2021-től egységes arculattal biztosítja továbbra is az energiát az MVM Csoport

2020. 12. 24., 09:30

A vállalkozások digitalizációja sosem látott lendületet vett a koronavírus-járvány alatt 2020-ban. A dinamikusan növekvő digitális gazdaság stabil működéséhez elengedhetetlen a megbízhatóan elérhető energiaforrás. Az erőműveket, a hálózatot és a lakossági és üzleti szolgáltatásokat magába foglaló MVM Csoport ezt a megbízható szolgáltatást 2021-től az új, MVM Energetika néven működő anyavállalat vezetésével biztosítja továbbra is. Az MVM leányvállalatok egységes megjelenés és márkanév mellett folytatják munkájukat a jövő évtől. (x)

Az MVM Csoport Magyarország egyik legnagyobb, 15 ezer munkatárssal működő, 1810 milliárd forintos árbevételt elérő vállalatcsoportjaként jelentős kihívásokkal szembesült az idei évben. A koronavírus-járvány hatására a cégcsoport is ahol csak lehetett, otthoni munkavégzésre állt át. Az erőműveket azonban folyamatosan működtetni kellett, ahogy a villamosvezeték-rendszert is, de az ügyfélszolgálatokat sem lehetett bezárni. Ezért még a legnagyobb erőfeszítés mellett sem volt mód a home office arányát 60 százalék fölé emelni.

Az ügyfélkapcsolatoknál is igyekeztek a kontaktusok számát csökkenteni, ehhez a digitalizációt és minden lehetséges eszközt bevetettek. „Az MVM hálózati társaságai a pandémiás helyzet miatt egyrészt a leolvasási feladatokat telefonos, digitális csatornára terelték át, másrészt a kikapcsolásokat felfüggesztették” – ismertette intézkedéseiket Jákó Eszter, az MVM Csoport kommunikációs igazgatója.

A digitalizáció előmozdítására egy három hónapos kampányt indított az MVM Csoporthoz tartozó NKM Energia Zrt. A környezetbarát e-számlára váltó ügyfelek minden új villamosenergia- vagy földgáz-e-számlára történő regisztráció után garantált 500 forint számlajóváírást kaptak, illetve ugyanennyivel támogatták a koronavírus-ellátó központnak minősített Szent László Kórház alapítványát. Összességében 85 ezer új NKM e-számla-regisztráció érkezett, az alapítványnak 73 millió forint támogatást utaltak.

A vállalatcsoport külső kommunikációjában fontos szerepet kaptak azok a jótékonysági kampányok, amik a koronavírus elleni küzdelmet segítették. 310 számítástechnikai eszközzel – laptopokkal, asztali számítógépekkel és monitorokkal – segítették a távoktatásban résztvevő tanulókat, míg az Egyszülős Központon keresztül az egyedülálló szülőket is támogatták tíz táblagéppel. Jákó Eszter büszke arra, hogy „a Mercarius flottakezelővel közösen 10 gépjárművet adtunk át, amelyeket az Országos Mentőszolgálat használt szűrésekre szerte az országban, ugyanakkor két gépjárművet adtunk a Budapest Bike Maffia számára a járvány idejére. További fontos tétel volt a lélegeztetéshez elengedhetetlen berendezés a Honvédkórház számára. Abban a megtiszteltetésben lehetett részem, hogy a nagy értékű videolaringoszkóp berendezést én adhattam át a kórház vezetésének.”

A digitális oktatás kihívásaival megküzdő diákok aktivizálására is figyelmet fordított az MVM Csoport. Az Edison Junior pályázatára 230 gyermek jelentkezett. A 6–14 év közötti fiatalok a saját maguk által érzékelt problémákra adtak innovatív válaszokat. Az MVM Okosbútor online nyereményjátékán szeptemberben 397 magyarországi általános és középiskola 2153 diákja szállt versenybe, végül tíz iskola nyert egy-egy nagy értékű okosbútort.

A belső kommunikációban is kihívást jelentett a járványhelyzet. A 90 vállalatból álló MVM Csoportnál a sok ezer munkavállaló folyamatos tájékoztatása, a belső szabályok átlátható és gyors átadása eddig nem látott sebességet követelt meg. A védőfelszerelések (maszkok, kézfertőtlenítők) átadását is meg kellett szervezni, és ezt is folyamatosan és hatékonyan kellett kommunikálni.

A kritikus infrastruktúrát jelentő erőműveknél, a villamosenergia-átviteli hálózatot működtető és rendszerirányító MAVIR-nál, az elosztó és földgáztároló társaságoknál nem jöhetett számításba az otthoni munkavégzés, de a fertőzések esélyét már csak azért is minimalizálni kellett, hogy a kulcsmunkavállalók ne essenek ki a fontos munkából.

Innovatív megoldással sikerült úrrá lenni a helyzeten: heti, illetve kétheti műszakokat szerveztek, így számos munkatárs – például a diszpécserek – beköltözött az irodákba, ezzel jelentősen csökkent a megbetegedés és a fertőzés veszélye.

A belső kommunikáció a pandémia miatti korlátozások okozta kevesebb mozgási lehetőségre is reagált. Az MVM sportegyesület edzői Facebook csoportban tartottak heti több alkalommal online edzéseket. A közösségi média és a vállalati online csoportok segítséget nyújtottak a munkavállalóknak a mindennapi életben is. Az MVM önkéntességi zárt Facebook csoport például a gyerekek felügyeletének, online oktatásának megszervezésében nyújtott segítséget. A kisgyermekkel gyesen, illetve gyeden otthon lévő kollégák részére Erőforrásbankot hozott létre a vállalat. Ezen kezdeményezések értékét az is mutatja, hogy az MVM Csoport nyerte el az „Év Családbarát Vállalata – különleges időkben” pályázat díját nagyvállalati kategóriában 2020-ban.

Az MVM Csoportnak mind külső, mind belső kommunikációban fontos volt az egységes fellépés a koronavírus-járvány alatt. A cégcsoport eddig több márkanevet is használt, illetve a vizuális megjelenés sem illeszkedett megfelelően az időközben bővülő, egyre inkább nemzetközivé váló portfólióhoz. 

2021. január 1-től olyan új arculattal és logóval jelenik meg az MVM Csoport, amely minden platformon rugalmasan használható, alkalmazkodik a nemzetközi piaci elvárásokhoz. Az MVM Magyar Villamos Művek új neve MVM Energetika lesz. Az MVM nevet és márkát veszi fel – néhány speciális kivételtől eltekintve – az összes leányvállalat. A legjelentősebb változást az jelenti, hogy immár ügyfélmárkává is válik az MVM azáltal, hogy az NKM is felveszi az MVM nevet, így már 4 millión kerülnek közvetlen kapcsolatba hazánkban az MVM márkával.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-16 11:00:49
A só fontos. Ismerjük a királylány meséjét, tudjuk milyen, ha nincs az ételben. Azon túl, hogy legyen kéznél, normális esetben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget neki. Sima fehér kristályok, belecsippentünk, szórjuk, főzünk vagy eszünk tovább.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS