A Romani Design nem vett részt a Black Friday akcióban, mint írták: kiállnak az etikus vásárlás mellett. Azt szeretnék, ha minél kevesebben vásárolnának Magyarországon fast fashion márkáktól.
Instagram-oldalán protestált a Romani Design a Black Friday ellen. A magyar divatcég azért nem vett részt az akcióban, mert az etikus vásárlás híve.
Varga Erika divattervező szerint a fast fashion márkáktól vásárolva a megfizethetőségért hatalmas árat kell fizetnünk. „Ezek a márkák a világ szegényebb részein készíttetik el áruikat, ahol gyáraikban elsősorban nők dolgoznak embertelen körülmények között és megalázóan alacsony fizetésért. A termékek hosszú utat tesznek meg készítésük helyétől, hatalmas terhelést okozva környezetünknek” – jegyzik meg.
Szerintünk jobb befektetés ha ritkábban is, de minőségi termékeket beszerezni helyben, amelyek olyan cégeknél készülnek, ahol megbecsülik a dolgozókat, figyelnek az újrahasznosításra és fenntarthatóságra és tesznek azért, hogy egy befogadóbb társadalomban éljünk.
Leszögezik: „Ezen elvek mentén hoztuk létre a Romanit, ahol hátrányos helyzetű roma és nem-roma embereket foglalkoztatunk, tehetséges gyerekeket mentorálunk és termékeinket úgy készítjük, hogy magas minőséget képviseljenek és közvetítsék a roma kulturális értékeinket.”
Az idei fő újdonság, hogy külön díjazzák a bisztró és a büfé kategóriát, így különlegesebb alapanyagokból, komolyabb konyhatechnológiával készített ételekkel is lehet indulni, mivel ebben a kategóriában is egyre erősebb a balatoni kínálat.
Már olvasható a Paks II. Zrt. társasági magazinjának júniusi száma online és nyomtatott formában is.