110 százalékot hoztak a Magyar Vöröskereszt sajátmárkás termékei

2021. 05. 04., 11:30

Öt éve indította el a Magyar Vöröskereszt a forrásbővítés új formájának hazai modelljét. A Magyarországon működő karitatív szervezetek közül a Magyar Vöröskereszt elsőként azért kezdett kereskedelmi tevékenységbe, hogy az adományok és a szponzoráció mellett a sajátmárkás termékek értékesítésével előre kalkulálható és szabadon felhasználható anyagi erőforráshoz is hozzá jusson. Ebből öt év alatt a vártnál magasabb összeget, több mint 11 millió forintot tudott olyan karitatív tevékenyégekre költeni, amelyek az adományozók körében kevésbé ismertek vagy népszerűek.

A Magyar Vöröskereszt tevékenységi köre rendkívül kiterjedt; a szociális segítségnyújtás mellett, a véradásszervezéstől kezdve a katasztrófa-készenléten és válaszadáson keresztül, az elsősegélynyújtás oktatásáig és népszerűsítéséig számos más aktivitást is magában foglal.  Az azonban talán nem annyira köztudott, hogy az adományok nem csoportosíthatók át, azokat csak arra lehet felhasználni, amire kapták. Így aztán az olyan kevésbé ismert tevékenységek, mint például a keresőszolgálat, nem jutnak elegendő pénzhez, és a szervezet működésének korszerűsítéséhez is szükség van szabadon felhasználható forrásra.

Ezért a Magyar Vöröskereszt öt évvel ezelőtt úgy döntött, hogy kialakít egy – a karitatív szektorban újszerűnek számító – kereskedelmi modellt, amellyel olyan bevételhez jut, amit szabadon és kalkulálhatóan használhat fel a munkájához. A sajátmárkás termékek forgalmazásával egyben társadalmi tudatformáló szerepet is vállalt, amivel a jótékonyságot egy egyszerű vásárlói döntéssel tette megvalósíthatóvá.

Az új kereskedelmi modell alapján népszerű és keresett termékek árusításába kezdtek. Saját hálózatot nem hoztak létre, hanem ismert gyártó, forgalmazó és kereskedelmi partnerekkel működtek együtt üzleti alapon. Az induláskor az 5-10 éves tervben 10-15 milliós bevételt irányoztak elő, a szervezet pedig ma bejelentette, hogy napra pontosan öt év alatt 11 millió forint folyt be a sajátmárkás termékeik értékesítéséből.

A termékek kiválasztásánál a minőség, a praktikum és a kereslet mellett az is szempont volt, hogy valamilyen módon kapcsolódjon a Magyar Vöröskereszt tevékenységeihez. Voltak köztük olyanok is, amelyek egyedi gyártásban készültek, mint például az édességek, szaloncukrok. Szlogenként a termékekre utaló jelző mellett a támogatás szó jelent meg, így az elsőként piacra dobott zseb- és fejlámpák a „látható támogatás” szlogennel futottak, míg a minőségi édességek „finom támogatás” név alatt kerültek forgalomba.

Öt év alatt 16 sajátmárkás termék került piacra, köztük az előbb említetteken kívül csíptethető olvasólámpa, kávédesszert, kézfertőtlenítő és folyékony szappan, naptárak és világító kulcstartók. A kereskedelmi tevékenysége kapcsán nyolc kereskedelmi és négy gyártó partnerrel dolgozott és dolgozik együtt a mai napig a szervezet.

„A sajátmárkás terület várakozáson felül zárta az elmúlt 5 évet, több mint 11 000 000 forint szabadfelhasználású bevétele lett belőle a szervezetünknek, amit elsősorban az adományok gyorsabb célba juttatására, véradásszervezésre és katasztrófa gyakorlatok támogatására fordítottuk. A hazai karitatív szervezetek között elsőként mi vezettük be ezt a modellt, amivel azt is szerettük volna a köztudatba emelni, hogy már egy egyszerű, hétköznapi vásárlói döntéssel is lehet segíteni. Úgy gondolom, hogy a kereskedelmi tevékenységünk sikeréhez partnereink és a termékeink gondos kiválasztása mellett az is sokat hozzátett, hogy a Magyar Vöröskereszt erős, értékálló és vonzó brand”– mondta Kardos István főigazgató.

(Az Üzletem.hu Kardos Istvánnal korábban készített interjúját IDE KATTINTVA olvashatja.)

„Legtöbbet a világító autós kulcstartóból, a kávédesszertből és a folyékony szappanból, illetve a kézfertőtlenítőből értékesítettünk – tette hozzá Sajgó Beáta marketingvezető. –  A tervek szerint ősszel jelennek meg új termékeink a hazai kereskedelmi piacon, ezúttal speditőr naptárral, határidőnaplóval, zseb és asztali naptárral megyünk tovább, a szezonális termékek mellett pedig már dolgozunk állandó kínálaton is.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS