Kertészkedéssel, barkácsolással és online vásárlással is töltöttük a tavaszt a karantén idején

2020. 05. 20., 14:30

A karácsonyi csúcsidőszakot is meghaladta egyes áprilisi napokon a kikézbesített küldemények száma az Express One futárszolgálatnál. A koronavírus okozta járványhelyzet érezhetően felpezsdítette az online rendeléseket, a futárcég idén áprilisban 90 százalékos növekedést produkált a B2C – azaz az üzleti megrendelőtől közvetlenül a vásárlóhoz eljuttatott – küldemények szegmensében a tavalyi év azonos időszakához képest. Az áruházláncot és webáruházat egyaránt működtető Praktikernél megnőtt az online forgalom a 2019-es adatokhoz képest. A GKI Digital online kiskereskedelmi gyorsjelentése pedig azt vetíti előre, hogy bár a várt GDP-csökkenés miatt visszaeshet a vásárlóerő, az év első két negyedévének megnövekedett online vásárlói bázisa éves szinten a piac 25 százalékos bővülését hozhatja.

Kertészkedtünk és felújítottunk a karantén ideje alatt

A járványhelyzet gyorsan átrajzolta a hazai kiskereskedelmi piacot: mivel az embereket arra kérte a kormány, hogy maradjanak otthon, egyre többen intézték az élelmiszerek, tisztítószerek, távmunkához szükséges eszközök beszerzését online. Kifejezetten a járványhelyzet miatt lendült fel bizonyos termékcsoportok (tisztítószerek, vitaminok, gyógyszerek, digitális oktatás és távmunka kiegészítő kellékei) iránti kereslet. Ahogy egyre hosszabbra nyúlt a „karanténban” töltött időszak, úgy váltak egyre népszerűbbé a webáruházban az otthonléthez kapcsolódó termékek (bútorok, lakásfelújításhoz és kertrendezéshez szükséges eszközök, sportszerek) – derül ki a GKI Digital gyorsjelentéséből.

A barkácsolási és kertszépítési kedv megnövekedését a Praktiker is megtapasztalta: „Jelentős forgalomnövekedést tapasztaltunk a festékek, lazúrok, terén, de vannak olyan árucsoportok is, amelyeknél megduplázódott a forgalom a tavalyi évhez képest. Ez arra utal, hogy vásárlóink egy része a kényszerpihenőt különböző kerti munkálatokkal, illetve javításokkal, állagmegóvással töltötte. Az online rendeléseink száma is nőtt a tavalyi évhez képest, különösen a kis csomagos rendeléseké” – összegezte az elmúlt hetek tapasztalatait Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója.

A futárszolgálatnál mintha már karácsony lenne

Az online megrendelések megugrását érzékelték az Express One futárszolgálatnál is. Ez év áprilisában 64 százalékos volt a küldemények növekedésének mértéke a tavalyi év azonos időszakához képest.

„Kiugró változás, hogy a B2C – azaz az üzleti megrendelőtől közvetlenül a vásárlónak kézbesített – küldemények száma 90 százalékkal emelkedett. Áprilisban többször előfordult, hogy a tavaly karácsonyi csúcsidőszak napi csomagszámainál is több küldeményt kézbesítettünk. A nemzetközi forgalomban 15 százalékos csökkenését tapasztaltunk az import küldemények esetében, viszont az export vonatkozásában soha nem látott növekedést regisztráltunk: megtriplázódott a külföldre kézbesített küldemények száma. Ez leginkább annak köszönhető, hogy sok szomszédos EU-s országba rendeltek termékeket valamelyik Magyarországon működő webáruházból” foglalta össze a cég aktuális forgalmi adatait Pesztericz Péter, az Express One ügyvezető igazgatója.

Sok vásárló megmaradhat az online térben

A GKI Digital mérései szerint a koronavírus okozta járványhelyzet miatt március közepe és április vége között több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, így az aktív online vásárló felnőtt lakosság száma elérte a 3,35 millió főt. A gazdaságkutató cég azt prognosztizálja, hogy a szektor egész évre vetítve is mintegy 25 százalékos bővüléssel számolhat – annak ellenére, hogy kalkulálni kell a GDP csökkenésével és ezzel összefüggésben a vásárlóerő visszaesésével.

A járványhelyzetben bevetett bizonyos eszközök hosszabb távon megmaradhatnak

Milyen trendek maradnak meg a járványhelyzet mérséklődése után is? Az Express One-nál úgy készülnek, hogy népszerű maradhat a kártyás fizetés és az érintkezés mentes csomagátvétel: „Bevezettünk egy olyan egyedülálló megoldást, ami minimalizálja a személyes érintkezést, és megfelel a járványügyi intézkedéseknek. Az új kézbesítési mód lényege, hogy amennyiben a címzett szeretné elkerülni a személyes kontaktust a futárral, nem kell közel kerülniük egymáshoz, és a csomag átvételét a címzett saját okostelefonján is igazolhatja. Erre létrehoztunk egy külön felületet. Itt a címzettek egy, a futár által a helyszínen megadott, véletlenszerűen generált kód segítségével, saját okostelefonjuk képernyőjén keresztül igazolhatják a küldemény átvételét” – mondta Pesztericz Péter.

A Praktikernél igyekeztek a járványhelyzet időszaka alatt minél több vásárlót az online felületre terelni.

„Az online rendeléseknél bevezettük az előre fizetést, így csökkenthettük a készpénzhasználatot, ezt a lehetőséget szeretnénk a jövőben is megtartani. Sok korábban áruházainkba járó vásárló áttért az online vásárlásra, köszönhető ez nagyrészt különböző akcióinknak, amelyekben csak online vásárlásnál érvényes árakat kínálunk. Ezeket az ösztönzéseket a jövőben is folytatjuk” – mondta Oláh Csaba, a Praktiker e-kereskedelmi vezető helyettese.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS