A budapesti közbringarendszer korszerűsítve, rugalmas tarifarendszerrel és hatékonyabb üzemeltetési modellel tér vissza tavasszal.
A MOL Bubi 2014-ben indult 1100 almazöld kerékpárral és 76 gyűjtőállomással, ma 2071 kerékpárral és 158 gyűjtőállomással működik. A hat év alatt mintegy hárommilliószor utaztak a közbringákkal, összesen körülbelül 6 millió kilométert tekerve.
A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint a koronavírus-járvány miatt száz forintra mérsékelt havidíjnak és az online regisztrációnak köszönhetően az idén sok új utazó vette igénybe a MOL Bubit, ügyfeleik száma 2020-ban átlépte a százezret. Az elmúlt hat évben a MOL Bubival közlekedők körülbelül egymillió kilogramm kibocsátott szén-dioxidtól óvták meg Budapestet, a közbringarendszer ezalatt egymilliárd forint társadalmi hasznot termelt.
A következő hónapokban lezárul az új rendszer elindításához szükséges közbeszerzés, és jövő tavasszal korszerűbben, valamint hatékonyabban tér vissza a MOL Bubi Budapestre. Érkezik 1200 új, a jelenleginél könnyebb kerékpár, amelyek számát további 360-nal bővíthetik.
Megváltozik az üzemeltetési modell is, de változatlanul megmarad a jelenlegi szolgáltatási terület, a rendelkezésre álló 158 gyűjtőállomás és a parkolási funkció. Az új rendszerrel a BKK képes lesz a virtuális gyűjtőállomások bevezetésére is, amelynek lehetőségét igény szerint fogja vizsgálni a társaság. (MTI)
Bormarketing stratégia, zérótolerancia, eredetvédelem, generációváltás, szőlőtermesztés és klímavédelem, kóstolós masterclassok március 3-án, a 11. Borkonferencián.
A szén-dioxid-mentesen előállított áram túlnyomó többségét tavaly is a Paksi Atomerőműben termelték meg. Az elmúlt 10 évben a hazai villamosenergia-fogyasztás átlagosan évi 1,28 százalékkal növekedett.