29 márka mutatkozott be a budapesti divathéten

29 márka mutatkozott be a budapesti divathéten
2024. 01. 30., 21:10

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 13. alkalommal rendezte meg a Budapest Central European Fashion Weeket (BCEFW) január 22. és 28. között, amelyen 29 divatmárka, köztük 10 régiós tervező mutatta be legújabb kollekcióját.

A hétvégi divatbemutatókon mintegy háromezer látogató vett részt a Szépművészeti Múzeumban, a Fashion Hub fiatalokat célzó ingyenes programjait pedig csaknem ezer fő kereste fel – közölte az MDDÜ.

A rendezvényen kiállítások, kerekasztal-beszélgetések, nyitott műhelyek, vásárlási lehetőségek, zenei programok és divatbemutatók várták a látogatókat, akik lengyel, szlovák, szerb, osztrák és ukrán tervezők munkáit is megismerhették. A magyar tervezők között három elismert márka külső programokkal is kapcsolódott a divathéthez.

„Volt alkalmam az eseményre érkező szakemberekkel, hazai és nemzetközi újságírókkal, vásárlókkal beszélgetni a BCEFW alatt. Mindannyian kiemelték a rendezvény szakmaiságát, figyelemre méltónak és a nemzetközi piacra is alkalmasnak találták a tervezők kollekcióit, kivétel nélkül már most a régió legszínvonalasabb divateseményeként tartják számon a BCEFW-t” – idézi a közlemény Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját, aki hozzátette, hogy fontos visszajelzés számunkra az is, hogy sok vendég érkezett magyar tervezők ruhájában. „Ez azt mutatja, hogy egyre szélesebb kör érdeklődik a magyar tervezők iránt, a fiatal generációt is beleértve”.

„Már az előregisztráció során túljelentkezés volt a Fashion Hubra, és mintegy ezren látogattak el a hétvégi programokra. Szezonról szezonra olyan mérvadó esemény valósul meg a BCEFW-vel, amely egész Budapestet lefedve, az országimázs szempontjából meghatározó helyszínekkel, ezúttal a Szépművészeti Múzeum, a Hősök tere és az Andrássy út környékével, az ország turisztikai vonzerejéhez is hozzájárul” – fűzte hozzá.

A nemzetközi szakemberek egy szervezett túra során Budapest kulturális kínálatával is megismerkedhettek. A szakmai közönség tagjaként a milánói Spazio 38 showroom és a lengyel Modivo képviselői, a svájci Hay Hay márka képviselői, az athéni Passion Alley butik tulajdonosa, valamint a White Milano trade show alapítói is megtekintették a divatbemutatókat, és kíváncsiak voltak a magyar márkákra. A cseh és a lengyel Vogue, a szerb ELLE, az amerikai 10Magazine és a nemzetközi The Impression divatszerkesztői is Budapestre érkeztek, de Nina Suess online tartalomgyártó, valamint Patrick Domingo divatfotós szintén helyet foglalt a közönség soraiban.

A pályájuk elején járó, feltörekvő tervezők teltházas divatbemutatók keretében mutatkoztak be a Szépművészeti Múzeumban. A Z generációs közönségnek a Fashion Hub kínált programokat a Hungarian Art & Business épületében, amelyekre már az előzetes regisztráció alatt is többszörös túljelentkezés érkezett. Sokan kíváncsiak voltak a divat világában elérhető karrierlehetőségekre, népszerűek voltak a témához kapcsolódó beszélgetések is, a workshopok résztvevői pedig saját alkotásokkal távozhattak és elmélyedhettek a fenntarthatóság, valamint a technológia kérdésköreiben.

A Facebookon keresztül csaknem húszezren nézték a divatbemutatók élő közvetítéseit, valamint a TikTokon is 150 ezer fölötti megtekintést ért el a divathét legnépszerűbb videója. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-07 18:07:00
A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat. A nyertesek az Effekteam október 7-én megrendezett ESG konferenciájának keretében vehették át a szakmai elismeréseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS