Az idősebbek is preferálják az online számlafizetést

2021. 12. 07., 10:47

A magyarok 83 százaléka szokott online számlát fizetni, a többségük valamennyi számláját online fizeti, de akadnak olyanok, akik megszokásból vagy a lehetőség hiánya miatt 1-1 számlát készpénzzel kénytelenek rendezni – derült ki az NHKV Zrt. által készített 660 főt bevonó online kutatásból. A többség előnyben részesíti az online számlafizetést, de az országos felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók 10 százaléka egyáltalán nem rendelkezik bankszámlával.

A 2021. novemberében végzett online felmérésben arra kereste a választ az NHKV Zrt., hogy a fogyasztók mennyire részesítik előnyben az online számlafizetést és mi akadályozza a készpénzhez ragaszkodókat abban, hogy online rendezzék számláikat.

A magyarok 3/5-e csak online fizet

A felmérés eredményei alapján a válaszadók 61 százaléka minden számlát online fizet, a 32 százalékuk azokat a számlákat fizeti készpénzzel, ahol a szolgáltató nem tette eddig lehetővé az internetes verziót. Közel 89 százalék fizeti az áram, az internet és a telefonszámlát online. 75 százalék felett van a víz, csatorna, gáz és televízió, de már az 55 százalékuk a hulladékszámlát is online rendezi.

„A felmérés fontos visszajelzést ad a számunkra, hiszen a megváltozott fizetési szokásokat figyelembe véve, bő fél éve van lehetősége ügyfeleinknek, hogy online rendezzék hulladékszámlájukat. Már elértük a 100.000 online fizető felhasználót, de a kutatás eredményeit figyelembe véve bizakodunk, hogy ez a szám dinamikusan fog növekedni a jövőben” – mondta Vásárhelyi Tibor, az NHKV Zrt. vezérigazgatója. 

TOP 3 fizetési mód

Az online fizetési módok közötti preferencia is megoszlik, a legtöbben a bankkártyás fizetést (68 százalék) alkalmazzák, ezt követi szorosan egymás mellett az internetbankon keresztüli és a szolgáltató saját applikációján keresztüli fizetés. Az iCsekk applikációt a válaszadók 21 százaléka jelölte megkedvelt fizetési módként.

A szokás az úr

A készpénzzel fizetők 24 százaléka bizalmatlan az online fizetéssel kapcsolatban, a 20 százalékuk megszokásból fizeti még mindig offline a havi csekkeket. A 10 százalékuk egyáltalán nem rendelkezik bankszámlával és a 9,5 százalékuk érzi azt, hogy bonyolult lenne átállnia az online számlafizetésre.

Az idősebb generáció is szeret online fizetni

A 60 év felettiek hasonlóan nagy arányban (80 százalék) részesítik előnyben az online fizetést, mint a 20-30 évesek (90 százalék). A 70 év felettieknél romlik ez az eredmény, az ő esetükben fele-fele arányban fizetik online vagy készpénzzel a számlákat.

Az NHKV Zrt. 2021. június 1-óta biztosítja ügyfelei számára, hogy bárki fizethesse hulladékszámláját online, amelyet a Díjnet rendszerén keresztül tehetnek meg, miután hozzárendelték saját profiljukhoz a szolgáltatót.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 06., 09:05
2024-ben a mezőgazdaság teljes kibocsátása 4,0 ezer milliárd forint felett alakult, az előző évitől 8,0 százalékkal maradt el; a növénytermesztés volumene 11 százalékkal kisebb, az állattenyésztésé 4,9 százalékkal nagyobb volt – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
2024-12-07 08:07:00
Az utazási kedv 2024-ben csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt példa: újra növekszik az életbiztosítások száma – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-06 11:05:00
Hiába szorított az adóprésükön a kormány, a bankok így is növelni tudták a nyereségüket. Kilenc hónap alatt már 1419 milliárd volt a profitjuk, holott a jegybank a tavalyinál jóval alacsonyabban tartja az alapkamatot, és augusztus óta magasabb tranzakciós illetéket kell fizetniük – írja elemzésében a Bank360.hu.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS