Effekt 2030: Indul a vállalati ESG megoldások idei megmérettetése

2024. 06. 27., 20:10

Idén is versenybe szállhatnak a hazai vállalatok az Effekt 2030 – Az ESG megoldások díjáért. A rangos szakmai elismerést olyan példamutató környezeti, társadalmi és vállalatirányítási programokkal nyerhetik el a pályázó cégek, melyek valódi pozitív hatást eredményeznek és hosszabb távon is értéket teremtenek az adott szervezet érintettjei, környezete és az ott élő közösségek számára. A nevezési időszak 2024. augusztus 1-jén éjfélig tart.

A környezeti, társadalmi fenntarthatóság és a fenntartható működés az utóbbi években fokozatosan került a vállalatok figyelmének előterébe. A vonatkozó uniós és hazai szabályozások megjelenésével prioritássá vált a cégek számára, hogy üzleti tevékenységüket a környezeti (Environmental/E), társadalmi (Social/S) és vállalatirányítási (Governance/G) szempontoknak megfelelően végezzék és erről évente jelentést tegyenek.

„Megfigyelhető, hogy a fenntarthatósági jelentéstételi és ESG beszámolási kötelezettségek kapcsán hatalmas nyomás nehezedik a vállalatokra. Szakmai szervezetként ezért mi is igyekszünk naprakész információkkal, képzésekkel, tanácsadással támogatni a cégeket a követelmények teljesítésében. Ugyanakkor azt is nagyon fontosnak tartjuk, hogy a fenntarthatóság ne csupán a jogszabályi megfelelőség és a jelentéstétel szintjén érvényesüljön, hanem beépüljön az üzleti gondolkodásba és a mindennapi működési gyakorlatba. Erre szeretnénk felhívni a figyelmet az általunk alapított Effekt 2030 díjjal is” – hangsúlyozta dr. Molnár Klára, az Effekteam Egyesület igazgatója, szakmai vezetője.

Az Effekt 2030 – Az ESG megoldások díjának célja, hogy elismerje, és széles körben megismertesse azokat a példaértékű programokat és jógyakorlatokat, melyeket a hazai cégek az ESG egyes területein megvalósítanak. Minden évben olyan vállalati projektek részesülnek az elismerésben, amelyek valódi pozitív hatást érnek el és hosszabb távon is értéket teremtenek az adott szervezet érintettjei, a környezet és a társadalom számára.

Az idei díjra augusztus 1-ig pályázhatnak a Magyarországon működő nagyvállalatok, kkv-k és startupok, valamint az általuk létrehozott vállalati alapítványok. A Zöld egyensúly kategóriában olyan programokkal lehet nevezni, melyek az ökológiai környezetben érnek el pozitív eredményt, a Mindenki társadalma kategóriában olyan kezdeményezésekkel lehet indulni, melyek az adott szervezet külső vagy belső érintettjeire gyakorolnak jótékony hatást, míg az Értékteremtő üzlet kategóriában olyan korszerű vállalatirányítási megoldásokkal lehet versenybe szállni, melyek a vállalat üzleti magatartását tekintve szolgálnak jó példával.

A benyújtott pályaműveket öttagú szakmai zsűri bírálja el. A testület tagjai: Horváth Áron fenntarthatósági vezető, CBRE Magyarország; dr. Horváth Levente fenntarthatósági és esélyegyenlőségi irodavezető, Budapesti Gazdasági Egyetem; dr. Molnár Klára igazgató, szakmai vezető, Effekteam Egyesület; Pogány Éda regionális fenntarthatósági és kommunikációs vezető, Syngenta; Szabó Gyula zöld életmód tanácsadó, fenntarthatósági szakértő, Ökoszolgálat Alapítvány.

A zsűrizés során a szakértők egységes bírálati szempontok mentén értékelik a pályázatokat: egyebek mellett megvizsgálják, hogyan illeszkedik az adott program a vállalat ESG/fenntarthatósági/CSR stratégiájához, mennyire működőképes és innovatív a kezdeményezés, miként valósul meg az érintettek és az együttműködő partnerek bevonása, illetve milyen eredményeket, hatásokat sikerül a cégnek elérnie a projekt által. A zsűri szeptember 20-ig dönt a nyertesekről, illetve a kategóriánként shortlistre kerülő pályázatokról. Ez utóbbiakra szeptember 23–30. között a nagyközönség is leadhatja szavazatait és kiválaszthatja az idei közönségdíjas programot. Az ünnepélyes eredményhirdetésre és a díjak átadására október 7-én kerül sor az Effekteam Egyesület által szervezett hagyományos szakmai konferencia keretében.

VOSZ-tagok számára 10 százalék kedvezményt adnak a pályázat regisztrációs díjából.

Az Effekt 2030 díjról, az idei pályázatról és a korábbi győztes programokról bővebb tájékoztatás az Effekteam Egyesület honlapján érhető el.

További információ:

dr. Molnár Klára igazgató, szakmai vezető

mobil: +36 30 210 3171

e-mail: klara.molnar@effekteam.hu

VOSZ

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 04., 09:04
Az előző hónaphoz viszonyítva 0,5 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbitól – a munkanapok számát figyelembe véve – 4,1 százalékkal maradt el az ipari termelés volumene 2024. augusztusban. Az ipari termelés az év első nyolc hónapjában 3,8 százalékkal volt kisebb, mint 2023 azonos időszakában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS