A Z generáció utazás alatt is szívesen dolgozik

2023. 02. 07., 20:41

A Z generáció tagjai dolgoznak a legrugalmasabban, 61 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy az utazás alatti munkavégzésnek pozitív hatása van a mentális egészségükre és a munkájukra is.

A magyarok mintegy 8 százaléka dolgozik távmunkában, tízből hárman pedig hibrid rendszerben (részben otthonról). Míg a nemek tekintetében nincsen szignifikáns eltérés, addig korosztályok és iskolai végzettség alapján már megfigyelhetőek különbségek. A Kiwi.com kutatása alapján minél fiatalabb valaki, annál inkább jellemző rá az otthoni munkavégzés is.

A friss reprezentatív kutatás alapján részben vagy csak home office-ból dolgozik a Z generáció 42, az Y generáció 38, az X generáció 34 százaléka. Az érettségizettek közül minden harmadik, míg a diplomások közül minden második dolgozik otthonról.

A csak vagy részben otthonról dolgozók aránya némiképp emelkedni fog, hiszen akik eddig mindig bejártak, azok 6 százaléka mondta, hogy átválthat távmunkára vagy hibrid munkavégzésre a közeljövőben.

A home office lehetősége az utazási szokásainkat is kezdi átírni

„A már home office-ban is dolgozó magyarok 35 százaléka vallja, hogy az otthoni munkavégzés új távlatokat nyitott az utazásai terén, míg a home office-ra a közeljövőben váltók 45 százaléka tervez többet utazni a szabadabb munkavégzés lehetősége által” – osztotta meg a kutatás kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.

Így változtak meg a távmunkában vagy home office-ban is dolgozók utazási szokásai:

- Minden 5. többet utazik hétvégente azért, mert megspórolhatja a hazajutás idejét, és azonnal útra kelhet, amint abbahagyja a munkát.

- Minden 10. választ hosszabb utazást, amikor bizonyos napokon nyaral, másokon pedig távmunkában dolgozik.

- 8 százalék szabadságot sem vesz ki, és úgy utazik külföldre: napközben dolgozik, délután és hétvégén pedig felfedezi a környéket.

- 3 százalék rendszeresen dolgozik különböző országokból.

A stresszoldó, inspiráló utazás jót tehet a munkavégzésnek is

A magyarok 56 százaléka gondolja úgy, hogy az utazás alatti munkavégzés pozitív hatással lenne a mentális egészségére és a munkára is. 35 százalék szerint új helyek felfedezése segít oldani a stresszt és boldogabbá is tesz, ami pozitívan hat a munkára is. 22 százalék új ötleteket, ihletet vár az utazástól. 38 százalék nem tud egyszerre az utazásra és a munkára koncentrálni. A magyarok 6 százaléka pedig bevallja, hogy nem tud ellazulni és abbahagyni a munkát, ha a laptopja a közelében van.

Nemek és iskolai végzettség szerint nincsen szignifikáns eltérés, de generációk tekintetében mutatkoznak különbségek. Leginkább (61 százalék) a fiatal felnőttek, azaz a Z generációsok azok, akik az utazás alatti munkavégzést pozitívan kapcsolják össze a munkateljesítményükkel, de az Y generáció tagjai körében is jóval gyakoribb ez a vélemény (58 százalék). Az X generációs munkavállalóknál már éppen csak átbillen a mérleg nyelve (51 százalék), körükben a legnagyobb azok aránya, akik nem tudnak egyszerre a munkára és az utazásra is koncentrálni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-25 16:44:25
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS