
Az eseményen 110 ország 8000 kiállítója kínálja termékeit és szolgáltatásait mintegy 140 ezer szakmai látogatónak október 4–8 között.
Az ANUGA (Allgemeine Nahrungs- und Genussmittel-Ausstellung, „általános étel- és élvezeticikk-kiállítás”) kiváló lehetőséget teremt üzleti kapcsolatok építésére, új piacok elérésére és a nemzetközi láthatóság növelésére – olvasható az Agrármarketing Centrum közleményében. A kétévente megrendezett esemény a világ legnagyobb ilyen jellegű seregszemléje, amelyen idén 110 ország 8000 kiállítója kínálja termékeit és szolgáltatásait mintegy 140 ezer szakmai látogatónak.
A magyar kiállítók változatos és magas minőségű termékekkel készültek a bemutatkozásra. Az Agrármarketing Centrum három közösségi standot üzemeltet a kiállításon – egyet-egyet az organikus, az általános élelmiszer és a hús- és ital szekcióban –, ahol összesen 34 cég termékeiből válogathatnak a külföldi beszerzők. Nagy népszerűségnek örvendenek a teljesen gluténmentes zabkészítmények, többek között a granolák, a müzlik és a zabsör is. Szintén nagy érdeklődés mutatkozik az olyan kényelmi termékek iránt, mint a szuvidált húsok, de számos érdeklődőt vonz a libamáj, a különleges magolajok, a különböző superfoodok, mézek, szörpök és a magas minőségű magyar fűszerpaprika is. A tavalyi párizsi SIAL egyik slágerterméke, a magyar gyártású halchips is megtalálható a termékek között, de az egészséges készételek iránt is fokozott figyelem mutatkozik a nemzetközi üzletláncok részéről.
A magyar élelmiszerexport fejlődése szempontjából az egyik legfontosabb esemény az ANUGA, ahol koncentráltan vannak jelen a beszerzők, gyakorlatilag a világ minden országából. A professzionális kiállításokon való magyar részvétel megszervezése továbbra is kiemelkedő szerepet tölt be az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési tevékenységében, így a Hungarian Food Business Programban is – emelte ki a kiállításon résztvevő Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese.
A Hungarian Food Business Program (HFBP) az ANUGA alatt is aktív szerepet vállal a kapcsolatépítés elősegítésében. A vásár ideje alatt folyamatosan regisztrálják a magyar termékek iránt érdeklődő külföldi beszerzőket a Hungarian Food Business Catalogue nevű online rendszerbe. Az adatbázis jelenleg több mint 280 magyar gyártót, 2600 terméket és 627 külföldi beszerző céget tartalmaz.
Szolnoki gyárának kapacitásbővítése és a Gyármentő Program támogatásával egy biomassza-erőmű megépítése mellett döntött a Drenik. A 10 éve Magyarországon működő szerb higiéniai alappapír és késztermék gyártó vállalat befektetései megközelítik a 110 millió eurós összértéket, amellyel 55 új munkahely jön létre.
Az Országos Atomenergia Hivatal kiadta az 5. blokki nukleáris sziget három épületének építési, valamint a talajszilárdítás részhasználatbavételi engedélyeit.