Családbarát vállalat díjat kapott a Telenor

2021. 12. 04., 14:56

A vállalat üzleti stratégiájának évek óta egyik legfontosabb pillére a munkavállalók jólléte, a vírushelyzet pedig erősen katalizálta az ezzel kapcsolatos intézkedések fontosságát, és az idén még nagyobb hangsúlyt kaptak a családbarát munkahelyi kultúrát segítő lépések. A Telenornál alapelv, hogy nem csupán a munkavállalókat, hanem azok szűkebb és tágabb családi körét is érintő intézkedéseket vezessenek be. A kollégák visszajelzései alapján folyamatosan nő azok aránya, akikre motiválóan hat az empatikus légkör.

A Telenor idén első alkalommal nyerte el a Családbarát vállalat címet, amelyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány hozott létre. A díj a családbarát intézkedések szerves fejlődését veszi figyelembe, és az egyedi, újszerű ötleteket díjazza, valamint azt vizsgálja, mennyire állnak kapcsolatban a vezetői elképzelések a kollégák valós igényeivel, élethelyzetével.

A vállalat havonta megkérdezi a kollégákat azzal kapcsolatban, hogy érzik magukat a mindennapokban. Az ezzel kapcsolatos legmagasabb eredményt a COVID-helyzet kezdetén mérték: míg 2019-ben 65 százalék, addig a vállalat intézkedéseit követően 2020-ban 76 százalék mondta azt, hogy motiválóan hat rá az empatikus légkör.

„Nagy büszkeséggel tölt el, hogy a külvilág is megerősít minket abban, hogy jó irányba haladunk akkor, amikor azt mondjuk, hogy számunkra a munkavállalók az elsők. A #peoplefirst üzleti stratégiánk első pillére, aktivitásaink, kezdeményezéseink kiindulópontja, amely nem korlátozódik az irodaépületen belüli környezetre” – mondta Endrei-Kiss Judit, a Telenor HR-vezérigazgató-helyettese.

A mobilkommunikációs vállalat évek óta elkötelezett az olyan kezdeményezések iránt, amelyek hosszú távon igyekeznek pozitívan hatni a munkatársak irodán kívüli, családi életére is. A családbarát programokat a munkavállalói igények mentén és az ő aktív bevonásukkal folyamatosan bővítik. A 2020 márciusában bekövetkezett COVID-járvány még erősebben a mentális jóllétet támogató intézkedések irányába mozdította a már meglévő hagyományos juttatásokat és aktivitásokat.

Még erősebb elköteleződés a well-being jegyében

2021-ben még nagyobb hangsúlyt kaptak a családbarát intézkedések: anyák napja alkalmából április 30-án a vállalat a teljes szervezet számára rövidített munkanapot tartott, a cég nyáron bevezette a 4 hetes apasági távollétet, amellyel csatlakoztak azon kevés munkáltatóhoz, akik hosszabb távollétet biztosítanak munkatársaiknak a gyermek születését követő izgalmas és kiemelten fontos időszakban.

Szintén nyáron vezették be a „Számíthatsz ránk!” munkatársakat támogató programot, amelynek célja a munkavállalók mentális és lelki kiegyensúlyozottságának, valamint jó közérzetének elősegítése. A szolgáltatás keretein belül nem csupán a munkatársak, de az ő családtagjaik is térítésmentesen fordulhatnak szakemberhez, ha magánéleti, pénzügyi vagy akár jogi kihívással szembesülnek. Azon kollégák pedig, akik felvették a koronavírus elleni oltást, plusz egy szabadnapot kaptak.

A pandémia kezdete óta a vállalatnál rendszeresen online munkavállalói elégedettség felmérést végeznek, amely segít beazonosítani a kihívásokat, problémákat. Az otthon tanulás támogatására a vállalaton belül laptopokat, tableteket gyűjtöttek, és már a karantén első hetében megszervezték a munkatársak és családjaik részére az ételkiszállítást az irodai étteremből.

A kollégák egészségének, biztonságérzetének javítása érdekében pedig számos webinart, online fórumot és fejlesztést is szerveztek. A cégen belül létrehozták a Telenor Szolidaritási Alapot, amelybe a jobb helyzetben lévő kollégák pénzt ajánlhatnak fel, a nehéz helyzetben lévő, rászoruló kollégák pedig pályázatot nyújthatnak be és egyszeri anyagi támogatásért folyamodhatnak.

A home office korábban sem volt ismeretlen a Telenor számára, de a vírushelyzetből fakadóan a hétfő és a péntek fixen irodamentes nap marad, amit a vállalat működésében hosszú távon is biztosítani szeretne, valamint a kollégák számára továbbra is lehetőség van arra, hogy igény szerint behozhassák a gyereküket az irodába. A vállalatnál hosszú évek óta heti egy nap kutyanap, amikor a munkatársak magukkal hozhatják az irodába házi kedvencüket.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-02-07 09:41:00
Az ingatlanokon vagy más dolgokon fennálló elővásárlási jog sokak által ismert. Azonban egy dolog elidegenítésével kapcsolatosan más jogok is fennállhatnak, amelyekről érdemes tudni. Ezek közé a jogok közé tartozik a vételi jog és eladási jog, amelyről a legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2023-02-06 20:47:44
Magyarországon a sertéshúsfogyasztás az utóbbi időben növekedett. Mostanra elérte az évi 30 kilogrammot személyenként, második helyen van a baromfiágazat után – mondta Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.
2023-02-06 19:47:00
„331 millió euró összegű új beruházás fogja támogatni a nagy kockázatú, mélytechnológiás induló vállalkozásokat, hogy innovációikat piacra dobják és felfuttassák.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Miközben hazánkban folyamatos esélylatolgatás zajlik Paks 2 sikeres kivitelezésével kapcsolatban, sokan már azt vetik fel, hogy figyelembe véve hazánk energiaéhségét, valamint azt a tényt, hogy előbb-utóbb Paks 1-et mégiscsak le kell állítani, már rég Paks 3-on kellene gondolkodni – írja Gyurcsik Attila, az Accorde Alapkezelő vezérigazgatója.