A Z generáció utazás alatt is szívesen dolgozik

2023. 02. 07., 20:41

A Z generáció tagjai dolgoznak a legrugalmasabban, 61 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy az utazás alatti munkavégzésnek pozitív hatása van a mentális egészségükre és a munkájukra is.

A magyarok mintegy 8 százaléka dolgozik távmunkában, tízből hárman pedig hibrid rendszerben (részben otthonról). Míg a nemek tekintetében nincsen szignifikáns eltérés, addig korosztályok és iskolai végzettség alapján már megfigyelhetőek különbségek. A Kiwi.com kutatása alapján minél fiatalabb valaki, annál inkább jellemző rá az otthoni munkavégzés is.

A friss reprezentatív kutatás alapján részben vagy csak home office-ból dolgozik a Z generáció 42, az Y generáció 38, az X generáció 34 százaléka. Az érettségizettek közül minden harmadik, míg a diplomások közül minden második dolgozik otthonról.

A csak vagy részben otthonról dolgozók aránya némiképp emelkedni fog, hiszen akik eddig mindig bejártak, azok 6 százaléka mondta, hogy átválthat távmunkára vagy hibrid munkavégzésre a közeljövőben.

A home office lehetősége az utazási szokásainkat is kezdi átírni

„A már home office-ban is dolgozó magyarok 35 százaléka vallja, hogy az otthoni munkavégzés új távlatokat nyitott az utazásai terén, míg a home office-ra a közeljövőben váltók 45 százaléka tervez többet utazni a szabadabb munkavégzés lehetősége által” – osztotta meg a kutatás kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.

Így változtak meg a távmunkában vagy home office-ban is dolgozók utazási szokásai:

- Minden 5. többet utazik hétvégente azért, mert megspórolhatja a hazajutás idejét, és azonnal útra kelhet, amint abbahagyja a munkát.

- Minden 10. választ hosszabb utazást, amikor bizonyos napokon nyaral, másokon pedig távmunkában dolgozik.

- 8 százalék szabadságot sem vesz ki, és úgy utazik külföldre: napközben dolgozik, délután és hétvégén pedig felfedezi a környéket.

- 3 százalék rendszeresen dolgozik különböző országokból.

A stresszoldó, inspiráló utazás jót tehet a munkavégzésnek is

A magyarok 56 százaléka gondolja úgy, hogy az utazás alatti munkavégzés pozitív hatással lenne a mentális egészségére és a munkára is. 35 százalék szerint új helyek felfedezése segít oldani a stresszt és boldogabbá is tesz, ami pozitívan hat a munkára is. 22 százalék új ötleteket, ihletet vár az utazástól. 38 százalék nem tud egyszerre az utazásra és a munkára koncentrálni. A magyarok 6 százaléka pedig bevallja, hogy nem tud ellazulni és abbahagyni a munkát, ha a laptopja a közelében van.

Nemek és iskolai végzettség szerint nincsen szignifikáns eltérés, de generációk tekintetében mutatkoznak különbségek. Leginkább (61 százalék) a fiatal felnőttek, azaz a Z generációsok azok, akik az utazás alatti munkavégzést pozitívan kapcsolják össze a munkateljesítményükkel, de az Y generáció tagjai körében is jóval gyakoribb ez a vélemény (58 százalék). Az X generációs munkavállalóknál már éppen csak átbillen a mérleg nyelve (51 százalék), körükben a legnagyobb azok aránya, akik nem tudnak egyszerre a munkára és az utazásra is koncentrálni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 20., 16:40
Nem jellemezte magas cégfluktuáció a faipari szektort 2022-ben, alapvetően stagnált az itt működő cégek száma. Az egyéni vállalkozók köre tavaly közel 100 fővel tovább csökkent. A jövő rövidtávon várhatóan nem hoz jelentős kiugrást, 2023-ban csökkenő cégszámmal érdemes számolni – írja elemzésében az Opten.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-21 15:13:00
A magyar rendszerváltást követő privatizációs tranzakciókba csöppenő hazai ügyvédeknek a 90-es évek közepén még újdonság volt, ma azonban már csak egyszerű technikai feladat egy cégfelvásárlást célzó tranzakció előtt az eladásra kínált társaság vagy üzletág (együtt: a céltársaság) „átvilágítása”. Ezt az amerikai jogi zsargonban a latinból kölcsönzött „due diligence”-nek nevezik, amely szószerint „kellő gondosságként” fordítható magyarra, de a fúziós ügyekre szakosodott magyar ügyvédek is inkább a latin megnevezést használják. A legfontosabb tudnivalókat dr. Papp Álmos, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners versenyjogi csoportjának vezetője foglalja össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.
2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  Rovathírek: GUSTO

Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS