Több a szilveszteri előfoglalás a szálláshelyeken, mint tavaly

2022. 12. 27., 18:18

A szálláshely-szolgáltatók már csaknem 225 ezer előfoglalásnál tartanak a szilveszteri hétvégére, ami több, mint a tavalyi azonos időszakban. Ez a szám mindössze 2 ezerrel kevesebb, mint amennyi éjszakát végül eltöltöttek a vendégek tavaly – tájékoztatott a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).

A belföldi vendégek több mint 133 ezer éjszakára jelentkeztek be, ebből 105 ezer vidéki szálláshelyekre jut. 21 százalékkal a Balaton térsége a legnépszerűbb, a második a Mátra és a Bükk 10 százalékos részesedéssel – derült ki a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adataiból.

A főváros a külföldről érkezőknek köszönhetően még jobban áll, a lefoglalt vendégéjszakák száma már meghaladta a tavalyit. A legtöbben Olaszországból, Németországból, Izraelből, Spanyolországból és az Egyesült Királyságból jönnek, összesen 62 ezren jelentkeztek be budapesti szálláshelyekre más államokból. Vidékre csak 32 százalékuk megy, a legtöbben a Balatonhoz, Bükre és Sárvárra, valamint Debrecen térségébe. A főváros ugyanakkor a magyarországi vendégek körében is sokkal népszerűbb, mint 2021-ben, az eddigi 29 ezer belföldi foglalás háromszorosa a tavalyinak.

A szálláshelyek népszerűségi rangsorát a 4 csillagos szállodák vezetik. A fővárosi szállodai előfoglalások 46 százaléka, a vidékiek 56 százaléka ilyen szobákra érkezik. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS