„Felelősséget vállalni másokért, jelen esetben a munkavállalóimért és az alvállalkozóimért, számomra örömet jelent” – mondja Hegyi Nóra, a Kolibri Pictures tulajdonosa és ügyvezetője, aki 2025-ben a VOSZ Budapesti és Pest Vármegyei Szervezetének országos Év Vállalkozói Díját kapta, amit a decemberi Vállalkozók Napja rendezvényen vehet át.
Hegyi Nóra a Színház- és Filmművészeti Egyetemen tanult televíziós műsorvezető-rendező szakon, majd műsorvezetőként és szerkesztő-riporterként dolgozott a Magyar Televízióban és ismert magyar kereskedelmi televízióknál, mint az RTL Klub. Több rangos szakmai díjjal is kitüntették, például Pulitzer Emlékdíjjal és Hégető Honorka-díjjal, vállalkozói tevékenységét pedig két éve már elismerték vármegyei Év Vállalkozója Díjjal.
Szakmai pályafutása során a klasszikus televíziózás után az online videók és a digitális kommunikáció irányába mozdult el, ami egyértelműen jelezte a piac változásait és az alkalmazkodóképességét. Kolibri Pictures nevű vállalkozását 2013-ban alapította, mely kreatív mozgóképes megoldásokat kínál cégeknek, céges kommunikációs és marketingeszközök, például reklámfilmek, animációk, imagefilmek, interaktív eseményközvetítések készítésével.
Mentálisan készültek a mesterséges intelligenciára
„A folyamatos innováció és az új eszközök, megoldások keresésével kapcsolatos bátorság mindig közel állt hozzám és a kollégáimhoz, ami azt hiszem, valamiféle vállalkozói attitűd is, ez tartja állandó mozgásban a cégünket” – mutatja meg saját példájukon keresztül, mi lehet a mai állandó változások közepette a siker kulcsa. Hegyi Nóra egyúttal megemlíti a legújabb szolgáltatásukat: AI modelleket és influenszereket is fejlesztenek ügyfeleiknek. Ezeknek a mesterséges intelligenciával kreált szereplőknek a segítségével sokszor gyorsabban, hatékonyabban és célzottabban lehet a vevőkhöz eljuttatni a cégek üzeneteit. A terület még új Magyarországon, de külföldön már sok olyan AI influenszer „dolgozik”, akiknek már akár több tízezres követőbázisa van. „A Covid idején szinte azonnal reagáltunk, és folyamatosan kerestük azokat a megoldásokat, amelyek a lezárások miatt „lefagyott” partnereinknek segíthettek a kommunikációban. Pillanatok alatt állítottunk fel egyszemélyes stábokat, átálltunk az animációk készítésére. De minden digitális újítás érdekel minket! Az elsők között dolgoztunk itthon a kiterjesztett valóság technikájával: volt beszélő névjegykártyánk, vagy életre tudtuk kelteni egy könyv vagy magazin címlapját is” – magyarázza Hegyi Nóra, aki arra is felhívja a figyelmet, hogy a mesterséges intelligencia egyre intenzívebb megjelenésekor kifejezetten foglalkoztak a vezetőség és a munkatársak tréningjével, fejlesztésével is.
„Ha úgy tetszik, mentálisan felkészültünk arra, hogy esetleg nehezebb is lehet a helyzetünk a piacon, de egyúttal azonnal el is kezdtük használni és tanulni a mesterséges intelligenciát.”
Hegyi Nóra vállalkozói filozófiájában fontos helyet foglal el a minőség és a nagyvonalúság, amely mind az üzleti életben, mind a magánéletben elengedhetetlen. Olyan női vezetőként, aki két gyermek mellett épített karriert, a kitartást és a partnerséget, valamint az üzleti tisztesség és a szerződések betartásának fontosságát hangsúlyozza.
Üzleti kapcsolatait folyamatos tanulással, szakmai konferenciákon való részvétellel, szakmai írások publikálásával és a jó hírnév építésével fejleszti. Fontosnak tartja a csapatmunkát, az új trendek követését, a fiatalokat is bevonva a vállalkozás működésébe. Rendszeresen fogadnak gyakornokokat, valamint együttműködnek más cégekkel.
„A szolgáltatóiparban elég nehéz megmaradni és fejlődni, hiszen itt állandó a változás, miközben persze folyamatos a tanulás, az ügyfelek fejével is gondolkodnunk kell, ugyanakkor nemzetközi projektjeink során is kapunk olyan pozitív visszajelzéseket, miszerint öröm magyar cégekkel együtt dolgozni, mert sokkal kreatívabbak rugalmasabbak, ár-érték-arányban megfelelőek vagyunk és jó minőségű anyagokat szállítunk” – bíztatja a hazai kkv-kat is a nemzetközi szerepvállalásra.
Hegyi Nóra és a Kolibri Pictures csapata aktív szerepet vállal társadalmi akciókban, jótékonysági projekteket támogatnak, többek között az UNICEF-et rendszeresen segíti pénzadománnyal, a Bátor Tábornak pedig évente készítenek támogatói filmeket. Videós csapatával minden évben kiválasztanak egy-egy egyesületet, civil szervezetet, amelyeknek kedvezményesen vagy pro bono készítenek filmeket. A Covid-járvány alatt és azóta is jelentős szerepet vállalnak edukációs és figyelemfelkeltő kampányok készítésében, ilyenek a Retropajzs Egyesületnek készített HIV-fertőzöttekről szóló figyelemfelkeltő anyagai vagy a Salva Vita Alapítványnak forgatott film. Értékesnek tartja, hogy céges kommunikációs tréningjeik mellett a civil szervezeteket képzésekkel is támogatják, hogy önállóan és hatékonyabban menedzselhessék kommunikációjukat.
Szolnoki gyárának kapacitásbővítése és a Gyármentő Program támogatásával egy biomassza-erőmű megépítése mellett döntött a Drenik. A 10 éve Magyarországon működő szerb higiéniai alappapír és késztermék gyártó vállalat befektetései megközelítik a 110 millió eurós összértéket, amellyel 55 új munkahely jön létre.
Az Országos Atomenergia Hivatal kiadta az 5. blokki nukleáris sziget három épületének építési, valamint a talajszilárdítás részhasználatbavételi engedélyeit.