Bírságoktól mentheti meg a cégeket a Mubi

2020. 11. 17., 10:00

Ellenőrzések során az esetek 70 százalékában találnak szabálysértéseket a munkaügyi és munkavédelmi hatóságok. A legtöbb büntetés könnyen elkerülhető lenne, ha a cégek jobban odafigyelnének a hivatalos dokumentációk kezelésére és a határidők betartására. Erre nyújt megoldást a Mubi nevű új magyar startup fejlesztése. A cég felhőalapú rendszere nem csak tárolja, hanem elemzi is a feltöltött dokumentumokat, sőt emlékeztetőket küld, ha feladatunk van velük – akárcsak egy jó titkárnő.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) minden magyar vállalkozást jogosult ellenőrizni, hogy megfelelően betartják-e a munkaügyi és munkavédelmi előírásokat. Az interneten már fellelhetőek az ITM legfrissebb, 2020. első félévi ellenőrzési tapasztalatairól szóló jelentései. Ezek alapján a munkavédelmi hatóság emberei az ellenőrzött munkavállalók 71,7 százalékánál találtak szabálytalanságokat. Árnyalatnyival jobb képet mutatnak a munkaügyi ellenőrzések: ott a foglalkoztatók 70 százalékánál tártak fel munkaügyi jogsértéseket.

Ezek a magas számok adták az ötletet a Mubi nevű új magyar startuphoz. A cég alapítója, Tóth Máté második generációs munkavédelmi szakmérnök, aki úgy látja, a büntetések többsége egyszerűen a cégek hanyagságára vezethető vissza.

„Sokkal kevesebb cég bukna meg az ellenőrzéseken, ha precízen vezetnék a hivatalos dokumentációkat és egy naptárban vezetnék a fontos határidőket, lejáratokat” – mondta Tóth Máté, akinek a fejlesztése már a tesztidőszak alatt több milliónyi bírságtól óvta meg a felhasználóit.

A felhő alapú rendszerrel átláthatóan, kategóriák szerint tárolhatunk minden dokumentációt, ami a munkához, a munkavédelemhez és a tűzvédelemhez kapcsolódik. A rendszer – akárcsak egy húsvér titkárnő – szem előtt tartja a határidőket is: értesítést küld, amikor esedékessé válik az alkalmazottak orvosi vizsgálata vagy épp a tűzvédelmi érvényesség megújítása.

„Ez magyar viszonylatban teljesen új megközelítés. Az eddigi rendszerek legfeljebb egy-egy modult fedtek le a nálunk megtalálható hatból. A Mubi ezekkel ellentétben mindenre kiterjed, így páratlan a magyar piacon” – mondja Tóth Máté. „Az egyik célkitűzésünk a rendszer folyamatos fejlesztése, hogy minél magasabb szinten tudjuk szolgálni a cégek munkabiztonsági előírásoknak való megfelelését”.

Először a felhasználó dolga feltölteni mindent, ami fontos lehet: a munkavállalók, gépek, munkaeszközök adatait. Ha mindezt a jogszabályi előírásoknak megfelelő formában visszük be, akkor nincs más dolgunk, hiszen a heti és havi értesítések időben figyelmeztetnek minden teendőre.

A heti értesítések arra hívják fel a figyelmünket, ha netán egy-egy dokumentum hiányzik, vagy ha valamilyen dokumentum le fog járni – erre a rendszer már 1 hónappal előre figyelmeztet. A havi értésítések ugyanakkor emlékeztetik a munkáltatót olyan dokumentumok feltöltésére is, amelyekről könnyen megfeledkezhet. Ilyenek például az új munkavállalók vagy gépek munkavédelmi szempontoknak való megfelelését igazoló dokumentumok. Ide tartoznak az alkalmazottak orvosi vizsgálatait vagy a munkavédelmi oktatás elvégzését igazoló iratok, de az esetleges balesetek nyilvántartásba vétele is.

Nem csak a cégvezetők, hanem az általuk meghatalmazottak is betekinthetnek a feltöltött iratokba. Külön profilról tölthetnek fel dokumentumokat a munkavédelmi szakemberek is. Minden szakterület fel tudja tölteni a saját dokumentációit, így a gépfelülvizsgálók, a környezetvédelmi, tűzvédelmi megbízottak is – méghozzá úgy, hogy kizárólag a maguk területéhez kapnak hozzáférést, minden egyéb céges adat rejtve marad előttük. A webes asszisztens így a GDPR elveinek is maradéktalanul megfelel. 

A Mubi a sokszáz embert foglalkoztató nagyvállalatok mellett a mikro- kis- és középvállalkozások számára is használható megoldás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS