A hazai startupoknak hosszú távon a külföldi piac a cél

2022. 09. 09., 14:17

A hazai startupok egyértelműen a külföldi piacok meghódítására törekszenek, ehhez pedig a forrásbevonás legtöbbször elengedhetetlen – derül ki a Start it @K&H inkubátor tapasztalataiból. A csapatok számára a legnagyobb kihívást a termékfejlesztés, a megfelelő munkatársak megtalálása és a fogyasztói terméktesztelés jelenti. A Start it @K&H, Magyarország legnagyobb nagyvállalati inkubátora szeptember 11-ig várja az új csapatok jelentkezését.

A startup világra jellemző, hogy a nehezebb, válságos időkben indulnak el a nagy és izgalmas ötleteik, amik aztán vállalkozássá fejlődhetnek. A mostani gazdasági környezet tehát elvileg kedvező a startupok születéséhez, kérdés azonban, hogy ezt ki tudják-e használni a hazai csapatok. „Tapasztalataink szerint a legnagyobb kihívást a konkrét, fizikai termék fejlesztése mellett most az jelenti, hogy megfelelő munkatársat találjanak. Emellett a termék fogyasztói tesztelésében és marketingben van leginkább szükségük külső segítségre” – mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője az eddigi 90 mentorált csapat fejlődése alapján.

A csapatok jellemzően először a hazai piacot hódítják meg, és ha már megvan a kellő tapasztalat, a termék- és az üzleti modell, jöhet a külföldi piacra lépés. Magyarország elhelyezkedése miatt ehhez kiváló háttérország, mégis kevés startup jut el a hazai vagy akár a nemzetközi sikerig. A megvalósításhoz ugyanis szükség van a megfelelő szakemberekre, akik a startupok igényeihez igazított segítséget tudnak nyújtani, és mint egy védőháló ott állnak mögöttük, amikor a pénzügyek tervezése, a befektetők megnyerése vagy a konkrét piacra lépés történik.

A Hungarian Startup Report 2021 jelentése szerint a startupok 72 százaléka tervez új piacok felé nyitni, legtöbben a közép-kelet-európai régiót szemelték ki, de van, aki az USA-ban képzeli el a jövőt. A külföldi piacok meghódításához jelentős forrásra van szükség, ami nem feltétlenül áll rendelkezésre. A Start it @K&H-ban fejlődő csapatok közül már 7, jelenleg is működő és sikeres együttes jutott el nemzetközi piacra.

„Kevés startup mondhatja el magáról, hogy forrásbevonás nélkül jutott el a nemzetközi sikerekig, de ma már több lehetőség közül is lehet választani. A Start it @K&H inkubátorban működő csapatok számára a kockázati tőkebefektetők bevonása a legvonzóbb opció, de az állami vagy uniós forrásokat, pályázatokat is jó lehetőségnek látják, míg a közösségi finanszírozási kampány indítása kevésbé jellemző rájuk” – mondta el a szakember.

A kockázati tőkebefektetők megnyeréséhez azonban messze nem elég a jó ötlet, komoly szakmai felkészültségre, üzleti tervre van szükség. A most jelentkező csapatoknak a Start it @K&H, Magyarország legnagyobb nagyvállalati inkubátora, többek között ebben is szakmai segítséget tud nyújtani.

Az inkubátorba szeptember 11-ig lehet jelentkezni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-17 16:40:53
A Deloitte 2024-es, immár 13. éve megjelenő Global Gen Z and Millennial kutatása világszerte 44 országban közel 23 ezer válaszadó bevonásával vizsgálta az Y és Z generációs munkavállalók munkához és munkahelyhez fűződő viszonyát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS