A beléptetést Magyarországra a Rendőrség, a mérlegelést a Magyar Közút párhuzamosan, egyszerre két sávon végzi, a NAV munkatársai pedig két röntgen segítségével ellenőrzik a járműveket.
A hatóságok rendelkezésére áll minden erőforrás, ami a nemrégiben átadott, második beléptető teherforgalmi sáv kiszolgálásához szükséges, beleértve a közelgő ünnepi időszakot is. Ha a szerb oldalról éjjel és nappal is ütemesen érkeznek a járművek, akkor a jelenlegi 600–650 kamionnál is többet fogadhatnak naponta – olvasható a NAV közleményében.
A határátlépés időtartama függ a fuvarozóktól is, mivel az egyes vámeljárások időszükséglete eltérő. A szabadforgalomba bocsátás a leginkább időigényes eljárás, ezért azt célszerű a NAV belterületi igazgatóságain kezdeményezni, hogy gyorsabb legyen a határátlépés. Az árutovábbítási eljárást pedig – a T‑okmány pontos kitöltésével – érdemes már az indulási hely szerinti vámhatóságnál kezdeményezni, így a határon tovább csökkenthető a várakozási idő. Az árutovábbítási eljárás melletti beléptetés ugyanis úgy a leggyorsabb, ha azt a Tranzit Egyezmény valamely másik tagállamában – például Szerbiában – megindították.
Sokszor megénekeltem már, hogy miatta lettem Somló elkötelezett trubadúrja.
Az épülő blokkok menetrend-követési képességéről beszélt a Portfolio Energy Investment Forum 2024. konferencián Jákli Gergely, a Paks II. Zrt. elnök-vezérigazgatója.