A generációk közti mobilhasználati különbségeket térképezte fel a Telenor

2022. 01. 13., 18:56

A Telenor reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a korosztályok között milyen különbségek vannak az egyes mobilkommunikációs eszközök használatában.

A Telenor országos reprezentatív kutatása szerint tízből négy magyar érzi úgy, hogy a mindennapokban kevesebb időt tud szánni a szeretteivel való kapcsolattartásra, mint szeretné.

Ez az arány a 40 alattiak körében magasabb (mintegy 45 százalék) a 40 felettiekhez képest (38 százalék), és a 60 év fölöttiek körében a legalacsonyabb (30 százalék). Összességében az is megállapítható, hogy a fiatalabbak intenzívebben kommunikálnak, mint az idősebbek. 

A Telenor kutatása szerint, ha személyes találkozásra nincs lehetőség, a megkérdezettek többsége a telefonhívást választja például a szöveges üzenettel vagy a videóhívással szemben, és a legtöbben (70 százalék) a mélyebb, tartalmas beszélgetésekre is ezt a formát választják inkább, amelyet a chat (53 százalék) és a videóhívás (31 százalék) követ.

A korosztályi különbségeket tekintve jól látszik, hogy az idősebbekhez képest a 40 év alattiak erre a célra sokkal gyakrabban használják a videóhívást (24 százalék vs. 18,4 százalék), illetve a chatet, szöveges üzenetváltást (11,1 százalék vs. 8,4 százalék). A generációk közti eltérés még hangsúlyosabb abban a helyzetben, amikor valaki csak röviden érdeklődik, hogy a másikkal minden rendben van-e: a 40 év alattiak ilyenkor sokkal nagyobb arányban (38,1 százalék vs. 30,1 százalék) írnak üzenetet vagy indítanak videóhívást (13,9 százalék vs. 6,6 százalék) az idősebbekhez képest.

A közel két éve tartó járványhelyzet a kommunikációs szokásokra is hatással volt. A Telenor kutatása szerint a magyarok a járvány előtti időszakhoz képest intenzívebben telefonáltak mobilon (29 százalék), és a chatalkalmazásokat is gyakrabban használták a tavaly év végi adatfelvételkor. Utóbbit szöveges üzenetek küldésére 31 százalék, videóhívásra 19 százalék, hanghívásra pedig 18 százalék használta többet. Ebben az esetben is erős eltérés mutatkozik az idősebb és a fiatalabb korosztály között. A hagyományos eszközök (vezetékes telefon, mobiltelefon, email és SMS) használata az idősebbeknél gyakoribb, míg az online digitális eszközök (online chat- és konferencia appok) használata inkább a fiatalabbaknál jellemző.

Míg a járványhelyzet az idősebbek használati szokásain kevésbé változtatott, a fiatalabb generációkra jellemzőbb, hogy – a vezetékes telefonon kívül – minden eszközt gyakrabban használnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 01. 17., 13:34
A kereskedelmi szektor előregondolkodó szereplőivel igyekszünk a lehető legtöbb „mintaprojektet” tető alá hozni, amelyeknek az eredményei a szkeptikusokat is meggyőzik – mondta az Üzletemnek Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője.
2022-01-21 13:30:03
A Széchenyi István Egyetem innovatív kutatóüvegházában és feldolgozó épületében egyrészt kutatás zajlana a termésmennyiség és a szén-dioxid-megkötő képesség növelése érdekében, másrészt a növények gyógyászati és étrendkiegészítő-fejlesztése, feldolgozása is megvalósulna.
2022-01-21 12:35:00
Az év eleje a cégek bérszámfejtése kapcsán mindig ellenőrzéssel és a jogszabályi változások áttekintésével indul. 2022. januárjában a társaságoknak, a munkáltatóknak tisztában kell lenniük a bérszámfejtéshez kapcsolódó adózást, egészségbiztosítást, minimálbért érintő változásokkal – hívja fel a figyelmet az RSM Hungary.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS