Vannak jó ötletek, de csökkent a befektetők aktivitása

2024. 04. 18., 18:10

A jó ötletek nem tűntek el a hazai startup piacról – a befektetők aktivitása viszont csökkent és a saját források is egyértelműen beszűkültek. A forráshiányos időszakban ezért az inkubátorok szerepe még inkább felértékelődhet az izgalmas és innovatív vállalkozói ötletek felkarolásában. A start it @K&H vezető nagyvállalati inkubátorként ezért idén is megnyitotta kapuit az innovátorok előtt: 8 csapat került be a programba és nyert féléves fejlesztést.

Féléves szakmai fejlesztést és értékes kapcsolatépítési lehetőséget nyert az a 8 csapat, akik a most zárult tavaszi kiválasztás győzteseiként bekerültek a start it @K&H programba, Magyarország vezető nagyvállalati inkubátorjába.

„Azt látjuk, hogy globálisan és itthon is erősen forráshiányos a startup ökoszisztéma – akár a befektetők aktivitását, akár a csapatok saját tőkéjét nézzük. Míg Nyugat-Európában és az Amerikai Egyesült Államokban az alapítóknak 6-12 havi megélhetési tartalékuk van, hogy kizárólag a startupjuk üzleti megvalósítására fókuszáljanak, addig ez itthon sokkal kevésbé jellemző. Ebben közrejátszik a bizonytalan gazdasági környezet és a magas infláció is, a befektetők ugyanis ilyen magas kamatkörnyezetben a kisebb kockázatú lehetőségekkel is jó megtérülést tudnak realizálni. Ilyenkor különösen fontos, hogy az igazán jó, innovatív ötletek ne vesszenek el, továbbra is lehetőséget kapjanak a startupperek arra, hogy üzletileg sikeres vállalkozást fejlesszenek” – tájékoztatott Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

Fókuszban a digitális innováció

A startupok kiválasztásánál a három fő szempont az ötlet, a csapat és az üzleti megvalósíthatóság volt. Vagyis, hogy az ötlet mennyire eredeti és valós problémára ad megoldást, az üzleti modellt pénzügyileg is sikeressé lehet-e tenni, illetve a csapattagokban megvan-e a potenciál arra, hogy valóra váltsák ötletüket. Mindezek mellett a mostani kiválasztás fókuszában minden eddiginél nagyobb szerepet kaptak a technikai újítások, a 38 jelentkezőből kiválasztott 8 csapat mindegyike digitális innovációval került be.

„Ma már minden probléma megoldásánál az egyszerű, digitális utat keressük és alkalmazzuk, a lakossági felhasználók is könnyen és aktívan használják akár az olyan komplex technológiákat is, mint a mesterséges intelligencia. Így a startupok számára nem lehet kérdés, hogy élen járjanak a digitális megoldások terén” – hangsúlyozta Németh Balázs.

A csapatok Budapesten és Győrben vehetik igénybe a szakmai mentorok, a digitális technológiai szolgáltatások és a közösségi iroda nyújtotta lehetőségeket. Emellett a programban korábban részt vevők tapasztalatai, a K&H felső- és középvezetői közül kikerülő kulcsmentorok és kapcsolatépítést szolgáló események is segítik őket a tudásbővítésben és gyorsabb fejlődésben.

A start it @K&H új csapatai

  • Hashtagcase: ütésálló telefontokok, amelyeket egyedi technológiával a vásárlók saját igényeikre tudnak szabni.
  • Data Discovery: az e-commerce és kiskereskedelmi szektor számára nyújt adatelemzési megoldást, segítve a felhasználók tudatos, adatalapú döntéseit.
  • Nekotin: abban segíti a felhasználókat Európa szerte, hogy leszokjanak a nikotin tartalmú termékekről, illetve csökkentsék függőségüket egy 1 éves programmal, benne egészségügyi szolgáltatásokkal, csoportos terápiával és egyénre szabott leszokási tervvel.
  • Card in Move: okos névjegykártya, ami úgy könnyíti meg a kapcsolatteremtést az üzleti életben, hogy egy egyedi sales CRM rendszer is kapcsolódik hozzá.
  • Ubives: a biometrikus azonosítás új formáját hozza el, a felhasználók a komplikált jelszavak helyett a kamerába nézve is azonosítani tudják magukat a szükséges platformokon egyszerűen és biztonságosan.
  • EV Analytica: az elektromos töltőhálózatok különböző platfomjaira hoz egy új, mindenki számára használható egységes megoldást, hogy a felhasználók egy univerzális alkalmazásban kezelhessék a töltésüket, bármely szolgáltatónál is töltik az autójukat.
  • Seniorcentrum: a platform az idősgondozás Airbnb-je, ugyanis megbízható módon kínál otthoni idősgondozási szolgáltatást, ami online, pár kattintással lefoglalható és kifizethető.
  • Arport: AR (kiterjesztett valóság) alapon működő, belső navigációs megoldást kínál számos piaci szegmensben, mint például a repülőtéri navigáció, ahol az útvonalak optimalizálásával segít az ökológiai lábnyom csökkentésében.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS