A követeléskezelők csaknem 320 milliárdnyi követelésállományt vásároltak meg tavaly

2021. 10. 29., 16:00

Csaknem 320 milliárd forint értékű követelésállományt vásárolt meg 2020-ban a Magyar Követeléskezelők és Üzleti Információt Szolgáltatók Szövetségének 41 tagja – tájékoztatta a MAKISZ pénteken az MTI-t.

A megvásárolt állományból 72 milliárd forintnyi az ingatlannal vagy más vagyontárggyal fedezett, pénzügyi intézménytől vásárolt követelés. A banki fedezetlen termék – jellemzően személyi kölcsön, vagy hitelkártya tartozás – 133,2 milliárd forintot tett ki az állományból. A nem pénzügyi intézményektől, azaz közműszolgáltatóktól, telekommunikációs társaságoktól 111,9 milliárd forintnyi lejárt állományt vásároltak meg.

Bódizs Kornél, a MAKISZ elnöke a közlemény szerint elmondta, hogy 116 ezer esetben sikerült megállapodniuk az ügyfelekkel fizetési kedvezmény nyújtásáról. A szervezet tagjai a jövőben is az ügyfél anyagi teljesítőképességét figyelembe véve, mindig megállapodásra törekednek, ami a részletfizetés kedvezménye mellett összegszerű, a tartozás egy részének elengedését magában foglaló kedvezményeket is takarhat.

A szervezet szerint a moratórium novemberi, részleges megszűnésével várhatóan megnő a nehéz helyzetbe kerülő ügyfelek száma. Az MNB adatai szerint jelenleg, a lakossági hitelek mindössze 3 százalékánál van 90 napon túli késedelem – idézték fel utalva arra, hogy a moratórium miatt ez az adat megtévesztő.

A pénzügyi piac kilátásait negatívan befolyásolja, hogy a tavaly márciusban bevezetett hiteltörlesztési moratórium együtt jár a felmondási moratóriummal – húzta alá az elnök. A moratórium egy időre azokat is megmentette, akik a veszélyhelyzettől függetlenül is mulasztásban voltak, vagy mulasztásban lettek volna a törlesztőrészletekkel.

Tavaly decemberben a jogosultak több mint 50 százaléka élt a moratórium lehetőségével, ami a szervezet megítélése szerint lényegesen magasabb a ténylegesen rászorulók arányánál. A moratórium óvatos, több lépésben történő kivezetését a MAKISZ ugyanakkor helyes döntésnek gondolja.

A MAKISZ elnöke szerint a szakma által régóta szorgalmazott követeléskezelési törvényre égető szükség van. A szervezet az adósok elérését segítő, másrészt a piac átláthatóságát biztosító szabályokat szorgalmazza. Másfelől szükség van olyan szabályokra, amelyek elősegíthetik, hogy csak olyanok foglalkozhassanak a követelésekkel, akik alá vannak vetve az állami, felügyeleti ellenőrzésnek, akik igazolni tudják a szakmai, pénzügyi és fogyasztóvédelmi ismeretek meglétét. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS