Gyorsan változnak világszerte a technológiai fejlődés miatt a bankolási szokások, a versenyben csak a korszerű digitális megoldásokat nyújtó bankok maradhatnak talpon – állapítja meg a Deloitte nemzetközi tanácsadó cég globális tanulmánya. A digitalizációt kiemelten kezelő K&H Bank is ezen trendek mentén fejleszti szolgáltatásait: néhány hete már közlekedési jegyet is lehet vásárolni a mobilbankon keresztül. Az új szolgáltatás Budapesten a legnépszerűbb. Az első két hétben 17 ezren ismerkedtek meg a K&H+ szolgáltatással, a legkisebb értékű vásárlás 25 forint volt, a legnagyobb közel 25 ezer forintot tett ki.
39 ország – köztük Magyarország – 318 bankjának bevonásával mérte fel a bankok és pénzügyi szolgáltatók digitális „érettségét” az egyik legismertebb nemzetközi tanácsadó cég, a Deloitte. A 2020 szeptemberében publikált tanulmány megállapította, hogy azok a bankok, amelyek nem tartanak lépést a digitalizációs fejlődéssel, lemaradnak a versenyben, nem lesznek rájuk kíváncsiak a felhasználók. A felmérésből kiderül az is, hogy a bankoknak a digitális pénzügyi funkciók biztosítása mellett nyitniuk kell az értéknövelt szolgáltatások felé, mindezt úgy, hogy felhasználói élményt is biztosítsanak.
Az innovációban élenjáró „digitális bajnokok” ma már a kereskedelmi és szórakoztató funkciók széles körét biztosítják felhasználóik számára. Az ezen a téren jól szereplő bankok 82 százaléka nyújt például mobiltelefon feltöltési lehetőséget, elterjedtek a különleges kedvezmények és akciók (79 százalék), illetve az ajándékkártyák (77 százalék) elérhetőségének biztosítása a banki applikációkban. Népszerűek továbbá a különféle jegyvásárlási megoldások is, amelyek közül kiemelkedik a közlekedésijegy-vásárlás: a digitalizációban élenjárók 42 százaléka nyújt ilyen lehetőséget.
A jövőre nézve nagy lehetőségeket rejt magában a különféle felhőtárhelyekhez, on-demand videószolgáltatásokhoz, elektronikus könyvekhez való hozzáférés megvásárlása a banki alkalmazásokon keresztül. Egyre több vezető bank nyújt a mindennapi ügyintézést megkönnyítő megoldásokat is, mint például szociális ellátások igénylése (11 százalék), cégregisztráció (6 százalék) vagy az adóbevallás benyújtása (2 százalék) – állapítja meg a tanulmány.
A digitális megoldások fejlesztését kiemelt stratégiai célnak tekintő K&H Bank is bővíti az értéknövelt szolgáltatások körét a K&H+ szolgáltatásával, amelyen keresztül első körben a bank több, mint félmillió digitálisan aktív ügyfele október közepe óta gyorsan, kényelmesen, kártyaregisztráció nélkül vásárolhat helyi és helyközi közösségi közlekedési jegyeket, bérleteket és ezek kedvezményes formáit.
Németh Balázs, a K&H Bank IT fejlesztéseiért felelős vezetője közölte: „Szeptemberben 47 százalékkal többen intézték pénzügyeiket mobilon keresztül, mint egy évvel korábban. Éppen ezért igyekszünk ezt az eszközt a lehető legjobban kihasználni és segítségével olyan szolgáltatásokat elérhetővé tenni, amelyek könnyebbé, gördülékenyebbé teszik felhasználóink mindennapjait, legyen szó pénzügyi vagy bankoláson túli megoldásokról.”
A K&H+ alkalmazással 1000 típusú közlekedési mobiljegy érhető el országosan, amelyek több, mint 70 településen könnyítik meg az utasok életét, hiszen készpénz vagy automata használata és sorban állás nélkül juthatnak hozzá a közlekedésre jogosító jegyekhez, bérletekhez. Az első két hétben 17 ezren ismerkedtek meg a K&H+ felülettel és 82 különböző típusú utazási jogosultságot vásároltak. A vásárlások 72 százaléka helyi járatokra történt, 47 százalékban Budapesten. A legnépszerűbb konstrukciók a budapesti felnőtt és diák havi bérletek, azonban már Nyíregyházán, Győrben, Székesfehérváron és Szolnokon is közkedveltté vált a K&H+.
A legkisebb értékű vásárlás 25 forint volt, mellyel helyközi 90 százalékos menetjegyet vásároltak 10 kilométeres szakaszra, a legnagyobb pedig egy 24 900 forintos helyközi bérlet vásárlás volt.
A K&H mobilbankon keresztül történő mobiljegy-vásárlás esetében nem kell külön applikációt letölteniük az érintetteknek, minden egyben érhető el. Nincs szükség külön kártyaregisztrációra, csak egy megerősítésre. A K&H+ környezettudatos is, hiszen papírmentesen biztosít jegyeket. A papíralapú jegyek, bérletek ára és a közlekedési mobiljegyek ára között a bank nem számít fel kényelmi díjat.
Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.
Az Országos Atomenergia Hivatal meghívására 2023. január 30-31. között hazánkba látogatott a finn nukleáris hatóság főigazgatója, Petteri Tiippana, valamint Janne Nevalainen projektigazgató.