Kertészkedéssel, barkácsolással és online vásárlással is töltöttük a tavaszt a karantén idején

2020. 05. 20., 14:30

A karácsonyi csúcsidőszakot is meghaladta egyes áprilisi napokon a kikézbesített küldemények száma az Express One futárszolgálatnál. A koronavírus okozta járványhelyzet érezhetően felpezsdítette az online rendeléseket, a futárcég idén áprilisban 90 százalékos növekedést produkált a B2C – azaz az üzleti megrendelőtől közvetlenül a vásárlóhoz eljuttatott – küldemények szegmensében a tavalyi év azonos időszakához képest. Az áruházláncot és webáruházat egyaránt működtető Praktikernél megnőtt az online forgalom a 2019-es adatokhoz képest. A GKI Digital online kiskereskedelmi gyorsjelentése pedig azt vetíti előre, hogy bár a várt GDP-csökkenés miatt visszaeshet a vásárlóerő, az év első két negyedévének megnövekedett online vásárlói bázisa éves szinten a piac 25 százalékos bővülését hozhatja.

Kertészkedtünk és felújítottunk a karantén ideje alatt

A járványhelyzet gyorsan átrajzolta a hazai kiskereskedelmi piacot: mivel az embereket arra kérte a kormány, hogy maradjanak otthon, egyre többen intézték az élelmiszerek, tisztítószerek, távmunkához szükséges eszközök beszerzését online. Kifejezetten a járványhelyzet miatt lendült fel bizonyos termékcsoportok (tisztítószerek, vitaminok, gyógyszerek, digitális oktatás és távmunka kiegészítő kellékei) iránti kereslet. Ahogy egyre hosszabbra nyúlt a „karanténban” töltött időszak, úgy váltak egyre népszerűbbé a webáruházban az otthonléthez kapcsolódó termékek (bútorok, lakásfelújításhoz és kertrendezéshez szükséges eszközök, sportszerek) – derül ki a GKI Digital gyorsjelentéséből.

A barkácsolási és kertszépítési kedv megnövekedését a Praktiker is megtapasztalta: „Jelentős forgalomnövekedést tapasztaltunk a festékek, lazúrok, terén, de vannak olyan árucsoportok is, amelyeknél megduplázódott a forgalom a tavalyi évhez képest. Ez arra utal, hogy vásárlóink egy része a kényszerpihenőt különböző kerti munkálatokkal, illetve javításokkal, állagmegóvással töltötte. Az online rendeléseink száma is nőtt a tavalyi évhez képest, különösen a kis csomagos rendeléseké” – összegezte az elmúlt hetek tapasztalatait Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója.

A futárszolgálatnál mintha már karácsony lenne

Az online megrendelések megugrását érzékelték az Express One futárszolgálatnál is. Ez év áprilisában 64 százalékos volt a küldemények növekedésének mértéke a tavalyi év azonos időszakához képest.

„Kiugró változás, hogy a B2C – azaz az üzleti megrendelőtől közvetlenül a vásárlónak kézbesített – küldemények száma 90 százalékkal emelkedett. Áprilisban többször előfordult, hogy a tavaly karácsonyi csúcsidőszak napi csomagszámainál is több küldeményt kézbesítettünk. A nemzetközi forgalomban 15 százalékos csökkenését tapasztaltunk az import küldemények esetében, viszont az export vonatkozásában soha nem látott növekedést regisztráltunk: megtriplázódott a külföldre kézbesített küldemények száma. Ez leginkább annak köszönhető, hogy sok szomszédos EU-s országba rendeltek termékeket valamelyik Magyarországon működő webáruházból” foglalta össze a cég aktuális forgalmi adatait Pesztericz Péter, az Express One ügyvezető igazgatója.

Sok vásárló megmaradhat az online térben

A GKI Digital mérései szerint a koronavírus okozta járványhelyzet miatt március közepe és április vége között több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, így az aktív online vásárló felnőtt lakosság száma elérte a 3,35 millió főt. A gazdaságkutató cég azt prognosztizálja, hogy a szektor egész évre vetítve is mintegy 25 százalékos bővüléssel számolhat – annak ellenére, hogy kalkulálni kell a GDP csökkenésével és ezzel összefüggésben a vásárlóerő visszaesésével.

A járványhelyzetben bevetett bizonyos eszközök hosszabb távon megmaradhatnak

Milyen trendek maradnak meg a járványhelyzet mérséklődése után is? Az Express One-nál úgy készülnek, hogy népszerű maradhat a kártyás fizetés és az érintkezés mentes csomagátvétel: „Bevezettünk egy olyan egyedülálló megoldást, ami minimalizálja a személyes érintkezést, és megfelel a járványügyi intézkedéseknek. Az új kézbesítési mód lényege, hogy amennyiben a címzett szeretné elkerülni a személyes kontaktust a futárral, nem kell közel kerülniük egymáshoz, és a csomag átvételét a címzett saját okostelefonján is igazolhatja. Erre létrehoztunk egy külön felületet. Itt a címzettek egy, a futár által a helyszínen megadott, véletlenszerűen generált kód segítségével, saját okostelefonjuk képernyőjén keresztül igazolhatják a küldemény átvételét” – mondta Pesztericz Péter.

A Praktikernél igyekeztek a járványhelyzet időszaka alatt minél több vásárlót az online felületre terelni.

„Az online rendeléseknél bevezettük az előre fizetést, így csökkenthettük a készpénzhasználatot, ezt a lehetőséget szeretnénk a jövőben is megtartani. Sok korábban áruházainkba járó vásárló áttért az online vásárlásra, köszönhető ez nagyrészt különböző akcióinknak, amelyekben csak online vásárlásnál érvényes árakat kínálunk. Ezeket az ösztönzéseket a jövőben is folytatjuk” – mondta Oláh Csaba, a Praktiker e-kereskedelmi vezető helyettese.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-10-04 10:17:00
A jogviták végleges eldöntése a bíróság feladata. Azonban a vitában álló feleknek nem feltétlenül kell a bíróság ítéletére bízniuk magukat. Lehetőségük van arra, hogy a perben bíróság előtt megegyezzenek. A perbeli egyezségkötés legfontosabb szabályait dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Áprilisban és májusban olyan sok esőt esett, majd olyan agresszív lisztharmat támadta meg a szőlőt, amilyennel tisztességben megőszült borászok sem találkoztak még soha életükben arrafelé.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS