29 márka mutatkozott be a budapesti divathéten

29 márka mutatkozott be a budapesti divathéten
2024. 01. 30., 21:10

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 13. alkalommal rendezte meg a Budapest Central European Fashion Weeket (BCEFW) január 22. és 28. között, amelyen 29 divatmárka, köztük 10 régiós tervező mutatta be legújabb kollekcióját.

A hétvégi divatbemutatókon mintegy háromezer látogató vett részt a Szépművészeti Múzeumban, a Fashion Hub fiatalokat célzó ingyenes programjait pedig csaknem ezer fő kereste fel – közölte az MDDÜ.

A rendezvényen kiállítások, kerekasztal-beszélgetések, nyitott műhelyek, vásárlási lehetőségek, zenei programok és divatbemutatók várták a látogatókat, akik lengyel, szlovák, szerb, osztrák és ukrán tervezők munkáit is megismerhették. A magyar tervezők között három elismert márka külső programokkal is kapcsolódott a divathéthez.

„Volt alkalmam az eseményre érkező szakemberekkel, hazai és nemzetközi újságírókkal, vásárlókkal beszélgetni a BCEFW alatt. Mindannyian kiemelték a rendezvény szakmaiságát, figyelemre méltónak és a nemzetközi piacra is alkalmasnak találták a tervezők kollekcióit, kivétel nélkül már most a régió legszínvonalasabb divateseményeként tartják számon a BCEFW-t” – idézi a közlemény Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját, aki hozzátette, hogy fontos visszajelzés számunkra az is, hogy sok vendég érkezett magyar tervezők ruhájában. „Ez azt mutatja, hogy egyre szélesebb kör érdeklődik a magyar tervezők iránt, a fiatal generációt is beleértve”.

„Már az előregisztráció során túljelentkezés volt a Fashion Hubra, és mintegy ezren látogattak el a hétvégi programokra. Szezonról szezonra olyan mérvadó esemény valósul meg a BCEFW-vel, amely egész Budapestet lefedve, az országimázs szempontjából meghatározó helyszínekkel, ezúttal a Szépművészeti Múzeum, a Hősök tere és az Andrássy út környékével, az ország turisztikai vonzerejéhez is hozzájárul” – fűzte hozzá.

A nemzetközi szakemberek egy szervezett túra során Budapest kulturális kínálatával is megismerkedhettek. A szakmai közönség tagjaként a milánói Spazio 38 showroom és a lengyel Modivo képviselői, a svájci Hay Hay márka képviselői, az athéni Passion Alley butik tulajdonosa, valamint a White Milano trade show alapítói is megtekintették a divatbemutatókat, és kíváncsiak voltak a magyar márkákra. A cseh és a lengyel Vogue, a szerb ELLE, az amerikai 10Magazine és a nemzetközi The Impression divatszerkesztői is Budapestre érkeztek, de Nina Suess online tartalomgyártó, valamint Patrick Domingo divatfotós szintén helyet foglalt a közönség soraiban.

A pályájuk elején járó, feltörekvő tervezők teltházas divatbemutatók keretében mutatkoztak be a Szépművészeti Múzeumban. A Z generációs közönségnek a Fashion Hub kínált programokat a Hungarian Art & Business épületében, amelyekre már az előzetes regisztráció alatt is többszörös túljelentkezés érkezett. Sokan kíváncsiak voltak a divat világában elérhető karrierlehetőségekre, népszerűek voltak a témához kapcsolódó beszélgetések is, a workshopok résztvevői pedig saját alkotásokkal távozhattak és elmélyedhettek a fenntarthatóság, valamint a technológia kérdésköreiben.

A Facebookon keresztül csaknem húszezren nézték a divatbemutatók élő közvetítéseit, valamint a TikTokon is 150 ezer fölötti megtekintést ért el a divathét legnépszerűbb videója. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.
2024-05-22 10:50:14
Ahhoz, hogy a Föld még az unokáinknak is élhető maradjon, elengedhetetlen a biológiai sokszínűség, aminek ma, május 22-én van a világnapja: a biodiverzitást fenyegető veszélyeket nem vehetjük félvállról!
2024-05-22 10:30:59
Michelin-csillagos ételek menzai áron, gasztro-béke Kína és Tajvan között, latin hangulat az Őrségből, japán-magyar rántotthús rokonság, erdélyi ízek, kockásabroszos legendák, tepertő, malacfül, labneh és remek vegán fogások.
2024-05-22 10:10:00
Az öröklési szerződés a végintézkedések egyik sajátos, kétoldalú formája. Megkötésére rendszerint azért kerül sor, mert az örökhagyó biztosítani kívánja saját ellátását, gondozását. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2024-05-22 09:10:00
Az első negyedévben 4 ezer milliárd forinttal, vagyis családonként átlagosan 1 millió forinttal nőtt a magyarországi háztartások vagyona. A legjobban a vagyonos vállalkozók, cégtulajdonosok járhattak, és sokat kerestek a befektetési alapokba, részvényekbe fektetők is – derül ki a Bank360.hu elemzéséből, amely szerint a lakosság készpénz- és hitelállománya is csúcsot döntött.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Ahhoz, hogy a Föld még az unokáinknak is élhető maradjon, elengedhetetlen a biológiai sokszínűség, aminek ma, május 22-én van a világnapja: a biodiverzitást fenyegető veszélyeket nem vehetjük félvállról!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS