ANUGA 2025: 34 magyar élelmiszeripari vállalkozás mutatkozik be az idén Kölnben

ANUGA 2025: 34 magyar élelmiszeripari vállalkozás mutatkozik be az idén Kölnben
2025. 10. 06., 15:20

Az eseményen 110 ország 8000 kiállítója kínálja termékeit és szolgáltatásait mintegy 140 ezer szakmai látogatónak október 4–8 között.

Az ANUGA (Allgemeine Nahrungs- und Genussmittel-Ausstellung, „általános étel- és élvezeticikk-kiállítás”) kiváló lehetőséget teremt üzleti kapcsolatok építésére, új piacok elérésére és a nemzetközi láthatóság növelésére – olvasható az Agrármarketing Centrum közleményében. A kétévente megrendezett esemény a világ legnagyobb ilyen jellegű seregszemléje, amelyen idén 110 ország 8000 kiállítója kínálja termékeit és szolgáltatásait mintegy 140 ezer szakmai látogatónak.

A magyar kiállítók változatos és magas minőségű termékekkel készültek a bemutatkozásra. Az Agrármarketing Centrum három közösségi standot üzemeltet a kiállításon – egyet-egyet az organikus, az általános élelmiszer és a hús- és ital szekcióban –, ahol összesen 34 cég termékeiből válogathatnak a külföldi beszerzők. Nagy népszerűségnek örvendenek a teljesen gluténmentes zabkészítmények, többek között a granolák, a müzlik és a zabsör is. Szintén nagy érdeklődés mutatkozik az olyan kényelmi termékek iránt, mint a szuvidált húsok, de számos érdeklődőt vonz a libamáj, a különleges magolajok, a különböző superfoodok, mézek, szörpök és a magas minőségű magyar fűszerpaprika is. A tavalyi párizsi SIAL egyik slágerterméke, a magyar gyártású halchips is megtalálható a termékek között, de az egészséges készételek iránt is fokozott figyelem mutatkozik a nemzetközi üzletláncok részéről.

A magyar élelmiszerexport fejlődése szempontjából az egyik legfontosabb esemény az ANUGA, ahol koncentráltan vannak jelen a beszerzők, gyakorlatilag a világ minden országából. A professzionális kiállításokon való magyar részvétel megszervezése továbbra is kiemelkedő szerepet tölt be az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési tevékenységében, így a Hungarian Food Business Programban is – emelte ki a kiállításon résztvevő Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese.

A Hungarian Food Business Program (HFBP) az ANUGA alatt is aktív szerepet vállal a kapcsolatépítés elősegítésében. A vásár ideje alatt folyamatosan regisztrálják a magyar termékek iránt érdeklődő külföldi beszerzőket a Hungarian Food Business Catalogue nevű online rendszerbe. Az adatbázis jelenleg több mint 280 magyar gyártót, 2600 terméket és 627 külföldi beszerző céget tartalmaz.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-11-06 12:25:00
A megyei jogú városokban is hasonló mértékben drágultak az ingatlanok, mint Budapesten, de vidéken még így is jóval olcsóbban lehet lakást vásárolni, mint a fővárosban. Az Otthon Centrum friss adatai szerint a vidéki nagyvárosokban is a panellakások drágultak a leginkább: az egy évvel ezelőttinél majdnem harmadával kerül többe egy négyzetméter. A vidéki városok közül Debrecen a legdrágább.

  Rovathírek: HIPA

Szolnoki gyárának kapacitásbővítése és a Gyármentő Program támogatásával egy biomassza-erőmű megépítése mellett döntött a Drenik. A 10 éve Magyarországon működő szerb higiéniai alappapír és késztermék gyártó vállalat befektetései megközelítik a 110 millió eurós összértéket, amellyel 55 új munkahely jön létre.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS