egyik társelnökeként vannak speciális feladatai? 

– Természetesen a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségével való szakmai munka prioritást élvez, hiszen a vállalkozói generációk között hidat kell építenünk. Nagyon sokat lehet profitálni a tapasztalt és a fiatal vállalkozók együttműködéséből. A VOSZ társelnökeként az egyik legfontosabb feladatom most az, hogy a szervezet nemzetközi kapcsolatait építsem és bővítsem, hiszen a mai globalizált világban enélkül egy szervezet vagy vállalkozás hátrányba kerülhet. A VOSZ pozíciója nagyon stabil az OECD-ben, sőt, a G20-ak üzleti körének munkájába is be tudtunk kapcsolódni, ami nagy szó, hiszen nem vagyunk G20-as ország.

Ön szerint mi kell ahhoz, hogy a magyar gazdaság minél előbb talpra álljon? 

– A nemzetközi fórumokon, a legtekintélyesebb vezetők és szakértők között terjed egy mondás: „A legjobb gazdaságpolitikai intézkedés az oltás”. Úgy látjuk, hogy ez az egyik legfontosabb út a gazdaság normalizálásához, persze e mellé kellenek a különböző szektorokat támogató intézkedések is. A nagy kérdés, hogy mi lesz az „új normális”, hiszen még sok tekintetben hibrid világot élünk, ahol a korlátozó intézkedések és a cégek reakciói még vegyesek. Kialakulóban vannak az új sztenderdek, akár a home office alkalmazásában vagy a meetingek szervezésében, de a legfontosabb, hogy a COVID miatt elindult digitalizációs hullámot fenntartsuk és támogassuk, a digitalizációval ugyanis egyenesen arányosan nő a KKV-k hatékonysága és termelékenysége.

Vannak személyi/szervezeti változások a FIVOSZ vezető testületeiben?

– Sok új remek vállalkozó csatlakozott hozzánk, stabil és elkötelezett vezetőséggel dolgozunk. A társaság különlegessége, hogy sok szektorból vannak tapasztalt és sikeres vezetőink. Például a járvány alatt tartott online vezetőségi megbeszéléseken és „koccintásokon” is rengeteget tudtunk tanulni egymástól. Hiszünk a sokszínűségben és abban, hogy egy színes és ambiciózus csapattal mindig megtaláljuk azt az irányt, amire az adott időszakban a tagságunknak szüksége van.

Ősszel készülnek megrendezni a Fiatal Vállalkozók Hetét? 

– Természetesen megrendezzük, megvan az időpontja is, a november 8-i hét. Biztos vagyok benne, hogy az FVH az ország üzleti show-ja, amely a hazai gazdasági utánpótlásának fő eseménye. Egyik legfontosabb célunk minden évben, hogy fiatalok tömegeit inspiráljuk vállalkozásra, mert a közös jövőnk kulcsát a gazdaságilag aktív fiatal generációk tartják a kezükben.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS