Céges online jelenlét: közösségi média vagy saját weboldal?

2022. 02. 17., 09:09

Manapság nagyon kevés cég mondhatja el magáról, hogy nincs jelen a digitális térben. A vállalatok zöme felismerte, hogy a siker egyik kulcsfontosságú tényezője az online jelenlét. Ebben az esetben azonban nem feltétlenül az értékesítésről van szó, sokkal inkább a kommunikációról.

Napjainkban a fogyasztóval való kapcsolattartás felértékelődött, az ügyfelek számára fontos, hogy kapcsolatba tudjanak lépni a vállalattal, gyorsan és bármikor informálódni tudjanak a márkával vagy vállalattal kapcsolatban. A cégek ma már többféle módon léphetnek kapcsolatba online a célközönségünkkel.

Saját honlap készítése

,,Egy jó weboldal fél siker!” – tartja a mondás. A céges weboldal az online jelenlét egyik legfontosabb alappillére. Ez az a platform, ahol a potenciális ügyfél megismerkedik az adott vállalattal vagy márkával, és a legtöbb esetben itt is válik a vállalat fizető ügyfelévé. A webhely az első kapcsolatteremtési pont a vállalat és a potenciális ügyfél között, ezért fontos, hogy már első pillantásra is meggyőző és bizalomkeltő legyen. Éppen ezért a honlapnak igényes megjelenésre lesz szüksége, a márkához illő grafikákkal, képekkel és egyéb vizuális elemekkel kiegészítve. Egy saját honlap készítése idő- és erőforrásigényesebb, de annál több pozitívummal rendelkezik.

Ha saját weboldal készítésére adnánk fejünket, akkor az első és legfontosabb lépés a domain regisztráció. Ez nem jelent mást, mint a weboldal nevének lefoglalását, majd regisztrálását. Ebben az esetben csupán a webtárhely és a domain regisztráció éves díját kell kifizetni, amely egy kisebb tárhely esetén pár ezer forint évente. Ha inkább webfejlesztő csapatra bíznánk a honlap elkészítését, vagy honlapépítő programot vennénk igénybe, akkor számolni kell a munkadíjjal és az előfizetés további költségeivel is.

A regisztráció mellett elengedhetetlen, hogy a webhely technikailag is optimalizálva legyen a megfelelő működés érdekében. Fontos, hogy a honlap elemei irányítsák a látogatókat, hogy minél nagyobb legyen a konverzió – feliratkozás, megrendelés vagy vásárlás – esélye.

Közösségi média megoldások

Manapság szinte már minden márka online marketing stratégiájában szerepet kap valamilyen közösségi média platform – Facebook, Instagram, LinkedIn és társaik –, ám a legtöbb esetben csupán mint kiegészítő elem.

A közösségi business oldalak nagy előnye, hogy sokkal könnyebb a potenciális és már meglévő ügyfelekkel való kapcsolattartás. Ezen túl számos eszköz ingyenesen használható. A közösségi média oldalak zöme kiterjedt hirdetési rendszerrel bír, így viszonylag olcsón és jól célzottan érhetjük el közönségünket.

Egy dolgot azonban nem szabad elfelejtenünk a közösségi oldalakkal kapcsolatban: a céges profil mindvégig az üzemeltető tulajdonában lesz, így a legtöbb esetben egy-egy probléma felmerülése esetén a cég nem tehet semmit. Éppen ezért, amennyiben van lehetőség saját weboldal elkészítéséhez, akkor javasoljuk a közösségi média oldalakkal való együttes használatát, mivel remekül kiegészíthetik egymást más-más célokat szolgálva és szélesebb közönséget érhetünk el vele.

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-13 18:50:00
A klímagázokról szóló 2024. évi LXXXVII. törvényben foglalt módosítások hatálybalépésével megváltozik az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer. Az energiahatékonyságról szóló törvény módosításai az EKR kötelezettjei számára megemelik a végső felhasználók körében elérendő megtakarítás mértékét, érintik az energetikai auditra kötelezettek körét és előírják a hitelesített energia-megtakarítások közzététel előtti, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal általi előzetes ellenőrzését is. A vállalatokat érintő legfontosabb változásokat a Deloitte Legal ügyvédjei vették számba.
2025-01-13 09:10:00
Kulcsszerepet játszhatnak a munkahelyi barátságok a dolgozók elégedettségében, mentális egészségében, elkötelezettségében; ötből négy alkalmazott szerint nagyon fontos, hogy jóban legyen valakivel a cégnél – állapítja meg Friends at Work felmérésében a KPMG.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS