Beszáll a Recartba a Lead Ventures

2021. 06. 03., 13:45

Eddig több mint 200 millió dollár pluszbevételt generált ügyfeleinek a budapesti Recart. A mobil marketing platform webshopok ezreinek segít egyebek között azzal, hogy valós idejű viselkedési adatokat elemezve veszi rá az érdeklődő vevőket a félbehagyott vásárlások befejezésére. A Lead Ventures által kezelt Enter Tomorrow kockázati tőkealaptól érkező befektetést a társaság részben automatizált online marketingszoftverének továbbfejlesztésére fordítja, részben pedig értékesítése felfuttatását fedezi belőle.

Tesla, Nestlé, Pepsi, Red Bull – négy nagyágyú azok közül, amelyek az Egyesült Államok második legnagyobb, immár az eBay-t is leköröző e-kereskedelmi platformját, a Shopify-t használják. Ezen egymilliónál is több online bolt működik, köztük Cristiano Ronaldo és Robbie Williams hivatalos webshopja, amelyek egyaránt a Recart ügyfelei.

 

A budapesti mellett New York-i irodát is működtető vállalkozás most 3,5 millió dolláros befektetést kap. Ebből 2,5 millió érkezik a Lead Ventures által kezelt Enter Tomorrow kockázati tőkealaptól, 250-250 ezer az Oktogon Ventures-től, illetve a Day One Capitaltől. A többit magánbefektetők adják össze annak érdekében, hogy még nagyobb hatékonysággal tudja kezelni az online üzletek egyik legégetőbb problémáját, az ügyfelekkel történő kapcsolattartást.

 

A Recart 2016-ban egy súlyos probléma megoldására építette a termék első verzióját, nevezetesen arra, hogy a megkezdett vásárlások több mint háromnegyedét sosem fejezik be a vevők: a folyamat félbemarad, a kiválasztott cikkek pedig a kosárban.

„Ennek többnyire nem az az oka, hogy az emberek elvesztik az érdeklődésüket a termék vagy a vásárlás iránt, hanem általában valami külső tényező" – osztja meg a 2016-ban elindított vállalkozás alapfelismerését Tóth Soma alapító-ügyvezető. A kosárelhagyások számát csökkentő automatizált üzeneteket a világon elsősként a Recart tette elérhetővé a Facebook Messengeren keresztül meg 2017 végén.

Mára a Recart a teljeskörű marketing automatizációban segít a főként a Shopify ügyfelei közé tartozó online boltoknak, hogy hatékonyabban tarthassanak kapcsolatot vásárlóikkal. Valós idejű viselkedési adataik megfelelő elemzéséből kiindulva az érdeklődő vevők elég jó találati pontossággal szólíthatók meg úgy, hogy a webshopok valamilyen módon megtarthassák őket, vagy egyéb módon – például egy személyes kedvezmény felajánlásával – jussanak hozzá az elúszni látszó bevételekhez.

Ehhez a Recart olyan online marketingplatformot fejlesztett ki, amely a vásárlókkal folytatott e-bolti kommunikációt és marketingtevékenységet automatizálja különböző üzenetküldő felületeken, mint Facebook Messengeren, de már SMS-ben is megoldotta, hogy kétirányú beszélgetéseket kezdeményezzen a vásárlókkal, akik személyre szabott ajánlatokat kaphatnak, kérdéseket tehetnek fel.

„Ez nem csupán a vásárlás befejezését könnyíti meg, hanem hatékonyabbá teszi az információgyűjtést és javítja a vásárlói lojalitást" – szögezi le Tóth Soma.

Jól illusztrálja a technológia életképességét, hogy miközben a promóciós e-mailek elérése folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, a Messenger üzenetek 85-90 százalékos megnyitási és 20 százalékos kattintási rátával dicsekedhetnek. Még jobb a helyzet az SMS-eknél, ahol az iménti két arány 98, illetőleg 40 százalék. Mivel a WhatsApp-nak a Messengernél is több a felhasználója, a harmadik negyedévtől ebben az alkalmazásban is működni fog a megoldás. A tervek szerint jövőre nyitnak az Apple Business Chat és az SMS-környezetnél gazdagabb RCS felé, amennyiben – várhatóan 2022 elejétől – elérhetőek lesznek bennük a marketingcélú üzenetek.

Az amerikai jelenlét bővítésén kívül a fejlesztői csapat létszámának pár hónapon belüli megduplázására használják fel azt a befektetési összeget is, amellyel a MOL és az MFB Invest befektetői részvételével létrejött Enter Tomorrow kockázati tőkealap száll be a cégbe, amelyben 2019-ben már az Oktogon Ventures, a Day One Capital és két angyalbefektető is fantáziát látott.

„A pandémia körülbelül öt évvel gyorsította fel a digitális vásárlások térnyerését a kereskedelemben" – indokolja az Enter Tomorrow szerepvállalását Haszonics Balázs, az alapot kezelő Lead Ventures pénzügyi igazgatója.

A szakember szerint a vírus megjelenése nélkül az Egyesült Államokban jövőre érte el volna az e-kiskereskedelem azt a 840 milliárd dolláros értékhatárt, amelyet az ismert körülmények között már tavaly átlépett.

Haszonics Balázs magabiztos a tekintetben, hogy az e-kereskedelemhez hasonló nagyságrendű, földrengésszerű változások várhatóak az üzenetküldő szolgáltatások piacán is, hiszen szakértői becslések szerint 2023-ra már a föld lakóinak 70 százaléka rendelkezik mobilhozzáféréssel.

Nem meglepő, hogy a friss és hiteles pénzügyi információkat, üzleti híreket, elemzéseket és tőzsdei adatokat közlő Marketwatch prognózisa szerint 2025-re 2 milliárd dollárosra duzzadhat a chatmarketing piaca. Ezen válhat addigra meghatározó szereplővé a versenytársaknál átfogóbb és hatékonyabb megoldást kínáló Recart, amely már jelenleg is az elsőszámú üzenetküldő opció a Shopify App Store-ban: eddig több mint 155 ezer kereskedő használta a megoldást.

(A képen balról jobbra: Kovács István, CTO, Sz. Kis Juli, Head of Product, Tóth Soma, CEO, Tóth David, Head of Operations)

(Fotó: Welczenbach Tamás)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-24 12:10:00
A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD szegedi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy hazánk hosszú idő óta először nem kullogni fog az események után, hanem diktálni fogja egy nagy globális technológiai forradalom tempóját – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a vállalat február 23-i autóátadó ünnepségén.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS