Bírságoktól mentheti meg a cégeket a Mubi

2020. 11. 17., 10:00

Ellenőrzések során az esetek 70 százalékában találnak szabálysértéseket a munkaügyi és munkavédelmi hatóságok. A legtöbb büntetés könnyen elkerülhető lenne, ha a cégek jobban odafigyelnének a hivatalos dokumentációk kezelésére és a határidők betartására. Erre nyújt megoldást a Mubi nevű új magyar startup fejlesztése. A cég felhőalapú rendszere nem csak tárolja, hanem elemzi is a feltöltött dokumentumokat, sőt emlékeztetőket küld, ha feladatunk van velük – akárcsak egy jó titkárnő.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) minden magyar vállalkozást jogosult ellenőrizni, hogy megfelelően betartják-e a munkaügyi és munkavédelmi előírásokat. Az interneten már fellelhetőek az ITM legfrissebb, 2020. első félévi ellenőrzési tapasztalatairól szóló jelentései. Ezek alapján a munkavédelmi hatóság emberei az ellenőrzött munkavállalók 71,7 százalékánál találtak szabálytalanságokat. Árnyalatnyival jobb képet mutatnak a munkaügyi ellenőrzések: ott a foglalkoztatók 70 százalékánál tártak fel munkaügyi jogsértéseket.

Ezek a magas számok adták az ötletet a Mubi nevű új magyar startuphoz. A cég alapítója, Tóth Máté második generációs munkavédelmi szakmérnök, aki úgy látja, a büntetések többsége egyszerűen a cégek hanyagságára vezethető vissza.

„Sokkal kevesebb cég bukna meg az ellenőrzéseken, ha precízen vezetnék a hivatalos dokumentációkat és egy naptárban vezetnék a fontos határidőket, lejáratokat” – mondta Tóth Máté, akinek a fejlesztése már a tesztidőszak alatt több milliónyi bírságtól óvta meg a felhasználóit.

A felhő alapú rendszerrel átláthatóan, kategóriák szerint tárolhatunk minden dokumentációt, ami a munkához, a munkavédelemhez és a tűzvédelemhez kapcsolódik. A rendszer – akárcsak egy húsvér titkárnő – szem előtt tartja a határidőket is: értesítést küld, amikor esedékessé válik az alkalmazottak orvosi vizsgálata vagy épp a tűzvédelmi érvényesség megújítása.

„Ez magyar viszonylatban teljesen új megközelítés. Az eddigi rendszerek legfeljebb egy-egy modult fedtek le a nálunk megtalálható hatból. A Mubi ezekkel ellentétben mindenre kiterjed, így páratlan a magyar piacon” – mondja Tóth Máté. „Az egyik célkitűzésünk a rendszer folyamatos fejlesztése, hogy minél magasabb szinten tudjuk szolgálni a cégek munkabiztonsági előírásoknak való megfelelését”.

Először a felhasználó dolga feltölteni mindent, ami fontos lehet: a munkavállalók, gépek, munkaeszközök adatait. Ha mindezt a jogszabályi előírásoknak megfelelő formában visszük be, akkor nincs más dolgunk, hiszen a heti és havi értesítések időben figyelmeztetnek minden teendőre.

A heti értesítések arra hívják fel a figyelmünket, ha netán egy-egy dokumentum hiányzik, vagy ha valamilyen dokumentum le fog járni – erre a rendszer már 1 hónappal előre figyelmeztet. A havi értésítések ugyanakkor emlékeztetik a munkáltatót olyan dokumentumok feltöltésére is, amelyekről könnyen megfeledkezhet. Ilyenek például az új munkavállalók vagy gépek munkavédelmi szempontoknak való megfelelését igazoló dokumentumok. Ide tartoznak az alkalmazottak orvosi vizsgálatait vagy a munkavédelmi oktatás elvégzését igazoló iratok, de az esetleges balesetek nyilvántartásba vétele is.

Nem csak a cégvezetők, hanem az általuk meghatalmazottak is betekinthetnek a feltöltött iratokba. Külön profilról tölthetnek fel dokumentumokat a munkavédelmi szakemberek is. Minden szakterület fel tudja tölteni a saját dokumentációit, így a gépfelülvizsgálók, a környezetvédelmi, tűzvédelmi megbízottak is – méghozzá úgy, hogy kizárólag a maguk területéhez kapnak hozzáférést, minden egyéb céges adat rejtve marad előttük. A webes asszisztens így a GDPR elveinek is maradéktalanul megfelel. 

A Mubi a sokszáz embert foglalkoztató nagyvállalatok mellett a mikro- kis- és középvállalkozások számára is használható megoldás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS