A beszállítókat a HR-esekkel összekötő platform indul

2023. 06. 03., 11:48

Melyik beszállító ne ismerné a végeláthatatlannak tűnő procedúrát, amíg egy multi céghez bekerül? Sok esetben protekció vagy ismeretség nélkül szinte lehetetlen eljutni az illetékesig. Ezen próbál segíteni egy újonnan indult ingyenes online platform, amely összeköti a HR-eseket és a beszállítókat.

A napokban indult HRshaker.hu sokéves tapasztalat után jött létre, egyedülálló abban a tekintetben, hogy célirányosan feltett kérdésekkel és videóinterjúkkal teszi átláthatóvá a beszállítók erősségeit vagy a róluk szerzett tapasztalatokat.

A HR-es döntéshozók egy-egy új projekt során sokszor nem is látják át igazán, mit keresnek, ezért leginkább az ár alapján döntenek. Míg átláthatóbb, célirányosabb információk alapján nem csak könnyebb és pontosabb döntés születhetne, s nem is feltétlenül a legolcsóbb beszállítóra esne a választás. A szolgáltatók a platform használatával megspórolhatnák az árversenybe fektetett energiát.

„Mi is a HR-esek beszállítói vagyunk, ezért pontosan ismerjük a folyamatot. Ez a beszállítók szemszögéből úgy fest, hogy kinéznek egy céget, ahová be szeretnének kerülni, és ezért minden követ megmozgatnak. Ilyenkor azonban már a titkárnőnél elakad a folyamat, nem tudnak tovább jutni, csak ha kifejezetten ötletesek vagy annyiszor próbálkoznak, hogy a másik fél már megunja és végül enged. Ezt a procedúrát a legkevesebben szeretik csinálni, ráadásul ilyenkor a véletlenre van bízva a dolog. Azt szokták mondani, hogy egy multihoz bekerülni csak protekcióval vagy ismeretségen keresztül lehet. Aki azonban nem akar kuncsorogni, általában felvesz egy sales-es csapatot. Egy jó sales-es csapat pedig nem a legolcsóbb mulatság. A mi platformunk járja körbe a HR-eseket a cégek helyett” – mondta Kreisz Eszter alapító-tulajdonos, a munkaerőközvetítéssel foglalkozó Tehetségrendszer ügyvezetője.

Kikerülhetők a többkörös árajánlatkérések

„A beszállítók sokszor találják szemben magukat azzal a problémával, hogy ha valamilyen módon el is jutnak a cég illetékeséhez, nagyon bonyolult árajánlatadási procedúra következik. Egy HR-es ugyanis megkeres minimum három beszállítót, de nem ritkán akár nyolcat is, és elkezdi őket egymással versenyeztetni. Eközben a HR-es nem tudja pontosan megfogalmazni, hogy mit szeretne, ha még nem volt ilyen profilja a cégnek, a beszállító pedig nem tudja pontosan, mire adjon árajánlatot. A beszállító tudja, hogy a többi cég is ott van és versenyzik, úgyhogy egyáltalán nem fektet sok energiát abba, hogy az árajánlat hamar és nagyon precízen elkészülhessen. Ez kínkeserves folyamat, azt szokták nekünk mondani, hogy a harmadik vagy negyedik árajánlat-módosítási és újratárgyalási körnél egy elszólásból kiderül, hogy nem is egymást keresik” – tette hozzá Kreisz Eszter.

Releváns információs aloldalban gyűjtik össze a tudnivalókat

„Ha együtt van a beszállítókról egy egész infócsomag a felületünkön, akkor mintegy 30 százalékkal gyorsítjuk az árajánlatadási és az elfogadási procedúrát. Ráadásul azáltal, hogy ilyen bemutatkozó oldala lesz egy beszállító cégnek, teljesen megváltozik a HR-esek döntési mechanizmusa. Nem azt fogják nézni, hogy ki a legolcsóbb, hanem azt látják, hogy a partner miért nélkülözhetetlen” – mondta a szakértő.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-18 20:10:44
Megszűnt az újraengedélyezési eljárás, és automatikusan határozatlan idejűvé vált az engedély minden olyan termésnövelő anyag esetében, amely 2024. január 1-én érvényes engedélyokirattal rendelkezett. Lényeges változás továbbá, hogy az idei évben gyártott tételeken már nem kötelező feltüntetni az engedély hatályát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS