Céges online jelenlét: közösségi média vagy saját weboldal?

2022. 02. 17., 09:09

Manapság nagyon kevés cég mondhatja el magáról, hogy nincs jelen a digitális térben. A vállalatok zöme felismerte, hogy a siker egyik kulcsfontosságú tényezője az online jelenlét. Ebben az esetben azonban nem feltétlenül az értékesítésről van szó, sokkal inkább a kommunikációról.

Napjainkban a fogyasztóval való kapcsolattartás felértékelődött, az ügyfelek számára fontos, hogy kapcsolatba tudjanak lépni a vállalattal, gyorsan és bármikor informálódni tudjanak a márkával vagy vállalattal kapcsolatban. A cégek ma már többféle módon léphetnek kapcsolatba online a célközönségünkkel.

Saját honlap készítése

,,Egy jó weboldal fél siker!” – tartja a mondás. A céges weboldal az online jelenlét egyik legfontosabb alappillére. Ez az a platform, ahol a potenciális ügyfél megismerkedik az adott vállalattal vagy márkával, és a legtöbb esetben itt is válik a vállalat fizető ügyfelévé. A webhely az első kapcsolatteremtési pont a vállalat és a potenciális ügyfél között, ezért fontos, hogy már első pillantásra is meggyőző és bizalomkeltő legyen. Éppen ezért a honlapnak igényes megjelenésre lesz szüksége, a márkához illő grafikákkal, képekkel és egyéb vizuális elemekkel kiegészítve. Egy saját honlap készítése idő- és erőforrásigényesebb, de annál több pozitívummal rendelkezik.

Ha saját weboldal készítésére adnánk fejünket, akkor az első és legfontosabb lépés a domain regisztráció. Ez nem jelent mást, mint a weboldal nevének lefoglalását, majd regisztrálását. Ebben az esetben csupán a webtárhely és a domain regisztráció éves díját kell kifizetni, amely egy kisebb tárhely esetén pár ezer forint évente. Ha inkább webfejlesztő csapatra bíznánk a honlap elkészítését, vagy honlapépítő programot vennénk igénybe, akkor számolni kell a munkadíjjal és az előfizetés további költségeivel is.

A regisztráció mellett elengedhetetlen, hogy a webhely technikailag is optimalizálva legyen a megfelelő működés érdekében. Fontos, hogy a honlap elemei irányítsák a látogatókat, hogy minél nagyobb legyen a konverzió – feliratkozás, megrendelés vagy vásárlás – esélye.

Közösségi média megoldások

Manapság szinte már minden márka online marketing stratégiájában szerepet kap valamilyen közösségi média platform – Facebook, Instagram, LinkedIn és társaik –, ám a legtöbb esetben csupán mint kiegészítő elem.

A közösségi business oldalak nagy előnye, hogy sokkal könnyebb a potenciális és már meglévő ügyfelekkel való kapcsolattartás. Ezen túl számos eszköz ingyenesen használható. A közösségi média oldalak zöme kiterjedt hirdetési rendszerrel bír, így viszonylag olcsón és jól célzottan érhetjük el közönségünket.

Egy dolgot azonban nem szabad elfelejtenünk a közösségi oldalakkal kapcsolatban: a céges profil mindvégig az üzemeltető tulajdonában lesz, így a legtöbb esetben egy-egy probléma felmerülése esetén a cég nem tehet semmit. Éppen ezért, amennyiben van lehetőség saját weboldal elkészítéséhez, akkor javasoljuk a közösségi média oldalakkal való együttes használatát, mivel remekül kiegészíthetik egymást más-más célokat szolgálva és szélesebb közönséget érhetünk el vele.

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-22 12:30:59
Ahhoz, hogy a nyári sörünk igazán frissítő legyen, a komló adta aromák elengedhetetlenek. Ez a növény azonban nem csak a kedvenc alkoholos italunk fűszere – ennél sokkal izgalmasabb.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS