Gyárai kimagasló teljesítményének is köszönhető, hogy kiemelkedő évet zárt tavaly a Nestlé Hungária Kft. Az élelmiszeripari társaság 95 milliárd forint értékben exportált különböző termékeket 2019-ben, így árbevételének közel kétharmadát már a külpiacok adják.
A Nestlé Hungária Kft. 2018. után 2019-ben tovább növelte árbevételét, amiből oroszlánrészt, 15 milliárd forintot tett ki az exportnövekmény - mind a három hazai Nestlé gyár túlszárnyalta előző évi teljesítményét.
Közel kétezer tonna, azaz 25 millió darab csokoládé figurát állított elő a tavalyi karácsonyi szezonra az élelmiszeripari cég diósgyőri üzeme. A termékpaletta 70 különböző termékből áll, amelyek tíz különböző márkanéven kerülnek a boltok polcaira. A tavalyi évet a megújult receptúra (6 százalékkal kevesebb cukor és kétszer több protein) alapján készülő SMARTIES márka uralta: a teljes gyártási mennyiség 55 százalékát ez a termék tette ki.
A Diósgyőrön készülő édességek 90 százaléka a külpiacokon talált vevőre. A legnépszerűbbnek számító Mikulás figurákat 19 országban, míg a többi karácsonyi terméket immár 23 országban lehetett megvásárolni. A magyar csokoládé figura üzem termelési volumene 2019-ben 11 százalékkal, exportjának mennyisége pedig 13 százalékkal nőtt és elérte az 1700 tonnát.
Diósgyőrben már gőzerővel készülnek a húsvéti ünnepekre, tavaly novemberben és decemberben 400-450 ember dolgozott az ajándékba szánt csokoládé figurák előállításán.
Nem rosszak a kilátásai a másik két magyar Nestlé üzemnek sem. Az új beruházásoknak köszönhetően Szerencsen a kakaó és kávépor termelési kapacitás 12 százalékkal nőtt, így idén a gyár kibocsátása éves szinten elérheti a 40 ezer tonnát is. A büki állateledel gyártó üzemben pedig 2018-hoz képest 23 százalékos termelési érték növekedést mértek, megközelítve az 200 ezer tonnát.
A Nestlé cégcsoport világszinten mért organikus növekedése 3,5 százalékos volt, elsősorban az USA piacának és az állateledel üzletág kitűnő teljesítményének köszönhetően. A multinacionális óriásvállalat árbevétele 1,2 százalékkal 92,6 milliárd svájci frankra emelkedett. A bővülést az akvizíciók költsége és a devizaárfolyamok hatása fékezte.
Tavaly a Nestlé világszinten komoly eredményt ért el portfóliójának átalakításában és továbbra is a gyors innováció vezérelte növekedést tartotta szem előtt. Utóbbira kitűnő példa a Starbucks kávézólánccal még 2018-ban kötött megállapodás, melynek értelmében a két társaság közös termékportfóliót hozott létre, hogy a kávéházi élményeket a fogyasztók otthon és a munkahelyükön is átélhessék.
A kis- és online kereskedelemben kapható Starbucks At Home termékek tavaly már komoly részt vállaltak a Nestlé árbevételének bővüléséből.
A küllemében is a Balatont idéző sütemény helyi alapanyagokból készült, hangsúlyosan jelenik meg benne az otelló szőlő, szeder, málna.
Folytatódik a munkagödör kialakítása az 5. blokk területén – jelentette be Szijjártó Péter.