Az idősebbek is preferálják az online számlafizetést

2021. 12. 07., 10:47

A magyarok 83 százaléka szokott online számlát fizetni, a többségük valamennyi számláját online fizeti, de akadnak olyanok, akik megszokásból vagy a lehetőség hiánya miatt 1-1 számlát készpénzzel kénytelenek rendezni – derült ki az NHKV Zrt. által készített 660 főt bevonó online kutatásból. A többség előnyben részesíti az online számlafizetést, de az országos felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók 10 százaléka egyáltalán nem rendelkezik bankszámlával.

A 2021. novemberében végzett online felmérésben arra kereste a választ az NHKV Zrt., hogy a fogyasztók mennyire részesítik előnyben az online számlafizetést és mi akadályozza a készpénzhez ragaszkodókat abban, hogy online rendezzék számláikat.

A magyarok 3/5-e csak online fizet

A felmérés eredményei alapján a válaszadók 61 százaléka minden számlát online fizet, a 32 százalékuk azokat a számlákat fizeti készpénzzel, ahol a szolgáltató nem tette eddig lehetővé az internetes verziót. Közel 89 százalék fizeti az áram, az internet és a telefonszámlát online. 75 százalék felett van a víz, csatorna, gáz és televízió, de már az 55 százalékuk a hulladékszámlát is online rendezi.

„A felmérés fontos visszajelzést ad a számunkra, hiszen a megváltozott fizetési szokásokat figyelembe véve, bő fél éve van lehetősége ügyfeleinknek, hogy online rendezzék hulladékszámlájukat. Már elértük a 100.000 online fizető felhasználót, de a kutatás eredményeit figyelembe véve bizakodunk, hogy ez a szám dinamikusan fog növekedni a jövőben” – mondta Vásárhelyi Tibor, az NHKV Zrt. vezérigazgatója. 

TOP 3 fizetési mód

Az online fizetési módok közötti preferencia is megoszlik, a legtöbben a bankkártyás fizetést (68 százalék) alkalmazzák, ezt követi szorosan egymás mellett az internetbankon keresztüli és a szolgáltató saját applikációján keresztüli fizetés. Az iCsekk applikációt a válaszadók 21 százaléka jelölte megkedvelt fizetési módként.

A szokás az úr

A készpénzzel fizetők 24 százaléka bizalmatlan az online fizetéssel kapcsolatban, a 20 százalékuk megszokásból fizeti még mindig offline a havi csekkeket. A 10 százalékuk egyáltalán nem rendelkezik bankszámlával és a 9,5 százalékuk érzi azt, hogy bonyolult lenne átállnia az online számlafizetésre.

Az idősebb generáció is szeret online fizetni

A 60 év felettiek hasonlóan nagy arányban (80 százalék) részesítik előnyben az online fizetést, mint a 20-30 évesek (90 százalék). A 70 év felettieknél romlik ez az eredmény, az ő esetükben fele-fele arányban fizetik online vagy készpénzzel a számlákat.

Az NHKV Zrt. 2021. június 1-óta biztosítja ügyfelei számára, hogy bárki fizethesse hulladékszámláját online, amelyet a Díjnet rendszerén keresztül tehetnek meg, miután hozzárendelték saját profiljukhoz a szolgáltatót.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-01-26 15:42:16
Az utóbbi időszakban a korábbiakhoz képest sokkal nagyobb fókuszt kapott a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás elleni fellépés az Európai Unióban. Bár az EU-s jogszabályban rögzített átvilágítási folyamat alapjaiban nem változott, a most elkészült tényleges tulajdonosi adatbázissal minden könyvelési szolgáltató cégnek komoly feladata lesz, ha el akarják kerülni a bírságot.
2022-01-26 14:39:20
Az idei első félévben a belső fogyasztás húzza felfelé a gazdasági növekedést, ezt követően az ellátási láncok helyreállásával a külső kereslet is kedvezően befolyásolhatja az adatokat, így a növekedés idén 4,5 százalékon, jövőre 3,8 százalékon alakulhat – mondta Varga Zoltán, az Equilor Befektetési Zrt. senior elemzője.
2022-01-26 12:22:00
A 2016-ban alakult, és a Magyar Marketing Szövetség exkluzív szakmai közösségeként működő Marketing Döntéshozók Klubja idén immár hatodik éve foglalja össze azt, hogy mi várható a marketingkommunikáció területén az előttünk álló esztendőben.

  Rovathírek: GUSTO

A Griffé egy olyan egyedülálló mandula rocher, amelyben a mandulapálcikák frissen pörkölt fekete szezámmaggal és granolával találkoznak magas kakaótartalmú tejcsokoládéban.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS