Egyetlen vásárlói panasz mögött 26 elégedetlen ügyfél lehet, csak ők nem ezt nem teszik szóvá – írja Gangel Péter a Lee Resources tanácsadó cég statisztikája alapján.
Az elmúlt években az élőmunka költségei rendkívül megnőttek, és mára szinte lehetetlen kigazdálkodni minőségi munkatársak költségeit, ha a cég működése nem hatékony – írja a Forbes.hu-n Gangel Péter.
A Bizalmi Kör alapítója és a BIX ügyvezetője szerint a vállalkozások többségének egyik legnagyobb és leggyorsabban üzleti eredményt hozó tartaléka az ügyfél-elégedettség területen található.
A versenynek új színtere van: a minőség – állapítja meg a szakember. „Attól a pillanattól, hogy a vásárlónk kinyitotta a pénztárcáját, a minőség válik számára a legfontosabbá. És ahogy a Bain & Company statisztikája is mutatja, 4 vásárló távozik a szolgáltatás minősége miatt, míg csupán 1 az ár miatt.”
A boldogtalan vásárlók 96 százaléka nem panaszkodik, viszont szó nélkül elhagy, és 91 százalékuk nem is jön vissza.A vállalkozások többségének fogalma sincs arról, hogy mit gondolnak a vásárlói, partnerei, pedig ahhoz, hogy az elégedettségüket növeljük, először is tisztában kell lennünk a jelenlegi helyzettel.
A Gangel Péter és kollégái által folytatott több száz tárgyalás során szerzett tapasztalat szerint a vállalkozások ezen a területen három kategóriába sorolhatók:
Amelyik időről időre megkérdezi a vásárlóit: Az érettebb, magukra igényesebb cégek végeznek ügyfélelégedettség-méréseket, azonban sokszor kezdetleges, saját űrlapokkal, a végeredmény pedig a fiókban landol.
Amelyiknek muszáj megkérdeznie a vásárlóit: A nagy szabványok (ISO) megkövetelik az ügyfél-elégedettség mérést, azonban ezek leginkább azzal a céllal készülnek, hogy a szabvány elvárásait kiszolgálják.
Amelyik nem meri megkérdezni a vásárlóit: „Most voltak panaszok, ha majd rendeződik a helyzet, megkérdezzük őket.” Valami ilyesmi mondattal kezdik, pedig a „valamennyi panasz” valószínűleg csak a jéghegy csúcsa
Gangel Péter azt javasolja: ahelyett, hogy folyamatosan új ügyfelek után kutatva égetnénk el az erőforrásainkat, érdemes odafigyelni a meglevő ügyfelekre, hiszen az ő elégedettségük sokkal gyorsabban és direktebb módon hat az üzleti eredményünkre.
A Diligent megelőzi a dél-koreai Samsung SDI 2023-ban elindított 61,9 millió eurós projektjét, így immár az amerikai cég beruházása a HIPA által kezelt projektek közül a legnagyobb K+F befektetés.
Jákli Gergely, a Paks II. Zrt. elnök- vezérigazgatója Kádár Andrea Beatrix, az Országos Atomenergia Hivatal elnöke társaságában adott tájékoztatást az Országgyűlés Fenntartható Fejlődés Bizottsága tagjainak február 12-én a Parlamentben.