Egy jól bevált, még a koronavírus-járvány előtt, marketingcélokra kifejlesztett megoldás hathatós segítséget nyújthat az óvatosságra kényszerülő üzletek újraindításában.
A járvány ideje alatt is nyitva tartó üzletek fokozott óvatosságra kényszerülnek, hiszen szigorúan ügyelniük kell a „szociális távolságtartás” követelményeinek betartására. Ehhez elengedhetetlen, hogy számon tartsák, hányan tartózkodnak az üzletben, és lehetőség szerint ki kell szűrniük a fertőzésgyanús vásárlókat is. A HighED Sales House & Consulting Kft. és az Atlosz Interactive által kifejlesztett „Mondisplay Visitor Management” márkanevű megoldás ehhez nyújt segítséget.
Az ötlet egy korábban, marketingcélokra fejlesztett és alkalmazott technológia továbbgondolása – tájékoztatott D. Kiss Péter, a Meló-Diák cégcsoport tagjaként működő HighED Sales House & Consulting Kft. ügyvezetője. Az alapul szolgáló rendszer eredetileg hirdetési felületek – például köztéren kihelyezett plakátok – „elérését” követte nyomon: nemcsak azt számolta, hogy hányan mennek el az „objektum” előtt, de egy mesterséges intelligenciát is használó szoftver segítségével az elhaladók nemét, sőt (tíz évre kerekítve) a korát is meghatározta.
Ha ezt a technológiát kiegészítjük egy hőkamerával, akkor minden olyan adatot valós időben nyomon tud követni, amelyre egy üzlet biztonságos kinyitásához szükség lehet – magyarázta D. Kiss Péter. Pontos információkat szolgáltat arról, hogy hányan vannak az üzletben, hányan várakoznak előtte, és arra is programozható, hogy a megengedett létszám elérésekor automatikusan zárja az ajtót. Talán még ennél is fontosabb, hogy a munkatársakat azonnal riasztja, ha valakinek a testhőmérséklete túlságosan magasnak bizonyul, és az így azonosított vásárlót diszkréten távol lehet tartani az üzlettől. A rendszer nemcsak a dolgozókkal, de a vásárlókkal is képes kommunikálni, így – például – figyelmeztetheti a fiatalokat, ha nem a számukra biztosított idősávban próbálnak belépni egy üzletbe.
A felhő alapú vezérléssel működő Mondisplay Visitor Management nemcsak a kiskereskedelmi egységekben, de oktatási intézményekben, sporteseményeken, szabadidős létesítményekben is használható.
A sörrajongók kérései alapján összerakott receptből született meg.
Az Európai Bizottság jóváhagyta a projekt kivitelezési és finanszírozási szerződését.