A nehézségek ellenére is közel 9 százalékkal nőhet idén a globális reklámpiac

A nehézségek ellenére is közel 9 százalékkal nőhet idén a globális reklámpiac
2022. 07. 13., 20:23

A dentsu International által közzétett legfrissebb, a világ közel 60 országára kiterjedő előrejelzés szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan meghaladja a 738 milliárd dollárt, ami 8,7 százalékos növekedést jelent az előző évi 679 milliárd dollárral szemben. Tovább nő a digitális reklámok részaránya, amely ebben az évben már elérheti az 55,5 százalékos szintet.

A dentsu évi két alkalommal teszi közé reklámköltési elemzését, a ma kiadott előrejelzés már számol néhány olyan, az év elején még kevésbé meghatározó tényezővel, mint az ukrajnai háború miatt megnövekedett geopolitikai feszültség, vagy az inflációs nyomásnak a háztartási költéseket is erősen befolyásoló erősödése.

„Az idei évben ráadásul a hatalmas reklámköltéseket generáló labdarúgó-világbajnokság szokatlan módon időben egybeesik a karácsony előtti kiskereskedelmi főszezonnal – mutat rá Turóczi András, a dentsu Media Hungary vezetője. – A számos újabb bizonytalansági tényező ellenére az év elején közzétett 9,1 százalékos globális növekedési előrejelzésünket mindössze 0,4 százalékponttal kellett csökkentenünk, vagyis továbbra is erőteljes reklámpiaci növekedésre számítunk idén. A hazai reklámpiac kilátásai az idei évre ennél árnyalatnyival borúsabbak a második félév várható gazdasági folyamatai miatt.”

A reklámköltések több mint négyötödét 2022-ben is a digitális és a televíziós reklámokra költik majd a hirdetők a vizsgált piacokon. A növekedés motorja egyértelműen a digitális reklámok szegmense, ahol az előrejelzés 14,2 százalékos növekedéssel számol, ezzel a digitális hirdetésekre fordított 409,9 milliárd dollár teszi majd ki a teljes reklámpiac 55,5 százalékát (tavaly ez az arány még 52,8 százalék volt). A digitális költések fő hajtóereje továbbra is a Video, a Paid Social, a Search és a Programmatic.

A televíziós piacon 3,6 százalékkal, 192,8 milliárd dollárra nőhetnek idén a reklámköltések, ami elsősorban a kiemelt sporteseménnyel is megtámogatott negyedik negyedév megemelkedő költéseinek lesz köszönhető. A területen belül a lineáris televíziós piacán csupán két százaléknyi lesz a bővülés, szemben a Connected TV-k 22,3 százalékos, illetve a Video-on Demand szolgáltatások körében előre jelzett 16 százalékos növekedéssel.

A közösségi létet korlátozó intézkedések eltörlése nyomán idén mind a köztéri hirdetésekbe (+11,5 százalék) mind a mozihirdetésekbe (+19,6 százalék) jelentősen több pénz áramlik, mint tavaly, és az irodai működés vártnál gyorsabb mértékű visszatérésével a rádióhirdetések területén is év közben 5 százalékra kellett korrigálni az év elején várt 2 százalékos növekedési mértéket. A napilapok (-4,1 százalék) és magazinok (-2,7 százalék) reklámpiacán ugyanakkor elkerülhetetlenül folytatódik a lejtmenet.

Iparági bontásban valamennyi terület növekvő reklámköltést valósít meg idén. A legnagyobb mértékben a technológiai (+11,3 százalék) és a kiskereskedelmi (+11,0 százalék) szektor reklámkiadásai növekednek. Az előbbi oka a hibrid munkavégzés és a digitális eszközök további térnyerése, míg a kiskereskedelem esetében az e-kereskedelem jelentős növekedése, új piaci szereplők belépése és feltörekvő kereskedési platformok bevezetése mozgatja a reklámpiacot.

A következő évekre vonatkozó globális kilátások összességében szintén kedvezőek: a dentsu frissített előrejelzése 2023-ra 5,4 százalékos míg 2024-re 5,1 százalékos növekedési ütemet vár a reklámpiacon - ez a növekedési ütem nagyjából a pandémia előtti években tapasztalt mértékkel egyezik meg. A digitális média egyre inkább domináns szegmense lesz a reklámpiacnak, költési részaránya 2024-re már a 60 százalékos szintet közelíti majd.

„A hazai reklámipar kilátásai optimista esetben nem maradnak el a globális növekedéstől, bár az iparágat közvetlenül érintő csapások (erős gazdasági lassulás, újabb vállalati különadók, növekvő termékadó) tényleges hatása ennél rosszabb forgatókönyvet is hozhat magával” – tette hozzá Turóczi András.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-09-30 19:22:00
A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség éves közgyűlésén az OAH vezetői megbeszéléseket folytattak az amerikai, az argentin, a bolgár, a finn, a horvát, a lengyel, a marokkói, a román, a szerb és a török hatóság képviselőivel.
2022-09-30 15:22:20
Megnövekedett az érdeklődés a tatabányai központú Komárom-Esztergom megyében található ingatlanok iránt. A legkeresettebb ingatlantípus a családiház, amelyre a vásárlók közel 10 millióval többet költenek átlagosan, mint két évvel ezelőtt.
2022-09-30 14:22:05
Újabb, 10 hektárnál kisebb földterületeket hirdetett meg értékesítésre a Nemzeti Földügyi Központ. A szántókra, rétekre és legelőkre a korábbi eljárásokhoz hasonlóan, a jogszabályban foglalt feltételeket figyelembe véve lehet elektronikusan vételi ajánlatot tenni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

A mintegy 300 háztartás részvételével lezajlott mérés eredményei szerint fejenként 25,2 kg élelmiszert dobunk feleslegesen a szemétbe évente, a leggyakrabban elpazarolt élelmiszerek toplistáját pedig továbbra is az ételmaradékok vezetik.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség éves közgyűlésén az OAH vezetői megbeszéléseket folytattak az amerikai, az argentin, a bolgár, a finn, a horvát, a lengyel, a marokkói, a román, a szerb és a török hatóság képviselőivel.