Turizmus: a 2022-es cél a 2019-es eredmények elérése lehet

2021. 12. 27., 14:08

Eredményes, a tavalyinál sokkal jobb évet zárt a magyar turizmus – mondta hétfőn közzétett podcastjában Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója.

Guller Zoltán főképp a belföldi forgalom bővülésével magyarázta a fellendülést, hiszen háromnegyed részben magyarországi vendégek érkeztek a szálláshelyekre. A csaknem 29 millió vendégéjszaka 24 százalékos bővülést jelent 2020-hoz képest, a vidéki vendéglátóknak rendkívül sikeres évük volt, a nyári forgalom rekordot döntött - tette hozzá.

A külföldiek száma csekélyebb ütemben, de folyamatosan nő, az év vége várhatóan jelentős nemzetközi forgalmat hoz Budapestre. A fővárosi vendégkör kissé átalakult, egyre több a cseh, az osztrák, a román, a szlovák, az ukrán beutazó. Vidékre főképp németek mennek.

2022-ben a szálláshelyek bevétele elérheti a 360 milliárd forintot, 36 százalékkal haladva meg a tavalyit. A vendéglátásból származó bevétel 1000 milliárd forint lehet, vagyis 22 százalékkal több, mint 2020-ban, és alig 8 százalékkal kevesebb, mint a 2019-es rekord.

A közösségi médiából gyűjtött elégedettségi visszajelzések alapján a legaktívabb értékelők az amerikaiak és az angolok voltak. Túlnyomó többségük kedvező bejegyzéseket írt a magyarországi élményeiről, de az értékelések alapján a többi vendég is elégedetten távozott.

A vezérigazgató 2022-re elsősorban a turisztikai fejlesztések, és a nemzetközi rendezvények miatt tekint várakozással. A magyar turizmus számára „a következő év célja a 2019-es eredmények elérése lehet.” (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS