Egyre jobban értékelik a szolgáltatás minőségét az ügyfelek

2019. 09. 20., 12:30

Egyetlen vásárlói panasz mögött 26 elégedetlen ügyfél lehet, csak ők nem ezt nem teszik szóvá – írja Gangel Péter a Lee Resources tanácsadó cég statisztikája alapján.

Az elmúlt években az élőmunka költségei rendkívül megnőttek, és mára szinte lehetetlen kigazdálkodni minőségi munkatársak költségeit, ha a cég működése nem hatékony – írja a Forbes.hu-n Gangel Péter.

A Bizalmi Kör alapítója és a BIX ügyvezetője szerint a vállalkozások többségének egyik legnagyobb és leggyorsabban üzleti eredményt hozó tartaléka az ügyfél-elégedettség területen található.

A versenynek új színtere van: a minőség – állapítja meg a szakember. „Attól a pillanattól, hogy a vásárlónk kinyitotta a pénztárcáját, a minőség válik számára a legfontosabbá. És ahogy a Bain & Company statisztikája is mutatja, 4 vásárló távozik a szolgáltatás minősége miatt, míg csupán 1 az ár miatt.”

A boldogtalan vásárlók 96 százaléka nem panaszkodik, viszont szó nélkül elhagy, és 91 százalékuk nem is jön vissza.A vállalkozások többségének fogalma sincs arról, hogy mit gondolnak a vásárlói, partnerei, pedig ahhoz, hogy az elégedettségüket növeljük, először is tisztában kell lennünk a jelenlegi helyzettel.

A Gangel Péter és kollégái által folytatott több száz tárgyalás során szerzett tapasztalat szerint a vállalkozások ezen a területen három kategóriába sorolhatók:

Amelyik időről időre megkérdezi a vásárlóit: Az érettebb, magukra igényesebb cégek végeznek ügyfélelégedettség-méréseket, azonban sokszor kezdetleges, saját űrlapokkal, a végeredmény pedig a fiókban landol.

Amelyiknek muszáj megkérdeznie a vásárlóit: A nagy szabványok (ISO) megkövetelik az ügyfél-elégedettség mérést, azonban ezek leginkább azzal a céllal készülnek, hogy a szabvány elvárásait kiszolgálják.

Amelyik nem meri megkérdezni a vásárlóit: „Most voltak panaszok, ha majd rendeződik a helyzet, megkérdezzük őket.” Valami ilyesmi mondattal kezdik, pedig a „valamennyi panasz” valószínűleg csak a jéghegy csúcsa

Gangel Péter azt javasolja: ahelyett, hogy folyamatosan új ügyfelek után kutatva égetnénk el az erőforrásainkat, érdemes odafigyelni a meglevő ügyfelekre, hiszen az ő elégedettségük sokkal gyorsabban és direktebb módon hat az üzleti eredményünkre.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 12., 21:35
Drágulással nyitotta az évet az albérletpiac (is). Januárban országos átlagban az előző hónaphoz képest 1,7 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak, Budapesten pedig 1,8 százalékos volt a növekedés. Éves szinten az országos mutató 9,4, a fővárosi pedig 9,5 százalékos emelkedést tükröz a KSH-ingatlan.com lakbérindexe szerint.
2025. 02. 12., 21:45
Ki választhatja, milyen nyomtatványon, milyen határidővel? Kell-e arányosítani, hogyan áll át a pénztárgép, mi a teendő a már kiállított számlákkal, nyugtákkal? A NAV honlapján már elérhetők a válaszok a legtöbbeket érintő kérdésekre, jó néhány speciális eset megvilágításával egyetemben.
2025. 02. 13., 16:10
Már az import hajtja a magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését – derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép riportjának legújabb kiadásából.
2025-02-14 15:25:00
A NAV-Mobil-letöltések száma „a házasság hetén” lépte át az egymilliót. A NAV-Mobillal bárhol és bármikor, pillanatok alatt ellenőrizhető többek között az adószámla, azaz, hogy van-e tartozás, esetleg túlfizetés a NAV-nál, de lekérdezhetők a foglalkoztatási adatok, egyszerűen és gyorsan befizethető a gépjárműadó, és ellenőrizhetők az üzleti partnerek adatai is. A NAV-Mobil elérhető a Google Play és az App Store áruházakban is.

  Rovathírek: HIPA

A Diligent megelőzi a dél-koreai Samsung SDI 2023-ban elindított 61,9 millió eurós projektjét, így immár az amerikai cég beruházása a HIPA által kezelt projektek közül a legnagyobb K+F befektetés.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS