Biztonságos üzletnyitás: így segíthet egy új rendszer

2020. 05. 14., 11:20

Egy jól bevált, még a koronavírus-járvány előtt, marketingcélokra kifejlesztett megoldás hathatós segítséget nyújthat az óvatosságra kényszerülő üzletek újraindításában.

A járvány ideje alatt is nyitva tartó üzletek fokozott óvatosságra kényszerülnek, hiszen szigorúan ügyelniük kell a „szociális távolságtartás” követelményeinek betartására. Ehhez elengedhetetlen, hogy számon tartsák, hányan tartózkodnak az üzletben, és lehetőség szerint ki kell szűrniük a fertőzésgyanús vásárlókat is. A HighED Sales House & Consulting Kft. és az Atlosz Interactive által kifejlesztett „Mondisplay Visitor Management” márkanevű megoldás ehhez nyújt segítséget.

Az ötlet egy korábban, marketingcélokra fejlesztett és alkalmazott technológia továbbgondolása  – tájékoztatott D. Kiss Péter, a Meló-Diák cégcsoport tagjaként működő HighED Sales House & Consulting Kft. ügyvezetője. Az alapul szolgáló rendszer eredetileg hirdetési felületek – például köztéren kihelyezett plakátok – „elérését” követte nyomon: nemcsak azt számolta, hogy hányan mennek el az „objektum” előtt, de egy mesterséges intelligenciát is használó szoftver segítségével az elhaladók nemét, sőt (tíz évre kerekítve) a korát is meghatározta.

Ha ezt a technológiát kiegészítjük egy hőkamerával, akkor minden olyan adatot valós időben nyomon tud követni, amelyre egy üzlet biztonságos kinyitásához szükség lehet – magyarázta D. Kiss Péter. Pontos információkat szolgáltat arról, hogy hányan vannak az üzletben, hányan várakoznak előtte, és arra is programozható, hogy a megengedett létszám elérésekor automatikusan zárja az ajtót. Talán még ennél is fontosabb, hogy a munkatársakat azonnal riasztja, ha valakinek a testhőmérséklete túlságosan magasnak bizonyul, és az így azonosított vásárlót  diszkréten távol lehet tartani az üzlettől. A rendszer nemcsak a dolgozókkal, de a vásárlókkal is képes kommunikálni, így – például – figyelmeztetheti a fiatalokat, ha nem a számukra biztosított idősávban próbálnak belépni egy üzletbe.

A felhő alapú vezérléssel működő Mondisplay Visitor Management nemcsak a kiskereskedelmi egységekben, de oktatási intézményekben, sporteseményeken, szabadidős létesítményekben is használható.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-28 20:10:00
„Akkor tudjuk felsővezetőként újra energizálni a munkatársakat, ha emberként is jelen vagyunk, és tudunk közösséget építeni magunk körül, egy olyan közösséget, ami megtartja, segíti, nem csak szakmailag, hanem lelkileg, mentálisan is a munkavállalókat. Újra kell tölteni a biztonság- és bizalomtankjaikat, mert csak feltöltődve lesznek lelkesíthetőek és ambiciózusak a változásra, a transzformációra” – írja Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS