14 gyártó vett részt a Magyar Divat & Design Ügynökség Gyártó Mentorprogramjában

14 gyártó vett részt a Magyar Divat & Design Ügynökség Gyártó Mentorprogramjában
2023. 07. 20., 18:24

Minden eddiginél több szereplővel, sikeresen zárult a Magyar Divat & Design Ügynökség által indított harmadik Gyártó Mentorprogram. A program célja a hazai gyártás fejlesztése, a márkák nemzetközi piacra lépésének segítése, ezáltal a hazai szektor versenyképességének ösztönzése.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) egyik kiemelt stratégiai célkitűzése a hazai gyártói bázis megerősítése, valamint exportképességük növelése. Az eddigi Gyártó Mentorprogramok tapasztalatai azt mutatják, hogy az üzletfejlesztésre, márka- és marketingkommunikációra, valamint a legmodernebb gyártástechnológiák megismertetésére építő támogató programra kiemelkedő szükség van a hazai kreatíviparban – olvasható az Ügynökség honlapján.

A program fő szakmai partnere, a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA), amely széleskörű szolgáltatásokkal, többek között nemzetközi piackutatással, üzleti tanácsadással és képzésekkel támogatja a magyar vállalkozások exporttevékenységét, ezáltal a magyar piac versenyképességét.

A Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik mentorprogramjában jelentős változás volt az előző évekhez képest, hogy a textil- és ruhaipari vállalkozások mellett egyéb kreatív feldolgozóipari szereplők, többek között háztartási kerámia, beton-, gipsz- és cementtermék, vagy irodabútor gyártók is jelentkezhettek.  A résztvevőket ez alkalommal is az MDDÜ képviselőiből, iparági szakértőkből és a HEPA szakembereiből álló zsűri választotta ki, amely során fontos szempontok voltak a gyártók nemzetközi piacra lépésének lehetőségei, a fenntarthatósági, valamint innovációs célkitűzései.

A 22 jelentkező közül 14 vállalat, az Árkossy Bútor Kft., a Bekestex Trade Kft., az Eco-Vill-Text Kft., a Faktum Bútor Kft., a Mazug Ponyva Kft., az M-Sector Kft., a Multifelt Factory Kft., az Organic Porcelain Manufactura Kft., a Pataki Ruhaipari Zrt., a Pelle D’Oro Kft., Rovitex Homedeco Kft., a Triform Neon Kft., a Viaplant Design Kft., valamint a We on Wood vett részt az öt hónapos képzésen. Az egész országot lefedte a program, a székhelyek között Kőszegtől kezdve Sárospatakon át, Pécs, valamint Szeged is megtalálható volt.

„A magyar termékgyártásban funkcionális fejlődés figyelhető meg. A hazai vállalkozások a nemzetközi megrendelők számára vonzó, rugalmas, jelentős kompetenciákkal rendelkező termeltetési terepnek számítanak. A Gyártó Mentorprogramot kifejezetten azon divat- és designipari vállalkozások számára indítottuk el, akik magas szakmai minőséget képviselnek és a nemzetközi terjeszkedés is céljaik között szerepel, sőt, akár már készen is állnak erre a lépésre. Az elméleti és gyakorlati tudás mellett az együttműködések előmozdítására is teret kínál a mentorprogram, amelynek lezárulását követően is tovább segítjük a gyártók útját. A hazai gyártás fejlesztése és jövőbeli eredményeik a hazai textilipar és designszektor teljesítményének növekedéséhez, ezáltal Magyarország és Budapest nemzetközi ágazati pozíciójának megerősítéséhez is hozzájárul” – fogalmazott Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

A HEPA együttműködésével és az MDDÜ által felkért, további szakemberekkel közösen, 12 mentor segítette a gyártókat a program keretében. 11 csoportos előadáson vettek részt, tematikus workshopok során pedig gyakorlati ismeretekre is szert tettek, olyan területeken, mint pénzügyi működés, értékesítés, piaci és üzleti stratégiák, fenntarthatóság vagy a technológia és innováció. Szervezetfejlesztési kérdésekben pedig egyéni konzultáción is kaphattak mentorálást.

A program tematikájának kiemelt része az MDDÜ által szervezett gyárlátogatások, amelyek alkalmával a tényleges piaci igényeket és lehetőségek felmérése történik. Az Ügynökség minden gyártót személyesen felkeresett, és a tapasztalatok alapján a jövőben is törekszik további partneri együttműködések előmozdítására, a mentorprogram lezárását követően is. Az egykori mentoráltakat rendszeresen értesítik majd a releváns projektekről és kerekasztal-beszélgetésekről, bérmunka lehetőségekről, valamint a külföldi üzleti megkeresések esetén is.

A résztvevők visszajelzése szerint a Gyártó Mentorprogram kimagaslóan hasznos volt, olyan tudást kaptak, amelyet hatékonyan tudnak működésük fejlesztésére fordítani. A program résztvevői körének kibővítése lehetőséget nyújtott a szélesebb körű kapcsolatépítésre, amelynek köszönhetően számos új üzleti kapcsolat született a mentoráltak között.  

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.
2024-05-17 13:10:00
„A Kúria talán legfontosabb lépése annak rögzítése volt, hogy a bíróságnak nem elég konkrétumok nélkül, általánosságban megfogalmazott okokból mérsékelni a perköltséget, mert ez sérti a felek tisztességes eljáráshoz fűződő jogát.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS