Ingyenes a kéményseprők új szolgáltatása

2022. 09. 26., 18:21

A szokásos kéményellenőrzés megrendelése esetén új, ingyenes hatásfokméréssel segíti az intézményeket és vállalkozásokat a takarékosabb energiagazdálkodás kialakításában a BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. keretében önálló szakmai tevékenységet folytató FŐKÉTÜSZ Kéményseprőipari Divízió.

Az új szolgáltatás keretében a kötelező kéményellenőrzések alkalmával a kéményseprők megmérik a gázkészülékek működése közben keletkező füstgáz összetételét. A mérést a FŐKÉTÜSZ Kéményseprőipari Divízió munkatársai korszerű, laboratóriumban bevizsgált és hitelesített füstgázelemző készülékekkel végzik.

Az eszköz a füstgáz összetételéből és az abban található anyagok mennyiségéből kiszámítja a kazán működési hatásfokát. Ebből az adatból következtetni lehet a gázkészülék beállítottságára, állapotára.

A gázkészülékek üzemeltetői így segítséget kapnak abban, hogy készülékükhöz kell-e szakembert hívniuk, hogy elvégezze a szükséges karbantartást és beállítást a hatékonyabb működés érdekében. A tisztán tartott és szakember által beállított gázkészülék a tökéletes égési folyamatnak köszönhetően kevesebb gáz felhasználásával állít elő adott mennyiségű hőenergiát. Egy jó állapotú és kitisztított kazán akár 20 százalékos energiahordozó-megtakarítást is eredményezhet az optimálistól eltérő üzemi paraméterek mellett működő készülékhez képest.

A mérést és elemzést a FŐKÉTÜSZ kéményseprői most országszerte ingyenesen elvégzik intézmények és gazdálkodó szervezetek számára, a kötelező éves kéményellenőrzés megrendelése esetén. A hatásfokméréshez mindössze az erre vonatkozó igényt kell jelezni a FŐKÉTÜSZ szakembere felé. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS