Bajban a hazai közösségi rollerezés de már érkezik a megoldás

2020. 11. 11., 15:15

Bár gyors felfutásnak örvendtek az elmúlt években Magyarországon az elektromos rásegítésű közlekedési eszközök, az e-mobilitás iránti igény kezd lanyhulni. A közösségi rollerezés terjedését jelenleg is gátolják a jogszabályi szigorítások, a lokális tiltások, a rongálások, a szolgáltatások akadozásai, minőségi problémái, illetve az ismét támadó koronavírus-járvány is. A negatív tendenciák orvosolhatóak, de ehhez mindenképpen az alapoktól kell újragondolni ezt a szolgáltatást, illetve annak működését – áll az InnoEnergy HUB Hungary legfrissebb piaci elemzésében.

Még kifejezett rollerellenességről nem beszélhetünk, de egyre több az olyan probléma, amelyet a kétkerekű elektromos járművek kapcsán rendezni kell. Többek közt gondot okoz, hogy ezek a hangtalan, gyors eszközök sokszor zavarják a gyalogos forgalmat, viszont az autóforgalomhoz túl lassúak, így az autósoknak kerülgetniük kell a rollereseket, ami balesetveszélyes. Nem meglepő, hogy emiatt pár budapesti kerület, néhány balatoni település kitiltotta, vagy korlátozta a használatukat. Például Siófokon és Balatonfüreden már most szabálytalan, ha járdán elektromos rollereznek.

Kihívást jelent ezeknek a járműveknek a tárolása és karbantartása is. Utóbbi esetében az egyik legkritikusabb tényező a rollerek teljesítményét biztosító akkumulátorok töltése. Ez pedig furcsa mód szoros összefüggésben áll azzal, hogy van-e elegendő bérbe vehető eszköz az utcán, illetve azzal is, hogy mennyi elhagyott, rossz helyen parkoló, vagy éppen tönkretett roller bénítja a közlekedést akár a járdán, akár az úttesten. 

Az elemzés rámutat arra, hogy a rollerek akkumulátorait sem tervezték az örökkévalóságnak, amelyek esetében további nehezítő tényező az is, hogy rengeteg erőforrást igényel a járművek napi szintű begyűjtése, töltése, tárolása. Ez komoly idő-, humán - és anyagi ráfordítást követel a szolgáltatóktól. Nem meglepő, hogy sokszor erőn felül vállalkoznak a városszerte „elhagyott” eszközök összeszedésére, újbóli üzembeállítására.

Az InnoEnergy HUB Hungary megállapítása szerint a jelenlegi helyzet megoldását, a közösségi rollerezés szolgáltatási szintjének javítását és ezzel együtt az elektromos városi mobilitás népszerűségének emelését azzal kell kezdeni, hogy fix töltési-és tárolási pontokat alakítanak ki a települések ezeknek az eszközöknek. A szolgáltatási zónákon belül olyan állomásokat érdemes létrehozni, amelyeken 0-24 órában elérhetőek a rollerek, és miközben ott várakoznak, költséghatékonyan fel is töltődnek a megújuló energiaforrást hasznosító dokkoló stabil, folyamatos energiaellátásának köszönhetően.

Egy az EIT InnoEnergy által támogatott projekt keretében hamarosan Magyarországon is bemutatkozik az, a közösségi rollerezést új alapokra helyező megoldás, amelynek nem csupán a technológiai háttere nyújt valós perspektívát az e-mobilitás számára, hanem a koronavírus-járvány okozta higiénés, egészségügyi, biztonsági elvárásoknak is képes megfelelni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-28 10:10:00
A szerződés alapvető jellemzője, hogy a felek egybehangzó akaratát fejezi ki. Mi a helyzet akkor, hogy az egyik szerződő felet tévedésbe ejtették, és emiatt döntött a szerződéskötés mellett? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2024-05-28 08:00:44
Már régóta túl sok olasz, ázsiai, fúziós és akármilyen szakácskönyv van a piacon, miközben a modern időknek és vásárlói igényeknek megfelelő, a magyar konyhát maximális szakmaisággal megközelítőből meg alig.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

Már régóta túl sok olasz, ázsiai, fúziós és akármilyen szakácskönyv van a piacon, miközben a modern időknek és vásárlói igényeknek megfelelő, a magyar konyhát maximális szakmaisággal megközelítőből meg alig.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS