A vállalat üzleti stratégiájának évek óta egyik legfontosabb pillére a munkavállalók jólléte, a vírushelyzet pedig erősen katalizálta az ezzel kapcsolatos intézkedések fontosságát, és az idén még nagyobb hangsúlyt kaptak a családbarát munkahelyi kultúrát segítő lépések. A Telenornál alapelv, hogy nem csupán a munkavállalókat, hanem azok szűkebb és tágabb családi körét is érintő intézkedéseket vezessenek be. A kollégák visszajelzései alapján folyamatosan nő azok aránya, akikre motiválóan hat az empatikus légkör.
A Telenor idén első alkalommal nyerte el a Családbarát vállalat címet, amelyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány hozott létre. A díj a családbarát intézkedések szerves fejlődését veszi figyelembe, és az egyedi, újszerű ötleteket díjazza, valamint azt vizsgálja, mennyire állnak kapcsolatban a vezetői elképzelések a kollégák valós igényeivel, élethelyzetével.
A vállalat havonta megkérdezi a kollégákat azzal kapcsolatban, hogy érzik magukat a mindennapokban. Az ezzel kapcsolatos legmagasabb eredményt a COVID-helyzet kezdetén mérték: míg 2019-ben 65 százalék, addig a vállalat intézkedéseit követően 2020-ban 76 százalék mondta azt, hogy motiválóan hat rá az empatikus légkör.
„Nagy büszkeséggel tölt el, hogy a külvilág is megerősít minket abban, hogy jó irányba haladunk akkor, amikor azt mondjuk, hogy számunkra a munkavállalók az elsők. A #peoplefirst üzleti stratégiánk első pillére, aktivitásaink, kezdeményezéseink kiindulópontja, amely nem korlátozódik az irodaépületen belüli környezetre” – mondta Endrei-Kiss Judit, a Telenor HR-vezérigazgató-helyettese.
A mobilkommunikációs vállalat évek óta elkötelezett az olyan kezdeményezések iránt, amelyek hosszú távon igyekeznek pozitívan hatni a munkatársak irodán kívüli, családi életére is. A családbarát programokat a munkavállalói igények mentén és az ő aktív bevonásukkal folyamatosan bővítik. A 2020 márciusában bekövetkezett COVID-járvány még erősebben a mentális jóllétet támogató intézkedések irányába mozdította a már meglévő hagyományos juttatásokat és aktivitásokat.
Még erősebb elköteleződés a well-being jegyében
2021-ben még nagyobb hangsúlyt kaptak a családbarát intézkedések: anyák napja alkalmából április 30-án a vállalat a teljes szervezet számára rövidített munkanapot tartott, a cég nyáron bevezette a 4 hetes apasági távollétet, amellyel csatlakoztak azon kevés munkáltatóhoz, akik hosszabb távollétet biztosítanak munkatársaiknak a gyermek születését követő izgalmas és kiemelten fontos időszakban.
Szintén nyáron vezették be a „Számíthatsz ránk!” munkatársakat támogató programot, amelynek célja a munkavállalók mentális és lelki kiegyensúlyozottságának, valamint jó közérzetének elősegítése. A szolgáltatás keretein belül nem csupán a munkatársak, de az ő családtagjaik is térítésmentesen fordulhatnak szakemberhez, ha magánéleti, pénzügyi vagy akár jogi kihívással szembesülnek. Azon kollégák pedig, akik felvették a koronavírus elleni oltást, plusz egy szabadnapot kaptak.
A pandémia kezdete óta a vállalatnál rendszeresen online munkavállalói elégedettség felmérést végeznek, amely segít beazonosítani a kihívásokat, problémákat. Az otthon tanulás támogatására a vállalaton belül laptopokat, tableteket gyűjtöttek, és már a karantén első hetében megszervezték a munkatársak és családjaik részére az ételkiszállítást az irodai étteremből.
A kollégák egészségének, biztonságérzetének javítása érdekében pedig számos webinart, online fórumot és fejlesztést is szerveztek. A cégen belül létrehozták a Telenor Szolidaritási Alapot, amelybe a jobb helyzetben lévő kollégák pénzt ajánlhatnak fel, a nehéz helyzetben lévő, rászoruló kollégák pedig pályázatot nyújthatnak be és egyszeri anyagi támogatásért folyamodhatnak.
A home office korábban sem volt ismeretlen a Telenor számára, de a vírushelyzetből fakadóan a hétfő és a péntek fixen irodamentes nap marad, amit a vállalat működésében hosszú távon is biztosítani szeretne, valamint a kollégák számára továbbra is lehetőség van arra, hogy igény szerint behozhassák a gyereküket az irodába. A vállalatnál hosszú évek óta heti egy nap kutyanap, amikor a munkatársak magukkal hozhatják az irodába házi kedvencüket.
Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.
Miközben hazánkban folyamatos esélylatolgatás zajlik Paks 2 sikeres kivitelezésével kapcsolatban, sokan már azt vetik fel, hogy figyelembe véve hazánk energiaéhségét, valamint azt a tényt, hogy előbb-utóbb Paks 1-et mégiscsak le kell állítani, már rég Paks 3-on kellene gondolkodni – írja Gyurcsik Attila, az Accorde Alapkezelő vezérigazgatója.