A SPAR szívügyének tekinti a társadalmi felelősségvállalást

2019. 03. 13., 14:45

A SPAR Magyarország 2018-ban 134 millió forintot fordított társadalmi felelősségvállalási tevékenységekre. Fontos szociális, egészségügyi, sport-, kulturális és oktatási ügyekben nyújtott segítséget, és többféle jótékonysági kezdeményezés mögé állt támogatóként.

„A SPAR családi vállalkozásként mélyen átérzi a közösségek szolgálatának fontosságát, számtalan fontos, hasznos és jótékony kezdeményezés támogatója, köszönhetően vásárlóinak is. A SPAR tavaly közel 134 millió forintot fordított a társadalmi felelősségvállalás keretében zajló tevékenységekre” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

Széles körű összefogás a rászorulókért

A SPAR a magyarországi piacra lépése óta összefogásra buzdít a nélkülözésben élő embertársaink megsegítéséért. A vállalat több mint húsz éve nyújt számukra támogatást stratégiai partnerén, a Magyar Máltai Szeretetszolgálaton keresztül. A cégcsoport a vásárlóit is igyekszik bevonni az olyan programokba, ahol ők is sokat tehetnek a rászorulókért.

Tavaly a közös, hagyományos Adni Öröm! akció keretében 284 tonna tartós élelmiszert adományoztak a vásárlók, amelyből több mint 30 ezer élelmiszercsomagot tudott összeállítani a szeretetszolgálat. Annak érdekében, hogy a nehéz sorsú emberek számára leginkább szükséges és megfelelő élelmiszerek kerüljenek az önkéntesekhez, a gyűjtés szervezői összeállították az Ország Bevásárlólistáját.

A listát a vásárlók többek között számos köztéri reklámhordozón megtalálhatták. Az Ország Bevásárlólistáját a Batthyány téri SPAR szupermarketben állították fel. Az adománygyűjtés időszaka alatt több százan vették igénybe a lista nyújtotta útmutatást, valamint osztották meg a közösségi médiában a felhívást.

Az Adni Öröm! akcióval a szervezők arra is felhívták a vásárlók figyelmet, hogy nemcsak karácsonykor, hanem az év minden napján lehetőségük nyílik a SPAR és INTERSPAR áruházak pénztárainál megvásárolható Máltai Adománykártyák segítségével a legszegényebb családokban felnövekvő gyermekeket támogatni. Tavaly 13,7 millió forintért vásároltak támogatókártyákat, az összeget a szeretetszolgálat kapta meg. Az üzletekben megvásárolt szalagfüles táskák után további 6,5 millió forintot utalt át a SPAR a jótékonysági segítőszervezetnek.

A partnerség legújabb eleme az a 2017-ben indult akció, amely során az ország több mint 300 kistelepülésére viszik el a játék örömét a Magyar Máltai Szeretetszolgálat mozgó játszóterei. A két szervezet kezdeményezésével a SPAR Budapest Maraton® futófesztiválon is találkozhattak a résztvevők. A rendezvényen a SPAR saját standja teljes bevételét a játszótérprogramra ajánlotta fel, mely összeggel együtt a vállalat által a szolgálatnak nyújtott éves támogatása meghaladja a 25 millió forintot.

A gyermekek mosolyáért

A Gyermekétkeztetési Alapítvány 25 éve segít a szegénységben élő vagy alultáplált gyermekeknek ételhez jutni, a SPAR Magyarországgal hat éve működik együtt és gyűjt erre a nemes célra pénzadományt közel 300 áruházban. A szervezet azoknak a keveset vagy egysíkúan táplálkozó gyermekeknek nyújt támogatást, akiknek étrendjéből hiányoznak a fejlődésükhöz szükséges tápanyagok, nem jutnak kellő mennyiségű húshoz, zöldséghez, gyümölcshöz.

Az alapítvány és az áruházlánc évente közel 10.000 gyermeket segít programjain keresztül. Az élelmiszer-támogatáson kívül gyógyszerrel, ingyen szemüveggel és kulturális programokkal is patronálják őket.

Pályázat civil szervezeteknek

A SPAR a pályázati rendszerén keresztül csaknem 5,3 millió forintot osztott szét több mint 70 kisebb alapítvány és egyesület között, ezzel támogatva a helyi kezdeményezéseket és a jótékony célokat számos területen, az oktatástól kezdve a művészeten át az egészségügyig. A programról bővebben az áruházlánc vállalati felelősségvállalási oldalán lehet olvasni.

Együtt könnyebb legyőzni a betegséget

A Tegyünk a Leukémiás Gyermekekért Alapítvány képviselői évek óta gyűjtenek adományokat a SPAR és INTERSPAR üzletekben. A vásárlók támogatását az aktivisták lufiból hajtogatott figurákkal köszönik meg. A szervezők tavaly 31 üzletbe jutottak el több mint 100 alkalommal. Ezek a megjelenések nagymértékben segítik munkájukat, nemcsak a befolyt adományok miatt, hanem a kapcsolattartás és elérés tekintetében is.

Az adományokat vérképzőszervi betegek részére juttatják el közvetlenül. A családoknak segítő kezet nyújtanak a diagnosztizálás idején, az akut kezelések időszakában, de ha szükséges, számíthatnak rájuk a rehabilitáció idején is. Elsődleges céljuk az otthoni megfelelő higiénés körülmények kialakítása a családoknál, hogy a beteg a kórházból való hazaérkezés után lehetőség szerint ne kapjon el semmilyen fertőzést.

Megváltozott munkaképességű és fogyatékkal élő emberek támogatása

A SPAR kiemelt figyelmet fordít a megváltozott munkaképességű kollégák beilleszkedésére és a hosszú távú foglalkoztatásukra. A cég esélyegyenlőségi referenst alkalmaz, valamint érzékenyítő tréningeket is tart a munkatársaknak. Ezeken kívül folyamatosan keresi azokat a támogatási formákat, amelyekkel elősegítheti a fogyatékkal élők esélyegyenlőségének megteremtését.

Ezért a SPAR két éve hivatalosan is együttműködik a tótvázsonyi Janka Tanyával, amely egy autista fiatalokkal foglalkozó nonprofit szervezet. A Janka Tanya célja olyan napközi foglalkozás megvalósítása, amely lehetővé teszi a sikerélmény megélését és hozzájárul ahhoz, hogy az autista kollégák részt vehessenek a társadalom életében. A veszprémi INTERSPAR munkatársai heti két alkalommal fogadják a fiatalokat, akik fejlesztő pedagógusaik mentorálásával különböző feladatokat látnak el az áruházban.

A kezdeményezés közösségformáló ereje mellett lehetőséget biztosít arra, hogy a fiatalokat közelebb hozza a munka világához. Tavaly laptopokkal is támogatta őket a vállalat, valamint az általuk készített díszek, használati tárgyak megvásárolhatók voltak a cég központjában rendezett karácsonyi vásáron a Magyar Máltai Szeretetszolgálat pátyi kerámiaműhelyében dolgozó, fogyatékossággal élők alkotásai mellett. A Szerencsejáték Zrt. részére tíz éve biztosít árusítóhelyeket a vállalat: 107 SPAR és INTERSPAR üzletben értékesítenek sorsjegyeket megváltozott munkaképességű emberek.

27. Budapest Borfesztivál

A SPAR a gasztronómiai értékek területén is megtalálta a módját a társadalmi felelősségvállalásnak: jó ideje főtámogatója a Budapest Borfesztiválnak, amit 2018-ban 27. alkalommal rendeztek meg a Budai Várban. Az eseményen nemcsak a hazai borok népszerűsítése a cél, hanem a segítségnyújtás is, a fesztivál hagyományos záróeseménye a jótékonysági borárverés, amelynek során a különlegességeket, sokszor a kereskedelmi forgalomban nem kapható ritkaságokat ajánlanak fel a fesztiválon kiállító borászok, pincészetek.

Az árverésen befolyt összeget minden évben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat egy meghatározott programjának támogatására fordítja. A borárverés támogatásának köszönhetően jutott ingyen szemüveghez csaknem félezer rászoruló és munkához több mozgáskorlátozott és fogyatékkal élő ember a szervezet különböző üzemeiben, illetve száznál is több nélkülöző család gyermeke folytathatta zenei tanulmányait a Máltai Szimfónia programban.

A tömegsport és az utánpótlás támogatása

A cég büszke arra, hogy főtámogatója lehet Magyarország legnagyobb szabadidős rendezvényének. A SPAR Budapest Maraton® Fesztivál minden évben több tízezer ember részvételével hirdeti a sportos életmódot. A futófesztivál egyrészt a sportolás szerelmeseinek biztosít lehetőséget, hogy próbára tegyék erejüket, de emellett kiemelt célja, hogy minél több emberrel megszerettesse a mozgást, valamint felhívja a figyelmet az egészséges életmód fontosságára.

A SPAR standja mellett a Máltai sátor is helyett kapott, így a szeretetszolgálat – valamint számos egyéb kiállító, civil szervezet és alapítvány – munkájával is megismerkedhettek a szurkolók és a sportolók. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a vállalat a rendezvényen hagyományosan mesekönyveket is gyűjtött a gyerekeknek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 03., 23:03
Közzétették az ESG törvény újabb módosításának tervezetét, amely jelentős egyszerűsítéseket ígér a vállalkozások számára a fenntarthatósági célú átvilágítási kötelezettségek teljesítésének területén. A változások – a módosító törvény elfogadása esetén – a kihirdetés után 30 nappal lépnének hatályba, míg a módosult bírságolási rendelkezések csak 2026-tól válnának alkalmazhatóvá. A javaslat által bevezetni kívánt legfőbb változtatásokról a DLA Piper Hungary készített összefoglalót.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS