Elindult az Országos Vállalkozói Mentorprogram

2019. 02. 06., 12:03

A 2019. február 6-án elindult projekt célja a kis- és közepes vállalkozások (kkv) versenyképességének, hatékonyságának növelését szolgáló közvetett támogató eszközök, mint például személyes mentorálás, szakmai mentorálás, pénzügyi és vállalkozói szemléletformálás országos bevezetése.

A Széchenyi 2020 program keretében 3,3 Mrd Ft európai uniós támogatás segítségével 2020 végéig megvalósuló projektet a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, illetve a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvánnyal konzorciumi együttműködésben valósítja meg.

Dr. György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára a rendezvényen kifejtette, hogy tiszteletet és elismerést érdemel a magyar kkv-szektor, mivel az elmúlt nyolc évben képes volt lépést tartani a nagyvállalatokkal. Magyarországon nem érvényesül az a világtendencia, hogy a nagyvállalatok nagyobbá, a kisvállalatok pedig egyre kisebbé válnak. E sikerhez a kormány is hozzájárult: 2010 előtt egy közepes vállalkozás a hozzáadott értéke után átlagosan 52-56 százalékos adót fizetett, ami 2019 második felére 36 százalékra csökken.  A katás adózásnak köszönhetően a 600 ezer hazai cégből közel 300 ezer 6-20 százalékos adóterheléssel működik, a nagy növekedési potenciálú vállalatainkat pedig a hozzáadott érték után fizetendő 13 százalékos kiva segíti. Magyarország tehát ellensúlyozta a hazai gazdaságot gyengítő világtendenciákat, most azonban fordítani akarunk ezen. Ezt szolgálja az a kkv-stratégia, amit az ITM a következő időszakban országjáráson egyeztet a vállalkozókkal és erről szól az új mentorprogram is, amelyben a legkedvezőtlenebb helyzetben lévő hazai vállalkozókat támogatjuk. Közéjük tartoznak a női és a fiatal vállalkozók, a generációváltás előtt álló cégek, illetve a beszállítóvá váló és a külpiacra lépő vállalatok is. Ősztől a kormány Vállalkozó Nemzet néven applikációt is létrehoz, amely egy olyan mesterséges piactér, ahol könnyen egymásra találhatnak a kkv-k és az őket segíteni képes tanácsadók és szolgáltatók. Emellett többek között ingyenes honlapkészítési és forrástérkép funkciókat is tartalmaz majd az alkalmazás.

Dr. Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke kiemelte, hogy Magyarország és a vállalkozások versenyképességének javítása kulcsfontosságú kérdés napjainkban, amely területen a hazai kkv-szektor helyzetbe hozása elsődleges. Ez a projekt lehetőséget teremt arra, hogy a magyar tulajdonú vállalkozások exportpiacon megjelenjenek, becsatlakozzanak termelési-, értékesítési láncokba, gazdálkodási és pénzügyi kultúrájuk tudatosabbá, megalapozottabbá váljon. Mindez a társadalmi és gazdasági fejlődés biztos bázisát jelenti.

Lakatosné Lukács Zsuzsanna, a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány ügyvezetője elmondta, hogy az Országos Vállalkozói Mentorprogram keretében elsőként a személyes mentorálás indul el, amelynek keretében minimum 200 fiatal, női és generációváltó vállalkozás számára válik elérhetővé egy tapasztalt vállalkozókból, szakemberekből álló mentorhálózat.

A GINOP-1.1.2-VEKOP-17-2018-00001 azonosító számú projekt négy elemből áll: személyes és szakmai mentorálás, pénzügyi és vállalkozói szemléletformálás, kkv hatékonyságmérő jelzőrendszer kialakítása, illetve a vállalkozásfejlesztési szervezetek tevékenységének összehangolása.

A projekt során országosan és ingyenesen elérhetővé válik minimum 500 db mikro-, kis- és középvállalkozás számára egy olyan tapasztalt vállalkozókból, szakemberekből álló mentorhálózat, amely személyes és szakmai mentorálást biztosít fiatal-, női-, generációváltó-, külpiacra lépő- és beszállítóvá váló vállalkozások részére, illetve a mentorálás mellett elérhetővé válnak pénzügyi és vállalkozói szemléletformáló tartalmak, valamint minimum 1500 db vállalkozás személyes pénzügyi tanácsadásban részesül.

A Széchenyi 2020 program keretében 3,3 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével 2020 végéig megvalósuló projektet a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (2,3 milliárd forint) az Innovációs és Technológiai Minisztériummal (0,2 milliárd forint), illetve a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvánnyal (0,8 milliárd forint) konzorciumi együttműködésben valósítja meg.

A képen (balról jobbra) dr. György László, dr. Parragh László és Lakatosné Lukács Zsuzsanna.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS