Biztonságos üzletnyitás: így segíthet egy új rendszer

2020. 05. 14., 11:20

Egy jól bevált, még a koronavírus-járvány előtt, marketingcélokra kifejlesztett megoldás hathatós segítséget nyújthat az óvatosságra kényszerülő üzletek újraindításában.

A járvány ideje alatt is nyitva tartó üzletek fokozott óvatosságra kényszerülnek, hiszen szigorúan ügyelniük kell a „szociális távolságtartás” követelményeinek betartására. Ehhez elengedhetetlen, hogy számon tartsák, hányan tartózkodnak az üzletben, és lehetőség szerint ki kell szűrniük a fertőzésgyanús vásárlókat is. A HighED Sales House & Consulting Kft. és az Atlosz Interactive által kifejlesztett „Mondisplay Visitor Management” márkanevű megoldás ehhez nyújt segítséget.

Az ötlet egy korábban, marketingcélokra fejlesztett és alkalmazott technológia továbbgondolása  – tájékoztatott D. Kiss Péter, a Meló-Diák cégcsoport tagjaként működő HighED Sales House & Consulting Kft. ügyvezetője. Az alapul szolgáló rendszer eredetileg hirdetési felületek – például köztéren kihelyezett plakátok – „elérését” követte nyomon: nemcsak azt számolta, hogy hányan mennek el az „objektum” előtt, de egy mesterséges intelligenciát is használó szoftver segítségével az elhaladók nemét, sőt (tíz évre kerekítve) a korát is meghatározta.

Ha ezt a technológiát kiegészítjük egy hőkamerával, akkor minden olyan adatot valós időben nyomon tud követni, amelyre egy üzlet biztonságos kinyitásához szükség lehet – magyarázta D. Kiss Péter. Pontos információkat szolgáltat arról, hogy hányan vannak az üzletben, hányan várakoznak előtte, és arra is programozható, hogy a megengedett létszám elérésekor automatikusan zárja az ajtót. Talán még ennél is fontosabb, hogy a munkatársakat azonnal riasztja, ha valakinek a testhőmérséklete túlságosan magasnak bizonyul, és az így azonosított vásárlót  diszkréten távol lehet tartani az üzlettől. A rendszer nemcsak a dolgozókkal, de a vásárlókkal is képes kommunikálni, így – például – figyelmeztetheti a fiatalokat, ha nem a számukra biztosított idősávban próbálnak belépni egy üzletbe.

A felhő alapú vezérléssel működő Mondisplay Visitor Management nemcsak a kiskereskedelmi egységekben, de oktatási intézményekben, sporteseményeken, szabadidős létesítményekben is használható.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS