Egyre népszerűbb a felhőalapú kommunikáció

2021. 10. 15., 19:45

A nagyvállalatok közül már Magyarországon is sokan áthelyezték üzleti kommunikációjukat a felhőbe, de most a hazai kis- és középvállalkozásokat is versenyhelyzetbe hozhatja a világ egyik legnépszerűbb ügyfélkommunikációs felhője. Magyarországon is elindította felhőszolgáltatását az Avaya.

A vírus alatt két tűz közé kerültek a vállalatok: csökkenő bevételek mellett kellett megoldást találniuk a fogyasztók megtalálására és megtartására, miközben a fogyasztói igények is megváltoztak. A személyes ügyfélszolgálat helyett ugyanis előtérbe került az online és telefonos megoldások használata.

„Az ügyfelek szeretik, ha eldönthetik, hogy weboldalon, mobil applikáción, telefonon, közösségi médián vagy egyéb módon veszik fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, és elvárják, hogy a folyamat gyors, egyszerű és zökkenőmentes legyen” – emelte ki Gombár György, az Avaya Magyarország ügyvezetője.

Robbanásszerűen nő ezért azoknak a cégeknek a száma, amelyek a felhőalapú, egységesített üzleti kommunikációban látják a megoldást. Az iparág népszerűségét jól mutatja, hogy az IDC piackutató cég előrejelzése szerint a 2019-ben 4,2 milliárd dolláros piac 2024-re megnégyszereződik. A jól integrált ügyfélszolgálati rendszerek minden megkeresést egy helyen rögzítenek, ezért elképzelhetetlen, hogy egy elszalasztott hívás, egy lassan kezelt chat vagy egy elfeledett e-mail miatt bevétel essen ki. Emellett a felhőben a működés is biztonságosabb, hiszen nem kell tartani szerverleállásoktól.

„Ugyanilyen fontos szempont, hogy a vállalat pénzügyi eredményeire is pozitív hatással legyen a felhőbe költöztetett ügyfélszolgálati technológia. Azaz a vállalat csökkenő költségek mellett legyen képes több ügyfélmegkeresést kezelni, és ezzel többletbevételt elérni” – hangsúlyozta Gombár György.

Versenyhelyzetben a hazai kkv-k

Hazai felmérések szerint az online értékesítésben mára nem feltétlenül az ár az egyetlen vásárlói döntési szempont. Az ügyfelek a szolgáltatás leggyorsabb elérhetőségét, a feltett kérdésekre adott gyors válaszokat és a könnyű ügyintézést díjazzák – akár 10-15 százalékkal magasabb árat is megfizetve. A Google, az Amazon, a Microsoft és az IBM által is használt felhőalapú ügyfélszolgálati technológia tehát versenyhelyzetbe hozhatja a hazai kis- és középvállalkozásokat, hiszen jelentős beruházás nélkül is fejleszthetik ügyfélszolgálatukat.

„A hatékony ügyfélszolgálati rendszereket használó kisebb cégek gyorsabban reagálhatnak a megkeresésekre, pontosabban meg tudják határozni, hogy a cégen belül melyik szakértő és hogyan tud a legjobban segíteni az ügyfélnek, miközben a költségeik is csökkennek”– mutatott rá az ügyvezető.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2021. 11. 26., 10:49
A Covid lavinaszerű revolúciót hozott a privátbanki szakmában, amit azonban nem megnyugvás, hanem egy mélyreható változásokkal járó evolúciós időszak követ majd. Eközben a befektetési termékek piacát a digitalizáció demokratizálja, újraértelmezve a vagyoni ügyfélszegmentációt – véli Karagich István, a Blochamps Capital Kft. ügyvezetője.
2021. 11. 26., 09:58
Nagy hangsúlyt fektetünk az egyedi és minőségi megoldásaink hangsúlyozására, hiszen minden egyes kastélyépület finom eleganciát és egyedi enteriőrt képvisel – mondta Balogh Zoltán, az Elektro-Kamleithner Kft. ügyvezető igazgatója.
2021-11-28 17:14:11
Kategóriánként három fős zsűri értékelte a versenymunkákat. A három kategóriában idén is összesen 56 bejglit kóstolt és értékelt a neves szaktekintélyekből és ismert személyiségekből álló zsűri.
2021-11-28 14:08:15
A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből.

  Rovathírek: GUSTO

Kategóriánként három fős zsűri értékelte a versenymunkákat. A három kategóriában idén is összesen 56 bejglit kóstolt és értékelt a neves szaktekintélyekből és ismert személyiségekből álló zsűri.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Benyújtotta a két új atomerőművi blokk reaktortartályainak gyártási engedélykérelmét a Paks II. Zrt. az Országos Atomenergia Hivatalnak – tájékoztatott Süli János, a két új atomerőművi blokk létesítéséért felelős tárca nélküli miniszter az Országgyűlés Fenntartható fejlődés bizottságában történt meghallgatása után.