Elindult Magyarország első virtuális tőkebefektetési piactere

2020. 04. 02., 09:15

Elindult Magyarország első virtuális tőkebefektetési piactere, az Első Magyar Virtuális Tőkebefektetési Showroom (EMVITIS), amely kifejezetten azoknak az innovatív magyar startupoknak és cégeknek nyújt bemutatkozási lehetőséget, amelyek megoldást kínálnak a koronavírus-járvány okozta helyzetre, és segíthetik az ország gazdaságának újraindítását. A digitális platformot már a közeljövőben tőzsdére tervezik vinni – közölte az EMVITIS az MTI-vel.

Az EMVITIS célja, hogy a legígéretesebb magyar startupokat összekösse azokkal a magyar befektetőkkel, akik a recesszió miatt most új, hosszú távon is ígéretes célt keresnek a pénzüknek.

Molnár Ferenc ötletgazda, az EMVITIS vezetője az MTI kérdésére közölte: a Singulab Zrt.-n keresztül, illetve más saját és egyéb piaci forrásokból az induló portfólióba és magába a Showroomba összesen mintegy 1 milliárd forintot fektettek be eddig a tulajdonosok. A felület fő célja, hogy ennek az összegnek a több százszorosát kitevő méretű forrást gyűjtsön egybe, és több száz cég-, illetve projektportfóliót kezeljen.

Kifejezetten olyan projekteket várnak, amelyek a smart city koncepciót, a fenntartható fejlődést, illetve az egészségügyi szektort érintő okos alkalmazásokon dolgoznak. A showroomban már most több minősített projekt van, illetve számos további van az „előszobában” elbírálás alatt. Az EMVITIS felületén szigorú titokvédelmi szabályokat alkalmaznak, a felületre regisztráló vállalkozások elképzelései egy minősített szakmai inkubátor szűrőjén mennek át, mielőtt a piactérre kerülnek.

Az EMVITIS kezdetben a tőkebefektetési és üzletrész-vásárlási, vagy a szakmai befektetési célú vevőket célozza meg, de már a közeljövőben tervezik az egész platform tőzsdére vitelét. A portfólióból olyan társadalmilag felelős befektetési alapot (SRI - Social Responsible Investment Fund) építenek, amelyből az egész társadalom profitálhat.

„Az a célunk, hogy a projekten keresztül a lehető legszélesebb körben lehetőség nyíljon az ország újjáépítésében való részvételre” – idézi Molnár Ferencet a közlemény. Ennek része, hogy megvásárolható legyen az EMVITIS részesedését magában foglaló „Széchenyi-részvény”. Ez, akárcsak a régi téglajegyek, nem csupán üzleti hasznot hoznak majd a birtokosának, hanem erkölcsi és társadalmi felelősségvállalását is kifejezi (SRI alap-részvényként funkcionál majd).

Az EMVITIS ötlete Molnár Ferenctől, a 10 éve működő, Európai Bizottság-díjas Virtuális Erőmű Program (VEP), és a Virtuális Egészségközpont tulajdonosától származik.

A projekt sikeres megvalósításáért saját Singulab nevű egészségügyi és smartmegoldás-fókuszú inkubátorházának partneri hálózata mellett olyan szakértőkkel kötött megállapodást, mint a Medicall innovatív egészségügyi megoldás egyik ötletgazdája és társtulajdonosa, Kotulyák Tamás startupper és a RoiWorks innovatív digitalis ügynökség társtulajdonos-vezérigazgatója, Rácz István. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 03., 23:03
Közzétették az ESG törvény újabb módosításának tervezetét, amely jelentős egyszerűsítéseket ígér a vállalkozások számára a fenntarthatósági célú átvilágítási kötelezettségek teljesítésének területén. A változások – a módosító törvény elfogadása esetén – a kihirdetés után 30 nappal lépnének hatályba, míg a módosult bírságolási rendelkezések csak 2026-tól válnának alkalmazhatóvá. A javaslat által bevezetni kívánt legfőbb változtatásokról a DLA Piper Hungary készített összefoglalót.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS