Amerika után Európában is hódít a vezető magyar big data cég

2020. 02. 12., 13:45

Közel 25 százalékos árbevétel növekedést ért el tavaly a budapesti székhelyű Starschema Kft., amely ezzel megközelítette a 4 milliárd forintos éves bevételi határt. A főként Fortune 500-as nagyvállalatoktól érkező megrendelések mellett ez az eredmény nagyrészt a cég új európai projektjeinek köszönhető.

Magyarország legnagyobb üzleti intelligencia és big data szolgáltatója ezzel tavaly is tartani tudta azt a 20-30 százalékos növekedési ütemet, amely árbevételének alakulását jellemezte az elmúlt években. A Starschema megrendeléseinek túlnyomó része a tengerentúlról, főként Fortune 500-as nagyvállalatoktól érkezik. A cég állandó ügyfelei között olyanok szerepelnek, mint a Facebook vagy a Disney, de a listán található a világ vezető streaming szolgáltatója, a Netflix is.

Az USA-beli terjeszkedés támogatása érdekében a Starschema 2018 óta saját irodát üzemeltet Washingtonban. A főként amerikai alkalmazottakból álló csapat elsődleges feladatát a lokális marketing és értékesítési tevékenység ellátása képezi, a fejlesztőmunka továbbra is Magyarországon zajlik. Az washingtoni iroda által leszerződött megrendelések volumene tavaly nyár óta emelkedik meredeken, a legnagyobb fogások között a Sony Music nevét érdemes kiemelni.

Bár a cég amerikai ügyfelektől befolyó bevétele az előző évben is nőtt, a tengerentúli megrendelések aránya a korábbi 70-ről 60 százalékra csökkent. Ennek oka az, hogy a Starschema 2019-ben több jelentős európai projektet is sikerrel zárt, így a kontinensről származó árbevételének hányada a teljes volument nézve 5-ről 15 százalékra emelkedett. Példaként az ENSZ világélelmezési szervezete, a római székhelyű World Food Programme-mal több éve zajló, közös munkát lehet említeni.

Csillag Péter, a Starschema alapító-tulajdonosa szerint a tavalyi üzleti eredmények egy közelgő stratégiaváltást vetítenek elő.

„2020-ban tovább folytatjuk tervezett növekedési programunkat, amiben azonban az eddigiekhez képest lesz némi hangsúlyeltolódás. Az egyik fő pillért változatlanul a tengerentúli tevékenységünk képezi, de az év második felétől az Európai Unió területén is intenzív terjeszkedésbe kezdünk. Ennek érdekében az eddigi opportunista, egy-egy ügyfélre fókuszáló piacszerző stratégiáról a komplett régiókat, piaci szegmenseket célzó, tudatosabb üzletfejlesztésre váltunk át” – foglalta össze a terveket Csillag Péter.

Földi Tamás, a Starschema másik alapítója-tulajdonosa,a cég műszaki igazgatójaúgy véli, kilátásaikat javítja, hogy továbbra is töretlen a globális digitalizációs trend, és erősödik az igény az üzleti folyamatok során keletkező adatok elemzésére, hasznosítására.

„A nagyvállalatok egyre nagyobb arányban helyezik át folyamataikat digitális platformokra és egyre több adatot generálnak, így a Starschema által nyújtott adatelemzési szolgáltatások és technológiák piaca is dinamikusan bővül. Az elmúlt évek egyik legfontosabb eredménye számunkra az, hogy nagyot léptünk előre az ügyfél és megrendelés állományunk differenciálása terén. Ez azt jelenti, hogy cégünk mind földrajzi, mind iparági bontásban egyre több szegmensben tud megjelenni szolgáltatásaival és technológiai megoldásaival”– értékelt Földi Tamás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 08. 10., 11:53
Elindult a megújult Széchenyi Kártya MAX program, a konkrét hitelkérelmek benyújtására is megnyílt a lehetőség. A hiteleket a köztartozásmentes, legalább egy teljes lezárt éves működési múlttal rendelkező kis- és középvállalkozások igényelhetik – hívja fel a figyelmet az RSM Hungary.
2022-08-13 17:13:00
Borúsabban látják a nyugdíjaskori helyzetüket a magyarok – derül ki a K&H negyedévente rendszeresen megjelenő biztos jövő reprezentatív felméréséből, amely az idei második negyedévben többek között azt vizsgálta, hogy milyen nyugdíjkorhatárra számítanak a jövő nyugdíjasai.
2022-08-13 09:45:00
Egy müncheni söröző vendégei napraforgóolajjal is fizethetnek a „folyékony kenyérért”, így nem kerül veszélybe a betevő rántott szelet sem.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS