Bányainé Micski Marianna: Kreatív VOSZ-csapattal dolgozunk Heves megyében

Bányainé Micski Marianna: Kreatív VOSZ-csapattal dolgozunk Heves megyében
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 06. 15., 10:57

Azért dolgozunk, hogy a helyi vállalkozók bizalommal jöjjenek hozzánk kéréseikkel, kérdéseikkel, segítségért. Rengeteg tervünk, elképzelésünk van, bízom benne, hogy képesek vagyunk aktivizálni a régi és az új tagokat is – mondta Bányainé Micski Marianna, a VOSZ Heves megyei elnöke az Üzletem.hu-nak adott interjúban.

Melyek voltak az első lépései a VOSZ Heves megyei elnökeként?

– 2021-ben választottak meg a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége megyei szervezetének elnöki posztjára. Mivel korábban „csak” tagként voltam jelen a szervezet életében, magáról a VOSZ működéséről, felépítéséről, célkitűzéseiről nem voltak részletes információim. Így az első időszak azzal telt, hogy ismerkedtem a szervezettel, megismerkedtem az központi iroda munkatársaival, más megyei elnökökkel és a megyei szervezetek működésével. Mivel ugyanebben az évben volt az országos elnökválasztás is, ennek a menetét már új elnökként nézhettem végig.

Milyen stratégiai feladatok várnak a VOSZ megyei szervezetére a következő években?

– Úgy gondolom, hogy minden szervezet annyit ér, amennyit a tagok és a vezetők ki tudnak belőle hozni, illetve amennyi energiát ennek életben tartására fektetnek. Az én és az elnökségem részéről ebben nem lesz hiány. Nagyon agilis, kreatív, fiatalos csapat vesz körül, ami szerintem a siker egyik záloga. Bár nem egyszerű feladat a tagság megszólítása, de az már a mi feladtunk, hogy a kezdő lépést megtegyük. Rengeteg tervünk, elképzelésünk van, bízom benne, hogy képesek vagyunk aktivizálni a régi és új tagokat is. A másik nagyon fontos feladat, hogy segítséget nyújtsunk, tanácsokat adjunk a vállalkozásoknak a működésükhöz szükséges minden területen, és tudatosítsuk bennük: a VOSZ értük dolgozik, az ő érdekeiket képviseli.

Milyen területeken erősödött a VOSZ a megyében az utóbbi időben?

– Demján Sándor elnök úr halálát követően nagyon nehéz helyzetbe került a Szövetség, ami úgy gondolom, minden megyei szervezetben érteztette hatását. Heves megyében is sok hibát követtünk el, a rossz döntéseket, módszereket ki kell kijavítani, teljesen új alapra kell helyezni a megyei szervezet munkáját. Természetesen nagy segítség a munkánkban és a társadalmi elfogadottsághoz, hogy a VOSZ egyik legfontosabb rendezvénye, a megyei Prima gála Heves megyében is a legszínvonalasabb, mondhatni, mára a legfontosabb rendezvénnyé nőtte ki magát.

Mivel lehetne leginkább segíteni a mikrovállalkozásokat? Milyennek látja a kkv-k finanszírozását?

– Mivel magam is 32 éve vállalkozó vagyok (a Hotel Korona Eger igazgatója – Sz. Cs.), úgy gondolom, tudom, hogy mire van szüksége a vállalkozásoknak. Természetesen nagyon jó az, amikor valamilyen támogatásban/hitelben részesül a vállalkozó, de szerintem egy vállalkozás kiszámítható gazdaságra, vállalkozó barát adó- és gazdaságpolitikára vágyik. Sajnos ez Magyarországon jelenleg még nem teljesül, pedig a gazdaság motorját a kkv-k adják. Személy szerint nem vagyok a hitelek híve, bár tudom, hogy főképpen az elmúlt két évben vállalkozások tízezreinek jelentett túlélést a KAVOSZ Széchenyi Kártya Programja. Mégis azt vallom, hogy az az ország és gazdaság sokkal stabilabb és vállalkozó barátabb, ahol a vállalkozónak a hiteleket beruházásokra, fejlesztésekre és nem túlélésre kell felhasználni.

Mekkora gond a megyében a családi vállalkozásoknál a generációváltás, miben segít a VOSZ?

– Számomra azért nagyon érdekes ez a téma, mert a saját cégemben jelenleg is ez zajlik. Nekem ez a folyamat magától értetődő, de be kell látnom, hogy ez nem mindenkinél megy ilyen zökkenőmentesen. A vállalkozókat ezen a területen is folyamatosan képezni kell! A VOSZ-nak egyébként ezzel kapcsolatban megjelent egy kiadványa, amely a családi vállalkozások segítségére lehet.

Hogyan lehet bővíteni a VOSZ megyei tagságát?

– Hiszem, hogy minden híresztelés és látszat ellenére, mindenkiben él az igény (természetesen ez egyénileg lehet erősebb vagy kevésbé erős igény), hogy tartozzon valahová, megossza a „hasonszőrűekkel” a gondolatait, elmondhassa a problémáit, meghallgassák. Azt is mindenki elfogadta már és belátta, hogy a jó kapcsolatok mindennél fontosabbak egy vállalkozás életében. Erre az igényre szeretnénk támaszkodni. Szeretném, ha Heves megyében „pörgős” VOSZ-szervezetünk lenne. Szeretnék olyan lehetőségeket biztosítani a tagságnak, ahol a továbbképzéseken, a kapcsolatépítésen, a tapasztalatok átadásán túl a vállalkozásokat képviselők megismernék egymást, a másik termékeit, szolgáltatásait, és sikeres kapcsolatokat építenének ki. Amennyiben el tudnánk érni ezeket a célkitűzéseket, az magával vonzaná azt, hogy presztízs legyen VOSZ-tagnak lenni, ahol a cégek tulajdonosai érzik majd, hogy az érdekeiket képviselik és a szervezet értük dolgozik.

Milyen a kapcsolatuk a megyei szervezetekkel?

– A VOSZ-nál jelenleg 2 hölgy tevékenykedik a megyei szervezetek élén (Nógrádban és nálunk), a többi megyében férfiak az elnökök. A „kolléganővel” mi hamar egymásra találtunk, sok segítséget kaptam tőle, és szinte napi rendszerességgel tartjuk a kapcsolatot, mivel ő már sokkal régebb óta tölti be a tisztségét. Természetesen az országos elnökségi ülések mindig lehetőséget teremtenek arra, hogy eszmét cseréljenek a megyei elnökök, beszélgessünk és megismerjük egymás munkáját, a megyei jellegzetességeket. Nagyon másként működik egy-egy megyei szervezet. Azért én jelenleg még mindig a tanulás időszakában vagyok, figyelem a többieket. Ezen túl építjük a saját kis megyei szervezetünk életét.

Milyen a vállalkozók ismertsége és elismertsége Heves megyében?

– Nagyon bízom benne, hogy minden szervezet, legyen az a VOSZ vagy a Kamara, kellőképpen komolyan veszi a vállalkozásokat. Azon vagyunk, hogy a vállalkozók bizalommal jöjjenek hozzánk akár kéréssel, kérdéssel vagy segítségért. A megyei irodánk ebben a munkában biztos pont. Bóta Gábor vezetésével az iroda a vállalkozók megelégedésére nagyon jól végzi a munkáját. Korábban nehézkesen alakult az iroda és a megyei szervezet kapcsolata, ezért az egyik legfontosabb feladatomnak azt tartom, hogy ezt megfelelő mederbe tereljük. Most az a feladatunk, hogy egymással karöltve még hatékonyabban és látványosabban tudjunk jelen lenni a megye életében.

Hol tartanak a megyei Prima Díj jelölésekkel, holt rendezik meg az idei gálát?

– A megyei gálánkat november utolsó szombatján rendezzük meg, ami még távol van. Tavaly elindítottunk egy új kezdeményezést, „társadalmasítottuk” a jelöléseket, ami azt jelenti, hogy egy adott internetes felületen bárki leadhatja a jelölését gyakorlatilag bárkire, bemutatva az illető életútját, eddigi eredményeit. Ezt több okból tartottuk fontosnak. Egyrészt, hogy bevonjuk a lakosságot, hogy kellőképpen magáénak érezze az eseményt, másrészt így is fel tudjuk hívni a szervezet munkájára és jelentőségére a figyelmet, harmadrészt sokkal nagyobb a lehetőségünk, hogy rátaláljunk a megye gyémántjaira. Már tavaly is megdöbbentő volt, hogy milyen életutakat, pályákat és sikereket ismerhettünk meg. Az ajánlások nélkül ezeket az embereket sokszor meg sem találtuk volna, mert sikereik adott esetben nem olyan hangosak. Maga a gála, ahogy említettem, a megye legelegánsabb rendezvénye, így ennek megfelelően a helynek is nagyon magas elvárásoknak kell megfelelnie. Egész évben tájékozódunk és figyeljük a potenciális helyszíneket, de évről-évre nehezebb dolgunk van. Egy biztos: az idei gálát is magas színvonalon és fantasztikus jelöltekkel rendezzük meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-13 09:10:00
Kulcsszerepet játszhatnak a munkahelyi barátságok a dolgozók elégedettségében, mentális egészségében, elkötelezettségében; ötből négy alkalmazott szerint nagyon fontos, hogy jóban legyen valakivel a cégnél – állapítja meg Friends at Work felmérésében a KPMG.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS