Szálláshelyek, október: egymillió „belföldi”, közel 700 ezer „külföldi” vendégéjszaka

2021. 12. 08., 10:03

A magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken a belföldi vendégek októberben 20 százalékkal több, a külföldiek több mint hat és félszer annyi vendégéjszakát töltöttek el, mint egy évvel korábban, a bevétel több mint kétszeresére emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek (szállodák, panziók, kempingek, üdülőháztelepek, közösségi szálláshelyek) árbevétele folyó áron 37 milliárd forint volt 2021. októberben, ez 109 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. A hónap egy részében vagy egészében 2099 kereskedelmi szálláshely, köztük 772 szálloda és 834 panzió volt nyitva.

2021. októberben belföldi vendégek száma 474 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 1,0 millió volt, az előbbi 23, az utóbbi vendégéjszakáké 20 százalékkal növekedett éves összevetésben (a vendégéjszakák száma 10 százalékkal még mindig elmaradt a Covid19-járvány kitörése előtti, 2019. októberi értéktől). Az éjszakák 77 százalékát szállodákban töltötték, számuk az egy évvel korábbihoz viszonyítva 25 százalékkal emelkedett.

A panziókban 7,4 százalékkal volt magasabb a forgalom, a közösségi szálláshelyeken pedig közel másfélszeresére nőtt, utóbbi főként a nagyobb szabású rendezvények szervezésével magyarázható. Az üdülőháztelepeken 8,6, a kempingekben 23 százalékkal kevesebb éjszakát regisztráltak, mint tavaly októberben. A legnépszerűbb turisztikai régió a Balaton volt, a belföldi vendégéjszakák valamivel több mint ötödét itt regisztrálták.

A külföldi vendégek száma közel nyolc és félszeresére, a vendégéjszakáké több mint hat és félszeresére emelkedett (de még így is 48 százalékkal kevesebb volt a 2019. azonos időszakinál). A szálláshelyekre érkezett 265 ezer vendég összesen 694 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek 85 százaléka szállodában szállt meg, az ott eltöltött éjszakák száma hétszeresére bővült 2020 októberéhez képest. A külföldiek körében a legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest–Közép-Duna-vidék volt, ahol a vendégéjszakák 61 százalékát regisztrálták. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS