A járvány alatt is magyar startup uralja a parazitaellenes termékek piacát

2020. 04. 21., 17:00

A karantén időszakában is jól teljesít az ultrahangos kullancsriasztókat gyártó magyar startup. Az idén már 52 országban forgalmazó hazai ProtectONE márka fennállása óta közel egymillió vegyszermentes bolha és kullancsriasztó terméket értékesített partnerein keresztül.

A kullancsszezon szinte napra pontosan akkor indult, amikor Európában és az USA-ban kialakult a koronavírus okozta járványügyi helyzet. Az enyhe tél miatt egyre nagyobb a kullancsállomány, ezáltal a paraziták okozta megbetegedések száma is növekszik.

A kijárási korlátozás vagy tilalom alatt álló országokban is engedélyezett a kutyasétáltatás, azonban a séták alatt az állatok és az emberek is könnyen összeszedhetik a városi zöldfelületeken is elterjedt kullancsokat. Ez is kedvezett a kullancsriasztókat forgalmazó magyar startupnak, melynek ultrahangos technológiával működő kullancs-, bolha- és poratkariasztó készülékei a kutyák, macskák és más háziállatok mellett az embereket is védik.

A parazitaellenes megoldások alkalmazása folyamatosan nő, hiszen csak az USA-ban 2004 és 2016 között megtriplázódott a bolha- és kullancscsípések száma: több mint 640.000 esetet jelentettek, amelyek közül 2016-ban 96,075 esetben megbetegedés is kialakult – áll a Centers for Disease Control and Prevention tanulmányában. A kullancsok és bolhák elleni termékekből 2016-ban 0.894 milliárd USA dollár bevétel származott.

A Transparency Market Research jelentése alapján pedig 4.8 százalékos növekedés várható 2024-re, azaz a piac az 1.34 milliárd USA dollár értékű forgalmat is elérheti. A szegmenst az 1970-es évek óta jelen lévő vegyszeres készítmények, mint a tabletták, permetek, vagy spot on-ok uralják, a legnagyobb szereplők között pedig a Bayer AG, a Merial vagy a Virbac is megtalálható.

A vegyszermentes készítmények az utóbbi 5-10 évben kezdtek megjelenni a piacon, amelyek közül a ProtectONE Tickless nevű termékei hatékonyságát több nemzetközi kutatás eredménye is alátámasztja. Nulláról indulva, befektetés nélkül, tíz év alatt Európa egyik első számú vegyszermentes készülék gyártói lettek. 2015 óta közel háromszorosára nőtt az éves bevételük: 2019-ben már több, mint 372 milliós forgalmuk volt. A ProtectONE termékeit 2015-ben még tizenhat, 2019-ben, pedig már ötvenkét országban árulták disztribútori együttműködésekkel.

„Ticks don’t care” – foglalja össze röviden Kiss Dániel, a ProtectONE tulajdonosa a koronavírus-járvány hatását az ultrahangos kullancsriasztók gyártása és forgalmazása kapcsán. „Februárban két héten keresztül nem érkeztek meg a szükséges anyagok Kínából – náluk akkor volt a járvány tetőpontja – de márciusban már visszaállt a pontos beszállítási ritmus, így folytatódik nálunk a gyártás és forgalmazás. A budapesti irodánk helyett egyelőre otthoni munkavégzésben folytatjuk a termékek forgalmazásával kapcsolatos feladatainkat, illetve online tartjuk a kapcsolatot forgalmazói partnereinkkel, de eddig minden zökkenőmentes.”

A parazitológia szakot végzett tulajdonos a kezdetektől a nemzetközi piacot célozta meg, amelynek köszönhetően már az USA-ban és Ázsiában is van leányvállalatuk – ProtectONE North America és Tickless Asia néven.

A leányvállalatok mellett a folyamatosan növekvő disztribútori együttműködések teszik lehetővé, hogy Németországtól, Kínán át New Yorkig elérhetőek legyenek készülékeik. Forgalmazó partnereikkel szoros kapcsolatot alakítottak ki: jogi tanácsadásban és a kommunikációban is segítik őket.

„A jelenlegi járványhelyzetben stabilan működünk, folytatjuk a tavalyi évben meghatározott célok elérését. Cégünket az innováció hajtja, ebben az időszakban még inkább ez a fejlődés záloga” – hangsúlyozta Kiss Dániel.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-28 20:10:00
„Akkor tudjuk felsővezetőként újra energizálni a munkatársakat, ha emberként is jelen vagyunk, és tudunk közösséget építeni magunk körül, egy olyan közösséget, ami megtartja, segíti, nem csak szakmailag, hanem lelkileg, mentálisan is a munkavállalókat. Újra kell tölteni a biztonság- és bizalomtankjaikat, mert csak feltöltődve lesznek lelkesíthetőek és ambiciózusak a változásra, a transzformációra” – írja Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS