100 szakértő szólal meg az első PR Trendriportban

2021. 10. 27., 18:30

A PR és kommunikáció szerepe megerősödött az elmúlt időszakban, az általános, pandémia okozta globális kihívásokra a szektor eszközrendszere kiváló válaszokat adhat. A Magyar Public Relations Szövetség 30. évfordulója alkalmából egyedülálló iparági kezdeményezés jött létre. A közel 150 oldalas PR Trendriport Magyarország 2021 című kiadvány stratégiai szintű, exkluzív publikációkon keresztül mutatja be a hazai PR és kommunikációs szektor helyzetét, legfontosabb trendjeit, lehetséges jövőbeli növekedési irányait.

Az első magyarországi PR Trendriport elkészültét 19 társszerkesztő segítette Román Balázs főszerkesztő és Bánhegyi Zsófia MPRSZ alelnök irányításával közel 100 hazai és nemzetközi megszólaló közreműködésével a szektorból. A hiánypótló kiadvány mindenki számára elérhető és ingyenesen letölthető a prtrendriport.hu weboldalon.

A magyar PR és kommunikációs szakma jelenét és jövőjét részletesen elemző PR Trendriport több megközelítésből enged bepillantást a szektor életébe: hol áll, milyen trendek mozgatják, milyen változásokat katalizálhat és mi a jövője.

A szakmában közvetlenül dolgozó szakértőkön túl megszólítani kívánja a vállalati felsővezetők körét is a szektor üzleti és társadalmi értékteremtő erejének és eszközrendszerének bemutatásával. Fontos tudásanyagot nyújt a felsőoktatási intézményben, kommunikáció szakterületen tanuló diákok és pályakezdők számára is, hiszen valós, a szakmát tükröző aktuális kiegészítést ad a számukra.

A kiadvány a hazai kommunikációs szakma összefogásaként és több hónapig tartó közös munkájából született: közel 100 szakértő szólal meg benne a szektor különböző területeiről, megrendelői, ügynökségi oldalról és kapcsolódó területek részéről. A 19 egymásra épülő tartalmi fejezetet társszerkesztők, a szakma neves szakértői állították össze társadalmi munkában. A 150 oldalas áttekintés tartalmi íve lefedi a PR összes területét és fejlődési irányait olyan új területeket is beemelve az elsődleges felelősségi területre, mint a digitális kommunikáció, az employer branding, a kríziskommunikáció, a személyes márkaépítés vagy a service design.

A hiánypótló kiadvány létrejöttét egyedülállóan széleskörű összefogás tette lehetővé: a SPAR és tizenegy hazai PR és integrált ügynökség segítette a megjelenést: ACG Pro, DeepInsight, DOT Media, Double Decker Communications, FleishmanHillard Café, Lounge Communications, Noguchi Porter Novelli, Positive Adamsky, Republic PR, Salt Communications, Uniomedia. Médiaoldalról a Betone Stúdió, Digital Hungary, Hello Biznisz, Marketing&Média, Márkamonitor szakmai médiumok támogatták megjelenését.

A PR Trendriportban fejezetekre osztották a PR területeit és fejlődési irányait. „Ismereteim szerint a PR-szakmáról ennyire átfogó kiadvány magyar nyelven nem készült. Összesen 19, a saját területén kiemelkedő szakembert kértünk fel egy-egy tartalmi blokk szerkesztésére. Ők kerestek meg számos hazai és nemzetközi szereplőt, hogy járuljanak hozzá az anyag tartalmának elkészítéséhez. A sokszínű kör bevonása szavatolja, hogy valóban egyedi és izgalmas tartalom került be az első magyar szektorriportba” – ismertette a részleteket a főszerkesztő.

A kiadvány társszerkesztői közreműködtek a 19 fejezet létrehozásában: Balaton Anita,  (FleishmanHillard Café), Balatoni Zsófia (Uniomedia), Hampuk Richárd (Red Lemon), Kádár Balázs (Bindermann), Káli György (Humanize Studio), Kincses Péter (Double Decker Communications); Mamusits Péter (Lounge Communications), Nagy Andrea (Positive Adamsky), dr. Pintér Dániel Gergő (BiotechUSA), Polgár Péter (Brightly), Szőke Ágnes (Opencom), Sztaniszláv András (PersonaR), Tóth Szilvia (Salt Communications), Trunk Tamás Z-generációs szakértő, Németh-Simkó Judit (DeepInsight), Varga Zita Hella (Salt Communications), Vas Dóra (MatrixPR), Zámbó Anna (Republic PR).

„Bátran kimondhatjuk, hogy újra a PR reneszánszát éljük” – emeli ki a Trendriport alapján kibontakozó egyik legfontosabb trendet Bánhegyi Zsófia, a projekt vezetője, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója, az MPRSZ alelnöke.

„A riport legfontosabb értéke a PR területeinek széles körű megjelenítése és a releváns megszólalók, publikálók sokszínűsége. Különleges kiadvány mind a megszólalók számának, mind a megrendelői, média, ügynökségi és szakmai szervezeti oldal megjelenése tekintetében. Büszkeség számunkra, hogy a kommunikációs szakma kohéziós ereje működik, és ennyi szakértő kollega csatlakozott a munkához, hogy közösen hírt adjunk a szakmáról, számvetést készítsünk, és közösen gondolkozzunk jövőjéről.”

„A Magyar Public Relations Szövetség egyik fontos célkitűzése, hogy megismertesse és megértesse a szakterületünk működését a tágabb üzleti környezetünkkel. Ennek a 150 oldalas szakmai anyagnak az egyik legfontosabb értéke, hogy teljes körű betekintést enged a PR szakma néhol szerteágazó területeibe. Több nemzetközi hasonló kezdeményezést is figyelembe vettünk a kiadvány tervezésekor és különösen öröm számomra, hogy a felkérésünk alapján ennyi szakember vállalta, hogy tudását megosztja velünk. A végeredmény pedig értékes tartalmat ad a diákoknak, junior és senior szakembereknek, kommunikációs és üzleti vezetőknek egyaránt és bízom benne, hogy a globális piacon is be tudunk vele mutatkozni – összegezte Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.

(Sztaniszláv András is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 172. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.
2024-05-17 13:10:00
„A Kúria talán legfontosabb lépése annak rögzítése volt, hogy a bíróságnak nem elég konkrétumok nélkül, általánosságban megfogalmazott okokból mérsékelni a perköltséget, mert ez sérti a felek tisztességes eljáráshoz fűződő jogát.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS