Három divat- és designipari innováció kapott befektetést a HFDA startup programban

2020. 12. 14., 16:15

Idén rekordszámú, összesen 61 divat- és designipari ötlettel jelentkeztek a kreatív szakmák innovátorai a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus startup inkubátor és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealapkezelő közös startup programjára.

Az online megvalósult inkubációba október elején válogatta be a szakmai zsűri a tíz legígéretesebb csapatot, akik az ezt követő időszakban intenzív vállalkozásfejlesztési képzésen, szakmai és üzleti mentoráción vettek részt. Az inkubáció nyolc hete alatt a csapatok az ötleteikből vagy prototípusaikból kiforrott üzleti tervet hoztak létre, a programot záró Demo Dayre pedig azok a résztvevők kaptak meghívást, akiknek a termékük vagy szolgáltatásuk ez idő alatt leginkább megérett az első körös befektetésre.

A program záróeseményén öt csapat prezentálhatta ötletét a szakmai zsűri, a befektetők és a nagyközönség előtt. A MOKA csapata egy egyensúlyérzéket és motorikai képességeket fejlesztő gyerekbútort mutatott be.

Perceptual Thinkers az autizmussal élők kommunikációját segítő multifunkcionális övtáskát hozott a programba. A Try ONline csapata egy divattermékekre fókuszáló közösségi média platformot fejleszt, a Measure.me pedig egy mesterséges intelligencián alapuló, a ruhaméret online kiválasztását segítő alkalmazással szállt versenybe. Végezetül a S.w.e.d. tagjai ismertették, miért különleges az általuk fejlesztett design falburkolat.

A bemutatkozó csapatok közül végül hárman is, a MOKA, a Measure.me és a S.w.e.d. egyenként 15 millió forintos befektetési ajánlatot kaptak a Hiventures tőkealap-kezelőtől.

Az eseményt az érdeklődők online követhették, akik a prezentációk végén szavazhattak a számukra legszimpatikusabb ötletre. A közönségszavazást a TryONline csapata nyerte. A Magyar Divat & Design Ügynökség nekik és a különdíjban részesített Perceptual Thinkers csapatának egy ötalkalmas, személyre szabott szakmai támogatási programot ajánlott fel.

„2019 tavaszán stratégiai együttműködést írtunk alá Magyar Divat & Design Ügynökséggel (HFDA), aminek célja, hogy fellendítsük a magyarországi divat- és designipart, valamint kialakítsunk egy értékteremtő hazai divat- és designipari startup ökoszisztémát. Idén ősszel a Startup Campusszal és a HFDA-val közös startup programunkkal azokat az ötleteket kerestük, amik akár hiánypótló vállalkozásokká válhatnak a jövőben. Célunk az volt, hogy az itthon tanuló kreatív szakemberek ne csupán divatipar és design ismeretekkel, hanem a Hiventures szakértői mentorálásnak köszönhetően vállalkozói szemlélettel és startup tudással is fel legyenek vértezve, ezáltal könnyedén felvehessék a versenyt a divat- és designipar hazai és nemzetközi innovátoraival” – mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

„A divat- és designipar integratív koordinációs szervezeteként rendkívül fontos számunkra, hogy támogassuk a jövő nemzedékének feltörekvő tervezőit, ötleteik és terveik megvalósításában. Ebben nyújt segítséget a HFDA Startup Program, ahol azok az innovációk kerülnek előtérbe, amik nem csak az iparág, de a társadalom számára is hasznosak. Külön szeretnék gratulálni a három csapatnak, akik különleges ötleteikkel igazán új megvilágításba helyezték a divat, a design és a technológia kapcsolatát, valamint a két különdíjasnak is, akik szakmai segítséggel fejleszthetik tovább projektjeiket” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 30., 16:10
Küldetésünk alapja, hogy a létrehozott üzleti kultúra utánunk is fennmarad. Ezt bontjuk le 5 éves periódusokra, melyeket éves terveken keresztül valósítunk meg – mondta az Üzletemnek Avidor András nemzetközi franchise és networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.
2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.
2022-12-03 15:12:57
Míg egyes vállalkozások mobil weboldalakat és alkalmazásokat is alkalmaznak, más cégek a kettő közül csak az egyiket választják. Ez a választás függ a költségektől, a használhatóságtól, a szükséges funkcióktól és a kiszolgált célközönségtől is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS